Nintendo Wii-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Kan berätta att MP3 verkar vara ett riktigt schyst lir! Hann bara spela början, men ska spela mer imorrn (om jag hinner).

Tummen upp, hursomhelst!

//Gorian

EDIT: Först på sida 3 också! Jag har flyt

Visa signatur

---

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Köpte Wii-konsollen idag på media markt för 1,9k och fick med sports-spelet. Lite småroligt sådär, men jag undrar hur länge det håller. Blir till att införskaffa nå mer spel snart tror jag då jag ger upp bowlingen

Gjorde exakt samma sak, trängdes med massor av folk på invigningen här i Norrköping och kunde inte avstå när jag såg priset
Köpte dock inget spel då jag inte riktigt vet vilket som är "the shit", vad ska jag köpa? vore najs med nått man kan spela flera spelare på en fest eller så.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

jag vill rekomendera Metroid prime coruption det va det mäktigaste spel jag spelat till nintendo

nakdelen va att det a ovant o styra
fördelen bra grafik o bra storry

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Gjorde exakt samma sak, trängdes med massor av folk på invigningen här i Norrköping och kunde inte avstå när jag såg priset
Köpte dock inget spel då jag inte riktigt vet vilket som är "the shit", vad ska jag köpa? vore najs med nått man kan spela flera spelare på en fest eller så.

Står massvis med speltips på tidigare sidor/i första tråden.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Gjorde exakt samma sak, trängdes med massor av folk på invigningen här i Norrköping och kunde inte avstå när jag såg priset
Köpte dock inget spel då jag inte riktigt vet vilket som är "the shit", vad ska jag köpa? vore najs med nått man kan spela flera spelare på en fest eller så.

Min topp 5 lista just nu:

1. Metroid Prime 3
2. Residen Evil 4
3. Zelda Twilight princess
4. Mario Strikers charged
5. Zack & Wiki Quest for Barbaro's Treasure

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Håller med ovan, exakt vad jag skulle ha skrivit.
Fighting spel btw, Dragon ball z nånting nånting techa nånting tjohollahopps litenjappspenis 2 är förbannat skoj när man fattar kontrollerna.

Men det kommer en uppföljare på det snart så de e bättre att vänta på det.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Metroid e helt underbart, var lite ovant i början men nu rullar det på som en dröm! helt klart det bästa spelet till wii än så länge (kanse väldigt länge!) alla som har wii måste köpa det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorthan
Metroid e helt underbart, var lite ovant i början men nu rullar det på som en dröm! helt klart det bästa spelet till wii än så länge (kanse väldigt länge!) alla som har wii måste köpa det.

håller med

Jag testade runt lite me sensitivity och jag märkte att när man väl vänjer sig vid advanced, så är det hur skönt som helst. Helt klart paff över att kontrollerna är så exakta och perfekta :).. Om dom bara kunde göra ett onlinespel med samma kontroller.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

wow....1.9k e ett bra pris.
väntar just nu på bättre spel

som BLEACH

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Testpilot

Najs, tack för alla tips. Resident Evil verkar najs så det blir nog det och Metriod

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Resident Evil är galet nice!

Visa signatur

---

Permalänk
Entusiast

köpte wii jag också för ett par dagar sen, både morsan å farsan hade skaffat sig ett exemplar och fastnade helt så köpte det jag också.

sitter och lirar the legend of zelda: a link to the past just nu sen blir det ocarina of time

RE4 wii edition och RE1,2,3,CV(Gamecube) tänkte jag väl plocka upp först då jag sålde mitt PS2a med hela Resident Evil serien för 2 år sedan.

Någon annan som stör sig enormt på att Earthworm Jim 1&2 inte är ute på virtual console än? Ett av mina favorit spel som liten, men hittar det inte på VC listan

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Tycker de borde släppa Shadowrun till SNES på VC, fattar inte varför det inte kommit ännu...

Och så har man ju sådana spel som man aldrig kommer att se på VC typ Doomtrooper

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Ska dra och köpa metroid prime i veckan, kommer bli sjukt kul på höstlovet nu ^^

Någon som fått dessa wii remote jackets?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
Någon som fått dessa wii remote jackets?

Jag har läst att folk i USA och England fått dem, men har inte hört om någon från Sverige som fått sina ännu.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Kan man beställa dem hit ännu?
Jag kom till UK sidan när jag klickade på länken i mailet från Nintendo.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Kan man beställa dem hit ännu?
Jag kom till UK sidan när jag klickade på länken i mailet från Nintendo.

Samma här, egentligen vet jag inte om jag vill ha nån men dom är ju gratis

Permalänk
Medlem

Jag skrev ner en länk i gamla tråden.
Kolla igenom den, det ska stå i slutet någonstans.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Samma här, egentligen vet jag inte om jag vill ha nån men dom är ju gratis

hahaha, jag resonerar precis likadant

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
hahaha, jag resonerar precis likadant

+1 på mig.
Beställde 4st, fast jag har bara 2 kontroller

Visa signatur

---

Permalänk

Köpte Table Tennis i fredags, blev lite besviken faktiskt. Känslan var inte alls lika bra som tex i tennis till Wii Sports.
Dessutom kan man inte välja vänsterhänt spelare.

Faktum är att det bara är Wii Sports som jag hittills sett där man kan välja om man är höger eller vänsterhänt. Jag tycker det är ganska dåligt med tanke på hur ovant det är att stå och veva med "fel" hand.
Samma sak gäller diverse FPS (Red Steel, Call of duty) där man måste tänka bakvänt så att säga.

Någon mer vänsterhänt broder som uppmärksammat detta problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Köpte Table Tennis i fredags, blev lite besviken faktiskt. Känslan var inte alls lika bra som tex i tennis till Wii Sports.
Dessutom kan man inte välja vänsterhänt spelare.

Faktum är att det bara är Wii Sports som jag hittills sett där man kan välja om man är höger eller vänsterhänt. Jag tycker det är ganska dåligt med tanke på hur ovant det är att stå och veva med "fel" hand.
Samma sak gäller diverse FPS (Red Steel, Call of duty) där man måste tänka bakvänt så att säga.

Någon mer vänsterhänt broder som uppmärksammat detta problem?

Vilket Table Tennis?
Rockstars?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Vilket Table Tennis?
Rockstars?

MVH //Gorian

Ja precis

Permalänk
Testpilot

Har testat några olika spel och en sak jag stör mig lite på är att det knappt är några röster i spelen. Varför pratar exempelvis inte gubbarna i Zelda? det är bara fattig text som till NES. Kan förstå att det var ont om plats fram till N64 och man inte kunde lagra hela ljudspår men nu har dom ju en hel DVD att slänga in saker på och spelen är inte i närheten så högupplösta som till Xbox360 så lite röster borde man lätt få plats med.

Kollade även in det nya Zack & Wiki som verkar vara nått aventyrsspel och även där "stönar" bara gubbarna som mest. Är det nån Nintendo-grej det här med att skippa rösterna i spelen? Eller är det för dyrt att hyra in snubben som spelade in "It'sa me, Mario!" för några längre inspelningar

Förresten, en helt annan sak: Hur är det med ryktet om att man skulle kunna para ihop Wii med sitt DS? är det nått mer än ett rykte? eller kommer det kanske att vara lika kasst som GameCube + GameBoy Advance?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Har testat några olika spel och en sak jag stör mig lite på är att det knappt är några röster i spelen. Varför pratar exempelvis inte gubbarna i Zelda? det är bara fattig text som till NES. Kan förstå att det var ont om plats fram till N64 och man inte kunde lagra hela ljudspår men nu har dom ju en hel DVD att slänga in saker på och spelen är inte i närheten så högupplösta som till Xbox360 så lite röster borde man lätt få plats med.

Kollade även in det nya Zack & Wiki som verkar vara nått aventyrsspel och även där "stönar" bara gubbarna som mest. Är det nån Nintendo-grej det här med att skippa rösterna i spelen? Eller är det för dyrt att hyra in snubben som spelade in "It'sa me, Mario!" för några längre inspelningar

Allt jag kan säga är WORD!

Jag antar att Nintendo vill att spelaren inte ska "vara bunden till en specifik röst till en specifik karaktär, utan detta borde spelaren få avgöra själv" eller något annat vackert.
MER RÖSTER ÅT FOLKET!

Eller så är det en ekonomifråga...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

tror nog det bara handlar om pengar, lata speltillverkare som vill tjäna snabba cash på wii.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Någon som känner igen det här problemet?

Köpte pricis en "ny" tv har haft en gaaammal crap tv som endast klarade med pal50.

Fick tag på en 100hz 32"are nu och provade dunka igång pal60.
Laddade igång metroid och märkte en skum sak, det var sneda linjer som gled från övre vänstra kant ned till högra.

Trodde först det var nån "feature" som jag missat på min gamla tv men när jag hoppade tillbaka till wii menyn var de kvar. De försvann när jag bytte til pal50.

Då kan man ju tänka sig att det är tv som är problemet eller hur?
har en xbox bredvid som går i pal60 atm utan några som helst linjer.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Någon som känner igen det här problemet?...

Har du en RGB Scart kabel eller original VGA(tror jag det heter) kabeln. Endast RGB Scart har möjlighet att visa 60hz korrekt samtidigt som det är grymt mycket bättre färgåtergivning. Är dock inte 100% säker på detta, men det stämmer iaf för NTSC 60hz. Så gå och köp en RGB Scart kabel

Och angående röster i zelda.. nej tack jag klarar mig nog helst utan. Charmen hade försvunnit helt om det hade varut super-seriösa rädda världen röster som det förmodligen hade blivit.

Zelda ska vara text å det lilla charmiga ljudet ljud hade bara förstört

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Har du en RGB Scart kabel eller original VGA(tror jag det heter) kabeln. Endast RGB Scart har möjlighet att visa 60hz korrekt samtidigt som det är grymt mycket bättre färgåtergivning. Är dock inte 100% säker på detta, men det stämmer iaf för NTSC 60hz. Så gå och köp en RGB Scart kabel

Och angående röster i zelda.. nej tack jag klarar mig nog helst utan. Charmen hade försvunnit helt om det hade varut super-seriösa rädda världen röster som det förmodligen hade blivit.

Zelda ska vara text å det lilla charmiga ljudet ljud hade bara förstört

ah satt o tänkte på att köpa en "riktig" kabel pricis.
blir att dra ned på game på lunchen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http.://hem.bredband.net/barrytheblade/metroid3.jpg

Helgen är räddad!

Haha dina bilder är för sköna

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.