Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Guild Wars

Tjo!

Har aldrig spelat guild wars men tänkte nu testa det... så jag tänkte höra om man behöver guild wars original för att spela expansionerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2006

Om du vill köra Eyes of the North så måste du äga minst en av de tidigare spelen. Annars är alla tidigare GW spel ensamstående, dvs. Du behöver inte det tidigare spelet för att kunna köra.

EDIT: Typos of d00m

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Om du vill köra Eyes of the Night så måste du äga minst en av de tidigare spelen. Annars är alla tidigare GW spel ensamstående, dvs. Du behöver inte det tidigare spelet för att kunna köra.

Eye of the North är nog vad som avses...?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jul 2007

för eye of the north behöver du ett av dom andra ja... och även en lvl20 karaktär..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kalmar
Registrerad
Okt 2007

men det behövs ej nåt annat för
factions och nightfall

][_ ([]) ][_

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2006

Mkay.

I GW serien finns just nu:

Guild Wars - Profecies
Det första spelet som innehåller 6 olika klasser, många tycker att detta spel har den bästa handlingen av de alla, det tycker jag också. Jag tycker också att detta spel bjuder på de flesta klimatförändringar.

Guild Wars - Factions
Det andra spelet i serien som innehåller den första 6 (core) classerna och som dessutom erbjuder två extra: Assassin & Ritualist. Jag personligen tycker att detta är det mindre bra spelet i serien då det IMO handlar om samma sak typ. I detta spel erbjuder dom dock det såkallade: Alliance Battle. Vilket jag tycker är ganska kul ibland.

Guild Wars - Nightfall
Det tredje spelet i serien. Innehåller den första 6 (core) classerna men utöver det så erbjuder de två nya. Dervish & Paragon. Observera att du inte kommer att ha tillgång till Assassin & Ritualist innan du köper Factions. Nightfall är vad många tycker det andra bästa spelet i serien, bra story och bra spelkänsla. Nu har jag själv inte spelat det så mycket så jag vet inte riktigt hur det ser ut.

Guild Wars - Eyes of the North (GWEN)
Det sista spelet i serien är mer en expansion vilket kräver ett av de tidigare spelen. Denna expansion är till för att knyta ihop storyn från de tidigare spelen. Här får du dessutom nya hjältar och en helt egen kammare där du kan kolla på saker som du har uppnåt.

evil penguin: Måste ha skrivit fel Sorry för det, spelet är förstås Eyes of the North.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jul 2007

Värt att nämna är ju att eyes of the north ger fördelar inför guild wars 2.. såsom att en del rustningar och vapen kan föras över och förmodligen lite mer grejer