Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Enklare = lättare.

Det håller jag inte med om

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DBHErazor:

Att säga att spelet har blivit enklare är inte riktigt sant. Vad det snarare har blivit är mer användarvänligt / lättare att sätta sig in i. Där med inte sagt att det för den sakens skulle blivit lättare. Även om folk klagar när CCP uppdaterar gammal UI som varit förlegad sen den kom

Spelet är inte svårare än något annat spel. Skillnaden är att det är 100 ggr fler saker att lära sig. Mer komplext? Absolut! Exceptionellt svårt? Knappast

Testa att vara FC eller göra saker som BL eller R&K gör så kommer du få se att det hela har väldigt mycket att göra med skicklighet och är inte bara att det finns massa olika saker att göra.
För att inte tala om att man slåss i 3 dimensioner (även om många FCs missar det går det att använda 3 dimensionen väldigt effektivt).

Permalänk
Medlem

Tror att en sak många missar i eve är att köra logi skepp.
Pvp kan tro det eller ej bli ganska monotont.
Att köra logi i en stor pvp flotta är hektiskt och väldigt kul. Inte en lugnt stund och ALLA älskar en

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tror att en sak många missar i eve är att köra logi skepp.
Pvp kan tro det eller ej bli ganska monotont.
Att köra logi i en stor pvp flotta är hektiskt och väldigt kul. Inte en lugnt stund och ALLA älskar en

Håller med, fantastiskt roligt.

En av R&K:s briljanta videos väckte som vanligt intresset för att prova på logis:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

4000 spelare i kanske största fighten någonsin?
http://www.twitch.tv/daopa

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

4000 spelare i kanske största fighten någonsin?
http://www.twitch.tv/daopa

Finns även en artikel att läsa på BBC:s hemsida:

http://www.bbc.co.uk/news/technology-23489293

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

http://www.metro.se/jacks-internet/sa-gick-varldens-storsta-spelkrig-nagonsin/EVHmgC!0komj8mZw2J7I/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Man var lagom mör efter att ha suttit mellan 20.00 -> 03.00 i 10% tidi, helvete vad laggigt det var. Men kul GF

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra och kanske lite informativ Eve-online Youtubekanal ? Har spelat ett tag men jag gillar lika mycket att titta på både när andra spelar och tutorials och liknanade.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Någon som kan tipsa om en bra och kanske lite informativ Eve-online Youtubekanal ? Har spelat ett tag men jag gillar lika mycket att titta på både när andra spelar och tutorials och liknanade.

Bästa tutorial-kanalen. http://www.youtube.com/user/SeamusDonohueEVE/videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Tackar, skall undersökas!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Ögongodis från 6min och framåt med Titans som avfyrar doomsday vapen mm. Kör på max upplösning på klippet.
http://youtu.be/thmzVc7tlz0?t=6m6s

Permalänk
Medlem

EVE: Valkyrie (formerly EVE-VR) is a multiplayer dogfighting shooter set in the EVE universe that uses virtual reality to give players the sense of being a real pilot in an EVE Online fighter. Coming 2014.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Testa att vara FC eller göra saker som BL eller R&K gör så kommer du få se att det hela har väldigt mycket att göra med skicklighet och är inte bara att det finns massa olika saker att göra.
För att inte tala om att man slåss i 3 dimensioner (även om många FCs missar det går det att använda 3 dimensionen väldigt effektivt).

Det ordet ni söker är att EVE är ett kunskapsbaserat spel istället för ett färdighetsbaserat spel. Väldigt få saker handlar om reaktionsförmåga, även på den "avancerade" nivå där R&K spelar, och betydligt mer om en förmåga att förstå och därifrån förutse. Kunskap kan ju också ses som en förmåga och visst sätter sig vissa reaktioner i ryggmärgen, men det är inte fråga om att öva in färdigheter (skills) i någon större utsträckning.

Det som har hänt i spelets utveckling under senare år är att olika extremer i spelet har tagits bort (extrema avstånd, hastigheter, storlekar osv.), vilket gjort de olika sakerna du behöver förutse (och därmed också kan använda till din fördel - eller bli förvånad av när motståndarna använder sig av dem) betydligt färre och ytligare.

Spel som EVE fungerar också kausalt vilket innebär att det finns två sidor av alla ändringar, som påverkar varandra och så fort du vill avskräcka ett visst beteende så uppmuntrar du ett annat beteende. Det är ganska spännande :).

Mycket av att vara duktig på EVE handlar därför dels om att kunna förutse variationer i sandlådan, men också att kunna förutse förändringar. Duktiga Corporations ligger ofta före "förändringskurvan", vilket gör att när en förändring kommer så gör den saker de redan har satt i system, bättre.

Permalänk
Medlem

Denna är grym också

Permalänk
Medlem

Satte upp en stream för kvällens RvB Ganked. Börjar på en halvtimme eller så. http://www.twitch.tv/vforssen

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Tjo!

Jag är ny i spelet och tar gärna emot tips på trevliga corps som tar emot nybörjare, gärna med mycket svenskar.
Är snart klar med tutorial-agenterna och känner att det börjar bli lite ensamt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd

Börjar sakna att flyga rymdskepp. Lever spelet än?
Har inte spelat på 2,5 år, är det sig likt?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Hej.

Började spela 14-dagars trialen igår, funderar dock på att börja om och nyttja en buddy-invite istället. Någon som kan ge mig en shysst deal när det kommer till buddy invite pengarna? samt har en shysst coorp man kan joina?

Skicka gärna PM med förslag!

Började med en Galante karaktär inriktad på Military/PvP och jag ser mig mest som en PvP spelare men vad behövs mest just nu?, ser att några nämner logistik tidigare i tråden, kan det vara en bra väg att gå?

Sen undrar jag om ingame voicechatten används något? eller håller sig coorps till Mumble eller Teamspeak för att kommunicera?

Permalänk
Medlem

Hej alla EVE spelare.

Funderar att testa EVE men vet ej om det är rätt spel för "Mig" och hoppas att ni kan svara på den frågan!

Är löjligt förtjust i matrialsamlande och crafting, bygga saker för att tjäna ingame currancy! Älskar med att "forska och skilla min karatär".

Har spelat Wow, runescape och andra spela med "crafting" i.
Tycker inte att craftingdelen var nog stor i WoWs endgame för att hålla kvar mig.
Spelade runescape flera år sedan, där slutade jag för att jag ej kunde lära mig mer saker (lvl 99 kunde göra alla rune saker)

Så kan EVE vara något för mig?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hej alla EVE spelare.

Funderar att testa EVE men vet ej om det är rätt spel för "Mig" och hoppas att ni kan svara på den frågan!

Är löjligt förtjust i matrialsamlande och crafting, bygga saker för att tjäna ingame currancy! Älskar med att "forska och skilla min karatär".

Har spelat Wow, runescape och andra spela med "crafting" i.
Tycker inte att craftingdelen var nog stor i WoWs endgame för att hålla kvar mig.
Spelade runescape flera år sedan, där slutade jag för att jag ej kunde lära mig mer saker (lvl 99 kunde göra alla rune saker)

Så kan EVE vara något för mig?

Om du verkligen gillar "crafting" så är EVE definitivt ett spel för dig. I princip alla skepp och moduler som används av spelare i EVE är byggda av andra spelare. Och eftersom skepp + moduler förstörs om ditt skepp blir nerskjutet så finns det alltid behov av att bygga nya saker.

För att tjäna bra med pengar på att bygga saker behöver man hålla koll på marknadspriser och trender för att bygga de saker som har störst marginal. Ibland kan vissa saker inte vara värt att bygga på grund av att materialet kostar mer än du kan få för den färdiga produkten. Ibland kan det vara tvärt om, att det är mycket hög vinst på att bygga en produkt. Då måste man vara snabb med att få ut saker på marknaden för att hinna före alla andra som antagligen är inne på samma spår dom dig med att tillverka en större mängd av just den produkten.

Det kan vara en bra idé att hålla sig uppdaterad på om det är stora krig i spelet och vilka typer av skepp som då används. Priserna, och därmed lönsamheten, kan helt plötsligt gå upp väldigt mycket på ett specifikt skepp, bara för att en stor koalition har bestämt sig för att byta ut hela sin skeppsflotta mot något nytt.

Du kan fördjupa dig ganska mycket i tillverkning också. De enklaste skeppen bygger du på under en timme, med enkla material, Medans för de större skeppen, capital ships (freighters, carriers, dreadnaughts), först kräver nästan en vecka för att först bygga ihop komponenter, som sedan byggs ihop till det färdiga skeppet på ytterligare nästan 2 veckor.

Att samla ihop material fram för allt genom "asteroid mining". Det kan vara mycket långtråkigt, men det kräver heller inte så mycket aktivt spelande, så det går bra att spela något annat eller titta på film under tiden och bara tabba in lite då och då. Annars görs det bäst i en lite grupp med folk, där man delat upp i roller. Då kan någon köra fraktskepp för att skyffla det man samlar in till en station.

Det kan vara en bra idé att börja med mining och börja bygga upp en mindre produktion av skepp moduler/ammo. Du kommer att behöva köpa en del material från marknaden. Eventuellt köper du in det mesta från marknaden och kompletterar med lite mining.

Permalänk
Medlem

Ni är välkomna i mitt corp. Ett starkt industri corp i grunden med mycket kunskap som nu gör allt i EVE.
Tex massor med pvp i 0.0 för dom som vill ha det
I mitt corp gör du vad DU tycker är kul.

Bara att höra av sig i PM <--- för mer info och buddy-invite.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuFFy:

Om du verkligen gillar "crafting" så är EVE definitivt ett spel för dig. I princip alla skepp och moduler som används av spelare i EVE är byggda av andra spelare. Och eftersom skepp + moduler förstörs om ditt skepp blir nerskjutet så finns det alltid behov av att bygga nya saker.

För att tjäna bra med pengar på att bygga saker behöver man hålla koll på marknadspriser och trender för att bygga de saker som har störst marginal. Ibland kan vissa saker inte vara värt att bygga på grund av att materialet kostar mer än du kan få för den färdiga produkten. Ibland kan det vara tvärt om, att det är mycket hög vinst på att bygga en produkt. Då måste man vara snabb med att få ut saker på marknaden för att hinna före alla andra som antagligen är inne på samma spår dom dig med att tillverka en större mängd av just den produkten.

Det kan vara en bra idé att hålla sig uppdaterad på om det är stora krig i spelet och vilka typer av skepp som då används. Priserna, och därmed lönsamheten, kan helt plötsligt gå upp väldigt mycket på ett specifikt skepp, bara för att en stor koalition har bestämt sig för att byta ut hela sin skeppsflotta mot något nytt.

Du kan fördjupa dig ganska mycket i tillverkning också. De enklaste skeppen bygger du på under en timme, med enkla material, Medans för de större skeppen, capital ships (freighters, carriers, dreadnaughts), först kräver nästan en vecka för att först bygga ihop komponenter, som sedan byggs ihop till det färdiga skeppet på ytterligare nästan 2 veckor.

Att samla ihop material fram för allt genom "asteroid mining". Det kan vara mycket långtråkigt, men det kräver heller inte så mycket aktivt spelande, så det går bra att spela något annat eller titta på film under tiden och bara tabba in lite då och då. Annars görs det bäst i en lite grupp med folk, där man delat upp i roller. Då kan någon köra fraktskepp för att skyffla det man samlar in till en station.

Det kan vara en bra idé att börja med mining och börja bygga upp en mindre produktion av skepp moduler/ammo. Du kommer att behöva köpa en del material från marknaden. Eventuellt köper du in det mesta från marknaden och kompletterar med lite mining.

Tackar för svaret.. hoppade på en 14 dagars trail, har bara spelat lite fast det verkar bra! Nu gäller det bara att lära sig allt, och mycket är det!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Kanon med nya EVE spelare, kan aldrig få för många! Har du några frågor så äre bara o fråga på!

Permalänk
Medlem

Rätt många från Sweclockers som gått med i Corpet

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Tackar för svaret.. hoppade på en 14 dagars trail, har bara spelat lite fast det verkar bra! Nu gäller det bara att lära sig allt, och mycket är det!

EVE är ju det ultimata spelet om man gillar crafting. Inget kommer i närheten. Försök att ens få grepp om hela processen för att bygga ett t2/t3 skepp. Allt från moon mining i null sec, blueprints och invention osv. Riktigt komplext, och det är ju kul! Prova planetary interaction också, ganska kul om man gillar crafting.

Schysst guide: http://www.isktheguide.com/downloads/ISK_Vol_1_Odyssey_1_0_16...

Permalänk

Tröttnade väldigt snabbt, körde alla tutorial missions + epic questlinen, joinade sen RvB och fick vara med om fleetbattles redan första veckan i spelet, men sen dog intresset totalt.

Sandbox, visst, men ändå känns spelet otroligt litet när man väl spelar det, och då menar jag inte till ytan.

Permalänk
Skrivet av Fractalstar:

Tröttnade väldigt snabbt, körde alla tutorial missions + epic questlinen, joinade sen RvB och fick vara med om fleetbattles redan första veckan i spelet, men sen dog intresset totalt.

Sandbox, visst, men ändå känns spelet otroligt litet när man väl spelar det, och då menar jag inte till ytan.

Det blir vad man gör det till. Spelet ger dig förutsättningar att skapa innehåll. Det passar inte alla