Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Tjosan, jag och en polare har just tagit hem trailen på EVE och det är väldigt roligt Har dock en fundering.. Är det några kända problem med EVE under vista? har nämligen lite probs med att spelet tvärt hackar till ibland.. har i övrigt bra frame rate. Har en E6600, 2GB ram, 8800GTS 320MB och vista 32bit om det kan vara intressant. Har inte heller några problem i några andra spel jag provat.

Men som sagt, grymt roligt spel =D

Jag kör EVE i Vista Home Premium 32 utan problem alls. Behöver inte vara Vista.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Jag kör EVE i Vista Home Premium 32 utan problem alls. Behöver inte vara Vista.

Ok bra att veta att det inte är OS:et de beror på kan vara nån inställning eller så jag force:at i grafikkorts drivisarna. Får leta vidare. Tack för svaret!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Jag kör EVE i Vista Home Premium 32 utan problem alls. Behöver inte vara Vista.

Kör själv med Vista Home Premium och det flyter på bra, har inte sett några hinder hittills.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Har nu testat lira demo i 10 h. Måste säga att det är lite beroende framkallande. Men jag kommer inte fortsätta på grund att det verkar ta tid om man ska spela seriöst.

Men vad hände med super snygga graphiken som visas i trinity trailern...känns som det inte är samma spel. Är nån DX10 version som inte finns eller?

Permalänk
Medlem

Grafiken i premium kanske inte är super snygg, men snyggare än det gamla iaf =D

Sen har jag en liten fråga.. logistic drones, närmare bestämt armor rep. drones.. Har läst lite om dom och som jag förstår det så kan man inte laga sitt eget skepp med dom, är det så? eller är det bara jag som är trög?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Med tanken på att du måste 'lock target' på något du ska reparera först så är det nog mest troligt så Har dock själv aldrig försökt testa reparera mig själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kan passa på att tipsa om Alliance Tournament V som pågår.
Dagens live-sändning startar 15:50 svens tid.
http://www.eve-online.com/evetv/tunein.asp

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hehe, nej man kan inte reppa sig själv med dröner
Trevlig tråd, sitter på en 2k3-char själv *skryt*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricken
Hehe, nej man kan inte reppa sig själv med dröner

Drönare om du vill använda den svenska översättningen med helt annan betydelse. En drönare är ett manligt bi eller myra (enbart) medan engelskans drone syftar på en radiostyrd flygfarkost. Så inte nog med att det låter töntigare när man säger drönare (eller dröner..), men det är inte ens korrekt.

Tack för ditt samarbete

/Gestapo

Permalänk
Medlem
Citat:

Från Websters universal dictionary and thesaurus:
Drone n a male honey bee; a lazy person; a deep huming sound; a monotonous speaker or speech; an aircraft piloted by remote control

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag har ett stort problem!

När jag försöker logga in står det
"User Xerbee has been disabled
Last login: bla bla
Numer of visits: bla bla
Reason: None"

Vad fasen gör man? Kan man dra iväg ett mail till någon för att få reda på orsaken (om det nu finns någon) Kan inte logga in på eve-insider heller så det verkar som de tagit bort mitt konto helt. Har inte sysslat med några olagligheter och ingen annan har rört mitt konto.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag fick just ett ryck att börja spela igen, vad händer i eve? har läst denna sidan men inte mer i tråden. tror jag sitter i en ishtar långt som utav bara helvete ute i guerista space, var medlem i atuk förut, finns de kvar fortf?

annars, hur har det förändrats de senaste.. umm.. 3 åren?

om någon är sugen så kan ni alltid lägga ne igs på "Elrathias" och se vart jag är / vilket corp jag är med i

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Jag har ett stort problem!

När jag försöker logga in står det
"User Xerbee has been disabled
Last login: bla bla
Numer of visits: bla bla
Reason: None"

Vad fasen gör man? Kan man dra iväg ett mail till någon för att få reda på orsaken (om det nu finns någon) Kan inte logga in på eve-insider heller så det verkar som de tagit bort mitt konto helt. Har inte sysslat med några olagligheter och ingen annan har rört mitt konto.

https://support.eve-online.com/Pages/Petitions/CreatePetition...
där finns det support för den som itne har login av någon orsak

Elrathias; drog en IGS på dig, du är i NPC corp och Arcane technologies som du senast var medlem i finns kvar i alyy-tour aktuella "the five" alliansen som tyvärr åkte ut i "gruppspelet"
Men hur som helst verkar dom väldigt aktiva

Så kör på (vill du ha tips på hur du ska ta dig ut ur gurista space (venal tenal deklein tribute vale eller geminate, kontaka mig gjärna ingame på samma namn jag kan området ganska bra och kanske kan hjälpa dig ut )

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Jag har ett stort problem!

När jag försöker logga in står det
"User Xerbee has been disabled
Last login: bla bla
Numer of visits: bla bla
Reason: None"

Vad fasen gör man? Kan man dra iväg ett mail till någon för att få reda på orsaken (om det nu finns någon) Kan inte logga in på eve-insider heller så det verkar som de tagit bort mitt konto helt. Har inte sysslat med några olagligheter och ingen annan har rört mitt konto.

Reaktivera ditt konto pojk! Det står sådär när du behöver subscriba igen, antingen för du användet GTC eller kort som är slut..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

[/quote]Att döma av BoBs killboard så är det bara Goonswarm, Razor, TCF, och RA som attackerar BoB just nu. Jag skulle nog säga att du överdriver ganska rejält när du säger alla. Resten av galaxen har fullt upp med annat och verkar inte bry sig nämnvärt om BoB eller dess fiender. [/QUOTE]

Inte längre var så förr. Folk tröttnade på BOB och deras oövervinnliga attityd så alla gick emot dom. Just nu är det Razor, TCF, RaGoons som har fått in BoB i ett hörn och kastrerar dom långsamt.

Ganska imponerande att så många allianser har fått ta till med alla muskler dom har för att ta ner BoB. Hoppas nästan BoB gör comeback för RaGoons får inte bli supermakt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
[B][b]

Att döma av BoBs killboard så är det bara Goonswarm, Razor, TCF, och RA som attackerar BoB just nu. Jag skulle nog säga att du överdriver ganska rejält när du säger alla. Resten av galaxen har fullt upp med annat och verkar inte bry sig nämnvärt om BoB eller dess fiender. [/B][/QUOTE]

Inte längre var så förr. Folk tröttnade på BOB och deras oövervinnliga attityd så alla gick emot dom. Just nu är det Razor, TCF, RaGoons som har fått in BoB i ett hörn och kastrerar dom långsamt.

Ganska imponerande att så många allianser har fått ta till med alla muskler dom har för att ta ner BoB. Hoppas nästan BoB gör comeback för RaGoons får inte bli supermakt. [/B][/QUOTE]

Kollar man dock på mapsen verkar dom inte komma längre än dom är nu, RaGoons alltså.. BoB står ju med dreads och titaner överallt i sitt "hem" system. Har det inte alltid varit så att BoB gjorde en crusade och hyrde ut allt dom kom över?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Att döma av BoBs killboard så är det bara Goonswarm, Razor, TCF, och RA som attackerar BoB just nu. Jag skulle nog säga att du överdriver ganska rejält när du säger alla. Resten av galaxen har fullt upp med annat och verkar inte bry sig nämnvärt om BoB eller dess fiender.

Inte längre var så förr. Folk tröttnade på BOB och deras oövervinnliga attityd så alla gick emot dom. Just nu är det Razor, TCF, RaGoons som har fått in BoB i ett hörn och kastrerar dom långsamt.

Ganska imponerande att så många allianser har fått ta till med alla muskler dom har för att ta ner BoB. Hoppas nästan BoB gör comeback för RaGoons får inte bli supermakt. [/B][/QUOTE]

Kollar man dock på mapsen verkar dom inte komma längre än dom är nu, RaGoons alltså.. BoB står ju med dreads och titaner överallt i sitt "hem" system. Har det inte alltid varit så att BoB gjorde en crusade och hyrde ut allt dom kom över? [/B][/QUOTE]
I princip så hade BoB expanderat så pass mycket att dom skulle gå i förlust att fortsätta. Då vart det typ: "Tjena ni får hyra systemen precis utanför oss och vi ger er skydd mot att ni betalar 50mil/veckan/system".

Sen när Anti-BoB alliansen skapades lämnade dom alla som hyrde i sticket.

Goonswarm är mer en allians med ett stort antal spelare medan BoB faktiskt är en "mindre" allians med BRA spelare som man skulle bli rädd för att möta även om dom bara var i en frigate i princip. BoB har några Titan's kvar men om några månader/1 år kommer BoB som allians vara borta om inget drastiskt händer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Ok bra att veta att det inte är OS:et de beror på kan vara nån inställning eller så jag force:at i grafikkorts drivisarna. Får leta vidare. Tack för svaret!

Kör du på moderkortets ljudkort? Jag hae problem med oliak saker då det blev mycket på skärmen och då jag körde via mitt inbyggda ljudkort men det gick bort då jag slängde in mitt creative kort.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89

Goonswarm är mer en allians med ett stort antal spelare medan BoB faktiskt är en "mindre" allians med BRA spelare som man skulle bli rädd för att möta även om dom bara var i en frigate i princip. BoB har några Titan's kvar men om några månader/1 år kommer BoB som allians vara borta om inget drastiskt händer.

ryssarna RA o AAA har dragit tillbaka tillsammans med många andra coalition allainser (IRON IAC etc.)

tror faktiskt BoB itne har några problem med att slåss mot Goons på egen hand...

Ser dock sämre ut för Smash o Roadkill, vi anfaller dem frän väst mest för skojs skull (triumvirate) och ryssarna härjar i droen regionerna och planerar ta Geminate med...

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Är inte så aktiv dessa dagar,, testar ett annat spel om en barbar. Men om goons nu står ensama mot bob. "aja tcf osv är för det mästa värdelösa så räknar inte dom riktgit" Så har inte goons o co mycket o säja till om.

Ra och AAA är altid roliga, och om jag känner ET rätt o när snackat med honom så vore jag inte så trygg om jag hadde goons märkt på mitt skepp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
ryssarna RA o AAA har dragit tillbaka tillsammans med många andra coalition allainser (IRON IAC etc.)

tror faktiskt BoB itne har några problem med att slåss mot Goons på egen hand...

Ser dock sämre ut för Smash o Roadkill, vi anfaller dem frän väst mest för skojs skull (triumvirate) och ryssarna härjar i droen regionerna och planerar ta Geminate med...

Var med i Altas ett tag.. och det ser mörkt ut i BWF-ZZ Dock värkar ju ka-tet falla ihop och det är dom iaf Atlas slåss emot..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
ryssarna RA o AAA har dragit tillbaka tillsammans med många andra coalition allainser (IRON IAC etc.)

tror faktiskt BoB itne har några problem med att slåss mot Goons på egen hand...

Ser dock sämre ut för Smash o Roadkill, vi anfaller dem frän väst mest för skojs skull (triumvirate) och ryssarna härjar i droen regionerna och planerar ta Geminate med...

När hände detta? Senaste veckan kanske för då var jag inte aktiv?

Vet att dom flesta tröttnat på hela "död-bob" grejen men trodde aldrig att dom skulle dra sig ur först dom var färdiga med sitt arbete.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Var med i Altas ett tag.. och det ser mörkt ut i BWF-ZZ Dock värkar ju ka-tet falla ihop och det är dom iaf Atlas slåss emot..

Vi har inget some helst intresse av geminate (sämre rats, månar etc...)
ville bara pvpa o bråka lite, nu får vi inga roliga fighter längre (pos warfare /= rolig pvp) så nu åker vi nån annanstans istället=)

om det är ryssarna du syftar på kommer det ta år och dagar att harva sig igenom alla stationer (många med sov 4 som tar veckor att tappa) innan dom kommer till geminate och BWF

40 dagars fight resulterade i
700 BS dödade, 175 förlorade
27 Carriers, en förlorad
o ett mothership

och det jag pratade om sist, jo det hände väl i prinsip förra veckan, ryssarna e lite sparsamma med trådar på forumet så syns ej så väl
"dont spek enlish, f1 f2 f3 ..."

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Bobbechk ser att du e en granne

Spelar i NFF (north face force) om du då har sett oss runt geminate
Nickar Shelene vad nickar du?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Fan vilken dålig timing man har på att vara sjuk då, patchdag, hade hoppats på att kunna ratta som en tok när man ändå måste vara hemma för att man är sjuk :/

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har gått fram och tillbaka i MMOs (wow, eve, lineage osv) och har totalt ledsnat på wow nu samt lagt lineage på hyllan för evigt

Innan wow kom så satt jag som en idiot och spelade eve, har ett konto med en karaktär som kanske har 6-7 mil SP och nån miljon ISK och lite skepp. Är det värt att ta upp kampen igen? Suttit och läst om trinity patchen och allt som släppt och det verkar ju bara vara bättre än sist man satt och nötte

Jag menar, jag älskar rymden osv, men jag skulle vilja komma igång relativt snabbt i någon organisation i eve och göra hemskheter ^^ Eller nått iaf.

Hur som helst, värt att börja igen?

kram på er

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Det är väl alltid värt att fortsätta med EVE
6-7 mil är ju bättre än börja från början, om du spelat förr så kommer du nog snabbt in i spelet igen och se till att hitta ett corp att lira med så kan de hjälpa till lite, vet inte hur man klara sig i 0.0 med den mängden SP men det borde ju gå, träna upp till någon T2 cruiser typ eller kanske ett vanligt BS, ut och lira med lite polare / friendlys

fördelen med eve är att man inte behöver vara extremnörd och spela dygnet runt för att inte ramla efter

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Man klarar sig bra i 0-sec med mellan 6-8M sp, sålänge man kan flyga BC/BS hyffsat så man kan dra in isk på ratting, för PvP duger frigs och cruisers
Känner man sig rik kan man leka med T2-skepp

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
fördelen med eve är att man inte behöver vara extremnörd och spela dygnet runt för att inte ramla efter

Vilket också är nackdelen då det tar en stund att fixa flera mille SP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vilket också är nackdelen då det tar en stund att fixa flera mille SP.

Ja visst är det så, det är ju i princip totalt 100% omöjligt för en person som börjar spela nu att ens komma i närheten (i skillpoints) som en person som började för två år sen, men om man tror att det spelar så stor roll så är man ju galen Någonstans mellan 15 och 20 miljoner SP så kan du lika gärna döda någon som har 30-40, är det Solo så blir det ju lite svårare om han har mycket mer, men om du är i ett gäng med folk så går det ju ändå Allt i eve har en svaghet, med lite tur / otur så hittas den svagheten och då är man slut

Visa signatur

Star Citizen #75162