Låg nedladdningshastighet i Steam.

Permalänk
Medlem

Låg nedladdningshastighet i Steam.

Har sökt lite, men inte hittat någon tråd som behandlar lösningar på problemet som beskrivs i rubriken ovan.

Jag har 24mbit lina från BBB. Håller för tillfället på att tanka TF2 genom steam. Det går i rasande 50kbit/s i snitt. Rätt frustrerande.

Någon som vet om det finns någon lösning på detta?

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Antagligen så är steam servrarna hårt belastade. Men du kan testa stänga av steam en stund och sedan starta och hoppas du har fått en annan server.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Läste detta på steams forum. Kanske fungerar.

"Why does everyone always blame the persons connection. You probably are on a flooded local content server. Delete your clientregistry.blob file in your steam folder and restart steam. your d-l should pick up if you find a good one."

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=609313

Permalänk
Medlem

Jag tankade så sent som igår CS i 800kb /s vid 19.00 tiden på kvällen. Tankade för övrigt Portal och Ep2 samma dag som dom gick att "förladda", inga problem alls med hastigheterna där.

Gissningsvis så ligger större delen av problemen hos användaren och inte hos Steam.

Permalänk
Testpilot

Jag tror att det är för anpassat till USA-folkets kassa uppkopplingar och vi i Sverige som har snabbt internet får hel enkelt nöja oss med att det går långsamt.

Förladdade också spelen innan dom släpptes men 800kB/s är ju inte särskillt snabbt om man sitter på 100Mbit eller så som faktiskt en hel del folk har. Enda sidorna jag tankar snabbt ifrån är svenska FZ och även filarkivet här på Swec när det fanns. Man får hoppas att fler företag fattar fördelarna med torrents så att man kan få vettiga hastigheter även när det är som mest folk som vill tanka.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Steam är segt som sirap, inget med din ISP att göra iaf.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.