Verklighetstrogen grafik i spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim

Crysis är sjukt överhypat. Visst det är snyggt, inget snack om saken. Men det är ljusår från fotorealistiskt. Ta en titt här tex: http://www.gametrailers.com/player/26022.html

hehe, inte precis fotorealistiskt.. Men det som såg väldigt overkligt ut var ju rörelserna, eller snarare fysiken. Utspelar sig spelet typ på en annan planet för gubbarna verkar ju flyga fram som om gravitationen helt glömts bort? Ser nästan mer ut som om man styr en robot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
HAHAHAHAHAHAHA ja radiosity användes _PRERENDERAT_, inte i realtid! Som sedan lades på scenen i form av light maps, helt statiska texturer... NEJ vi lär inte se radiosity i realtid på många år! LOL! Inse hur mycket kraft fotorealistiska renderingsmetoder tar, flera timmar för en processor att rendera en enkel scen med radiosity.

Jag skrev aldrig att det används realtid. Sen finns det alternativ och genvägar till att få *tillräckligt* bra resultat utan "riktig" photon tracing och studsning av dessa.
Och det är ganska sällan man "behöver" realtime radiosity i spel.

Permalänk
Medlem

Tss, den första explosionen ser helt plastig och stel ut, och den andra har överdrivet många partiklar bara för att se häftig ut.

Mina första tankar ifall jag ser på bilderna som om de vore datorgrafik. Även när vi får fotorealistisk grafik så kommer folk gnälla.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 Prologue ser hyffast verkligt ut på bilarna, men själva banorna du kör på ser verkligen skräp ut hittils.

När bilarna är i Pre-Race Menu, Garage, My Page så är allting i real-time och det använder Ray-Tracing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Tss, den första explosionen ser helt plastig och stel ut, och den andra har överdrivet många partiklar bara för att se häftig ut.

Mina första tankar ifall jag ser på bilderna som om de vore datorgrafik. Även när vi får fotorealistisk grafik så kommer folk gnälla.

Den första var ju mer en jävla massa rök som var belyst av någon låga. Inte en explosion direkt...
Den andra däremot vore trevligt att få i spel