Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Ny kärra! Var så less på att inte få in allt jag ville i en vanlig industrial, körde med mammoth innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Ny kärra! Var så less på att inte få in allt jag ville i en vanlig industrial, körde med mammoth innan.

http://i.imgur.com/emPpnHt.jpg

http://i.imgur.com/fn8PfuW.jpg

Den är riktigt snygg.

Någon speciell anledning till att du crosstrainade och satsade på en amarr freighter istället för minmatar som hade varit det naturliga steget från din mammoth? Looks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Den är riktigt snygg.

Någon speciell anledning till att du crosstrainade och satsade på en amarr freighter istället för minmatar som hade varit det naturliga steget från din mammoth? Looks?

Mest looks. Tror den är en aning tåligare också men hamnar man i den situationen att man behöver ta stryk så är man väl oftast rökt ändå. Jag crosstränar en del på mina characters även om det inte är optimalt alltid. Flyger tex minmatar covops och caldari t3.

Permalänk
Inaktiv

Skapade en alt (Amarr) för en lite mer mining/industry inriktad karaktär. Hur som haver, vilket skepp är "bäst" att skaffa i början för mining? Man får ju en Venture när man kör igenom questlinen med den första industry agenten. Vilket skepp ska man sikta på sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Skapade en alt (Amarr) för en lite mer mining/industry inriktad karaktär. Hur som haver, vilket skepp är "bäst" att skaffa i början för mining? Man får ju en Venture när man kör igenom questlinen med den första industry agenten. Vilket skepp ska man sikta på sen?

kör med venture ett tag sedan går du över till retriever

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frippe94:

kör med venture ett tag sedan går du över till retriever

Ok då gör jag så Tar ju ett tag att träna alla skills för en retriever.

En annan fråga. Kan man hitta Kernite i Amarr high sec? Eller måste man leta sig till low sec för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Ok då gör jag så Tar ju ett tag att träna alla skills för en retriever.

En annan fråga. Kan man hitta Kernite i Amarr high sec? Eller måste man leta sig till low sec för det?

Om du scrollar ner en bit på denna sidan så hittar du svaret i en bild där.
http://wiki.eveuniversity.org/Mining

(tl;dr: http://wiki.eveuniversity.org/File:Glow_roid_grid.jpg )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nasso:

Om du scrollar ner en bit på denna sidan så hittar du svaret i en bild där.
http://wiki.eveuniversity.org/Mining

(tl;dr: http://wiki.eveuniversity.org/File:Glow_roid_grid.jpg )

Tackar. Hade lite tur och hittade ganska mycket Kernite bara 2 hopp från academyn
Synd att man inte kan göra containers än och måste åka och lämna när ore hold är fullt

Permalänk
Medlem

Har jag missförstått eller har det här spelet "monthly fee" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeaveR_0:

Har jag missförstått eller har det här spelet "monthly fee" ?

Yes det kostar, men du kan köpa speltid i spelet för 500 000 000 isk. Har själv kört 10 dagar från scratch och har 60mille så allt för svårt är det ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe94:

Yes det kostar, men du kan köpa speltid i spelet för 500 000 000 isk. Har själv kört 10 dagar från scratch och har 60mille så allt för svårt är det ju inte.

Rekommenderar inte att börja "PLEXA" konton tidigt. För 500 miljoner ISK kan du köpa en hel del skepp, vapen m.m. som du kan ha roligt med. Om du drar in 600-700 miljoner i månaden och lägger det mesta på PLEX kommer du knappt kunna njuta av spelet överhuvudtaget.

Mitt råd är istället att träna upp några alts i Planetary Interaction (PI). Med 2-3 karaktärer kan du dra in närmare 1 miljard i månaden utan att behöva göra speciellt mycket överhuvudtaget. Efter några månader kan det sedan bli aktuellt att lägga ISK-överskottet på PLEX.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd

Vad är ett par bra icke-Svenska Corps i EVE?
Som inte ställer krav på SP eller tvingar ner en till Null/Low sec direkt.

Gärna som gör missions eller annat kul där man kan tjäna in en hel del ISK.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe94:

Yes det kostar, men du kan köpa speltid i spelet för 500 000 000 isk. Har själv kört 10 dagar från scratch och har 60mille så allt för svårt är det ju inte.

Okej, tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vad är ett par bra icke-Svenska Corps i EVE?
Som inte ställer krav på SP eller tvingar ner en till Null/Low sec direkt.

Gärna som gör missions eller annat kul där man kan tjäna in en hel del ISK.

Kan rekommendera Eve University som passar in på de kriterierna.

De har en massa kurser och träningsflottor. Sen så kör de även "locust missions fleets" ibland, alltså många personer som hjälps åt mer uppdrag och "svärmar" dem.

Det finns även möjligheter att prova på incursions med dem men det kräver lite mer SP. Måste kunna flyga minst battlecruisers med T2 tank.

Det är en utbildningscorp så de håller på med det mesta och det finns mining-camps, low-sec camp och null-sec camp också när/om man sedan vill prova på det.

De har många aktiva medlemmar av alla SP-nivåer. Om du bara ställer en fråga i chatten så kommer det förmodligen inte ta särskilt lång tid innan du hittar någon att köra missions med, oavsett vilken nivå missionen är på.

Eve university ligger dock konstant i krig, gjorde det när jag var medlem iaf. Men det är bra, då lär man sig att vara försiktig, hålla koll på local etc. När jag var medlem så hängde fienderna bara kring trading hubbarna. Så höll man sig bara 2-3 system ifrån dodixie, amarr, jita och rens så såg man i princip aldrig till dem.

Permalänk
Medlem

Det blir inte bättre än det här:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Om ni inte redan har, så läs detta nu

The great ship skill changes of summer 2013.
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/74234

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Om ni inte redan har, så läs detta nu

The great ship skill changes of summer 2013.
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/74234

Blev klar med Battlecruisers L5 + samtliga Racial Cruisers L3 för några dagar sedan så det är lugnt för min del

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Vill någon här prova på EVE med en 21 dagars trail så skicka ett pm till mig.
Har även ett corp som du är välkommen att söka till.
Vi är både i High Sec och 0.0. Du väljer.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag fick en Gnosis när jag köpte en månads game time, många har sagt att den kommer öka i pris och att det är mer värt att vänta med att sälja. Men samtidigt så känns det mer värt att sälja nu och köpa nåt skepp bra för L2 missions då jag har ganska svårt med en Catalyst. Hur tycker ni att jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Jag sålde min. Den kommer att variera i pris hela tiden. Det är efterfrågan som styr.
Det är ett jättebra nybörjarskepp. Tänk på det.
Du kan ha det i lvl 3 sen om du tränar upp tank, cap och dps ordentligt.

Du kan ha vilka vapen på det du vill. Du kan ha sköld eller armor.
Så det är bara att sätta på vad du har lust att träna upp till.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Jag sålde min. Den kommer att variera i pris hela tiden. Det är efterfrågan som styr.
Det är ett jättebra nybörjarskepp. Tänk på det.
Du kan ha det i lvl 3 sen om du tränar upp tank, cap och dps ordentligt.

Du kan ha vilka vapen på det du vill. Du kan ha sköld eller armor.
Så det är bara att sätta på vad du har lust att träna upp till.

Eller så väntar man då det är ett special edition skepp som endast finns i limiterad utgåva från sista maj.

Max 5 run per BPC som vissa fått tag på, finns inget BPO.

Priset kommer öka när allt färre finns på marknaden (bortsprängda osv) och samlare vill ha skeppet.

Priset låg på 220 mille första dagen, nu knappt 100.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar! Jag väntar nog med att sälja.
En fråga till, vilken skepp är bäst lämpat för minst L2 missions? Gärna så billigt så möjligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjenare alla rymdraketsförare! Det är nu så att jag alltid varit så sugen på detta spel, passar mig verkligen. Men pga annan fritid så har jag inte kunnat spela detta fantastiska spel, men nu när jag äntligen har tid lust och ork så har jag faktist börjat och jag tänkte köra på rejält. Tagit mig igenom tutorialen och jag behärskar lite basics.

Det jag nu söker är någon vänlig själv som har lust att hjälpa mig komma igång med spelet, lite mer utöver basics, vad som finns att göra, vad vad jag kan göra, vad jag borde göra. Så jag får ett grepp om det hela. Gärna någon erfaren som har lirat några år och kan "det mesta" och som belöning kan jag då acceptera eran trial verision så ni får en massa ISK (Ja, ni fattar) men även en ny och trevlig kamrat.

Skicka iväg ett PM med skype, TS eller dylikt så kan vi snacka vidare

MVH Riddow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Tjenare alla rymdraketsförare! Det är nu så att jag alltid varit så sugen på detta spel, passar mig verkligen. Men pga annan fritid så har jag inte kunnat spela detta fantastiska spel, men nu när jag äntligen har tid lust och ork så har jag faktist börjat och jag tänkte köra på rejält. Tagit mig igenom tutorialen och jag behärskar lite basics.

Det jag nu söker är någon vänlig själv som har lust att hjälpa mig komma igång med spelet, lite mer utöver basics, vad som finns att göra, vad vad jag kan göra, vad jag borde göra. Så jag får ett grepp om det hela. Gärna någon erfaren som har lirat några år och kan "det mesta" och som belöning kan jag då acceptera eran trial verision så ni får en massa ISK (Ja, ni fattar) men även en ny och trevlig kamrat.

Skicka iväg ett PM med skype, TS eller dylikt så kan vi snacka vidare

MVH Riddow

Det bästa tipset för en ny spelare är att använda en länk från officiella forumet så du börjar med mycket isk för det hjälper så sjukt mycket. Kollade snabbt och det här erbjudandet såg bra ut (480m isk + en Gnosis) https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=3027396#p... men det finns många bra offers i den tråden.
Själv satsade jag ganska fort på exploration, ganska kul att gräva ner sig i. Finns massa guides och man svämmar över i isk efter några månader. Om man är PVE-typen passar det åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Själv satsade jag ganska fort på exploration, ganska kul att gräva ner sig i. Finns massa guides och man svämmar över i isk efter några månader. Om man är PVE-typen passar det åtminstone.

Jag har också varit lite sugen på att satsa lite mer på allvar på exploration. Är mest tveksam över vad jag ska flyga för skepp. Känns nästan som man behöver en dedikerad scanner alt + sin combat main. Eller funkar det att köra med ett skepp? T3 cruisers har jag förstått kan funka bra att scanna och rensa siterna med men dit har jag en bit kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag har också varit lite sugen på att satsa lite mer på allvar på exploration. Är mest tveksam över vad jag ska flyga för skepp. Känns nästan som man behöver en dedikerad scanner alt + sin combat main. Eller funkar det att köra med ett skepp? T3 cruisers har jag förstått kan funka bra att scanna och rensa siterna med men dit har jag en bit kvar.

Själv använder jag en Buzzard för att scanna och en Harbinger för att göra själva platserna. Fungerar utmärkt även i Lowsec.

Om man bara har ett konto kan en T3 eller en Ishtar vara att föredra om man inte orkar byta skepp hela tiden.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Eve Online: In a Nutshell

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag har också varit lite sugen på att satsa lite mer på allvar på exploration. Är mest tveksam över vad jag ska flyga för skepp. Känns nästan som man behöver en dedikerad scanner alt + sin combat main. Eller funkar det att köra med ett skepp? T3 cruisers har jag förstått kan funka bra att scanna och rensa siterna med men dit har jag en bit kvar.

Körde länge med drake innan jag fick en t3. Ett tag med separat alt som scannade men det är mest bökigt, en drake fungerar utmärkt till många sites. Satsa på att leta DED-4 sites i high-sec med en drake helt fittad för combat + probe launcher då. När du får fart på det så rullar ISKen in, fokusera på 0.5-0.7 system om du letar DED-4.

Här är en av mina bästa DED-4 http://i.imgur.com/WYrouCd.jpg .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cracko:

Körde länge med drake innan jag fick en t3. Ett tag med separat alt som scannade men det är mest bökigt, en drake fungerar utmärkt till många sites. Satsa på att leta DED-4 sites i high-sec med en drake helt fittad för combat + probe launcher då. När du får fart på det så rullar ISKen in, fokusera på 0.5-0.7 system om du letar DED-4.

Här är en av mina bästa DED-4 http://i.imgur.com/WYrouCd.jpg .

850 mille i ETT wreck? Galet.
Hur skjöt du ner han? Kastade du probes?

Vilka skills är att rekommendera för att få ihop isk via exploration?
Missions är riktigt tråkiga (bortsett från sisters) och pvp har jag ingen lust med förräns man får ihop en mer stabil inkomst.

Flyger drake men endast 2min 40 sec med medium booster, så kan inte ta mig an något mer seriöst ;/ Då med 2.5mill i engineering.

Happ gjorde klart sisters of eve, med min drake som har navy ammo osv.

Ska åka tillbaka till Jita, blir insta dödad av caldari navy

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Så nu har man startat sitt noob eve account igen! Som man har suktat efter detta spel!

Och så nu måste man skilla om massvis för jag vart sugen på Drone skepp med Warden 1-2 drones!

Letar efter trevligt corp för nybörjare!

Amarr / Rens system

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)