Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KonLa:

Några som aktivt pvpar? Smallgangs/bubblecamps/gatecamps. Nåt som inte kräver timmars timmar, utan man kan logga av när man måste

Startade precis upp från scratch. Gick med i Gallente FW. Tänker iofs försöka hålla positiv sec status, men teamar gärna om vi råkar hamna i local samtidigt. Har alltid trivts bäst i lowsec men mest lirat pirat förr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk

Hej! Hur är intresset för EVE numera?

Jag har spelat sen Oktober 2019 nu, och är med i en av dom större allianserna i spelet.
Vi är väldigt måna om att ta hand om nya spelare.

Så om det finns ett intresse för detta så PM:a mig eller så :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Hej! Hur är intresset för EVE numera?

Jag har spelat sen Oktober 2019 nu, och är med i en av dom större allianserna i spelet.
Vi är väldigt måna om att ta hand om nya spelare.

Så om det finns ett intresse för detta så PM:a mig eller så :).

jag spelar solo mestadels. Är med i ett rätt trist corp, kan tänka mig hitta ett hem. Vi får prata mer

Permalänk
Medlem

Hej, började precis spela i helgen.
Klart komplext spel att komma in i men intressant. Tur att det finns mycket guider och instruktioner att läsa.
Kör alpha och har inga planer på att uppgradera. Spelar just nu Caldari men ska se mig om lite.
Tänkte köra lite mining för att få in ISK och sen även ge mig på lite ratting och uppdrag.

Jag börjar hitta lite mer i spelat efter ett par dagar men jag spelar lite lagom när det blir tid över.
Det skulle vara intressant att höra hur andra gör när tillgångarna kan bli spridda över flera olika stationer och stjärnsystem.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggie:

Hej, började precis spela i helgen.
Klart komplext spel att komma in i men intressant. Tur att det finns mycket guider och instruktioner att läsa.
Kör alpha och har inga planer på att uppgradera. Spelar just nu Caldari men ska se mig om lite.
Tänkte köra lite mining för att få in ISK och sen även ge mig på lite ratting och uppdrag.

Jag börjar hitta lite mer i spelat efter ett par dagar men jag spelar lite lagom när det blir tid över.
Det skulle vara intressant att höra hur andra gör när tillgångarna kan bli spridda över flera olika stationer och stjärnsystem.

Ha en station du använder som bas i början. Bra om denna inte ligger mer än kanske 10 hopp från en stor trade hub. Sen har du ett större lastskepp/hauler för turen till trade hub ibland. Riktigt kul även solo i början.
Att spela i alliancer i null sec är som ett helt annat spel, inte för alla.

Permalänk
Medlem

Hur nybörjarvänligt är eve?
Är sugen på nytt mmo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milne:

Hur nybörjarvänligt är eve?
Är sugen på nytt mmo

Numera rätt bra med introquests så man lär sig spela. Sen lär sig nog ingen allt, det finns för mycket att fördjupa sig i. Bara att ladda ner och testa, är ju gratis. Sen kostar det om man vill köra mer avancerade skepp och så. Korkad modell med månadsavgift för det.

Permalänk
Medlem

Det är ett komplext spel och känns lite läskigt i början och har ett knepigt interface att lära sig. Som cracko skriver så finns det mycket bra quest i början som går igenom spelet. Jag är snart klar med att lära mig gruvdrift på asteroider och ska snart ge mig på mera militära uppdrag.
Har läst en hel del guider på nätet vilket hjälper, det finns en väldigt bra community som gärna hjälper till.

Spännande mmo helt klart och det känns som det finns ett stort djup.
Roligt att gräva ner mig i mer kunskap i olika aspekter i spelet.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Jag ägnade mig åt mining och exploration i början. Mining är ju lite segt men har sin charm också.

Sen fastnade jag vid att åka runt och scanna rymden med probes för att hitta dolda npc-baser. I dessa kan man dra in mycket isk med lite tur.

Man kan även hitta wormholes att åka in i men det är farlig mark, man kan hamna flera wormholes djupt efter att man hittar wormholes i ett wormhole osv.

Permalänk

Jag har spelat EVE Online aktivt i snart ett år. (Började i slutet av Oktober 2019).
Och under denna tid har jag lärt mig så otroligt mycket, och fått väldigt mycket kunskap inom spelets olika områden.

Jag skulle vela säga att nyckeln till den här typen av framgång jag själv uppnått ligger i att söka dig till en bra organisation (Corporation, Alliance, Coalittion)

Det finns en mängd olika "nybörjar vänliga" organisationer så som Karmafleet, Pandemic Horde osv.

Dessa tar in nya spelare dagligen och via dom får du all hjälp du kan tänkas behöva för att börja leva ute i Nullsec.

Permalänk
Medlem

Hur är det om man vill köra mining och dess saker men inte behöva bråka med folk i medium sec? samt vill inte bli drabbad av wardec's etc

Vill kunna sitta relativt säker och mina och processa ore

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Hur är det om man vill köra mining och dess saker men inte behöva bråka med folk i medium sec? samt vill inte bli drabbad av wardec's etc

Vill kunna sitta relativt säker och mina och processa ore

Är det 0,5 sec eller högre är det ju inga problem. Menar du mellan 0,1-0,4? Där blir du sprängd direkt som solospelare.

Permalänk
Medlem

Jag har hittils hållit mig ovanför 0,3 sec när jag letat efter asteroider att utvinna malm ifrån. Där har det varit väldigt lugnt, inga överraskningar hittills men också ett lägre värde på malmen.
Igår testade ett 0,2 sec system, den enda som hände var att det dök upp 4st npc pirater.
Även för mig som kör alpha (gratis) så klarade jag av dom utan någon större ansträngning.
Jag har ett venture skepp utan vapen men med 2st Hobgoblin drönare som försvarar mig.
Kommer definitivt att ge mig på mera system med lägre säkerhet, får lite loot också från piraterna :).

Upptäckte igår medan mitt skepp fyllde lastrummet med malm att det går att forska under tiden. Blir som ett mini spel i spelet som också ger erfarenhet och pengar.

Jag spelar just nu en stund varje dag, max 1 timme tror jag. Funkar bra och det finns så mycket djup och saker att lära mig att det finns något intressant och roligt runt varje hörn. Samtidigt är det lite svårt att få en överblick men hittills har jag alltid stött på andra spelare som gärna hjälper till.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Försökte återvända till Eve för ett tag sedan som Alpha. Men det kändes väldigt drygt att inte kunna använda all gear jag har liggande. xD
Sen var hela min friendslist offline. Ingen verkade spela längre. Eve har för mig alltid varit lika mycket ett chattrum som spel...

Hade det inte varit för att jag redan spelar flera spel som tar mycket tid varav ett par har sub så kanske jag vore villig att subba igen. Nytt folk att chatta med går alltid att hitta.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Försökte återvända till Eve för ett tag sedan som Alpha. Men det kändes väldigt drygt att inte kunna använda all gear jag har liggande. xD
Sen var hela min friendslist offline. Ingen verkade spela längre. Eve har för mig alltid varit lika mycket ett chattrum som spel...

Hade det inte varit för att jag redan spelar flera spel som tar mycket tid varav ett par har sub så kanske jag vore villig att subba igen. Nytt folk att chatta med går alltid att hitta.

Fyi har man gjort om watchlist så att båda två måste ha varandra på watchlist för att man ska kunna se onlinestatus. Rätt drygt när man kommer tillbaka och alla bara är röda fast dom kanske spelar.

Men sen kan man förstå det för watchlistorna missbrukades en del.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats att komma igång med exploring och hacka mig in i data och relic platser.
Ger en stor skillnad på min inkomst, på en timme igår lyckades jag få ihop loot för ca 7,5msik.
Det är en bra timpenning :).
Nu ska jag bara ta mig till en bra hub för att sälja av allt och få in lite pengar.

Känns för mig som kör en alpha klon (gratis konto) så går det att få in bra med pengar och ha en lagom variation i vd jag gör.
Kör gruvdrift med asteroider och funderar på att testa att utvinna gas.
När jag tröttnar på det så blir det att utforska data och relic platser i universum.
Skulle jag sen känns för lite action så kör jag lite militära / säkerhets uppdrag.

Jag tar mig sakta längre och längre in i spelet och upptäcker bara mera djup.
En varningens ord om utforskning, Eve har nog den sämsta introduktionen till denna aktivitet som jag sett i något spel.
Det blev ett måste att läsa in mig på guider från internet men det gick bra det också.

Jag har just nu två kloner jag kör med men det lutar att jag bygger vidare på min Amarr klon.
Deras skepp är snyggare och fungerar nog lika bra.
Vill någon ta kontakt och säga hel så heter min klon: Adam Svalbard

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Detta kan inte sägas nog så många gånger...

Vill man investera sin tid i Eve, oavsett om man är intresserad av krig i null eller mining Ops i highsec så gå med i en Corp som gör det du vill göra!

Jag "testade" Eve flera gånger under flera år men tröttnade alltid. Till slut tog jag mod till mig och ansökte till en Corp, som råkade vara med i en alliance som råkade bli indragen i ett ev de stora krigen.
Först då förstod jag storheten (och nackdelarna) i denna fantastiska såpopera.
Ett år av mitt liv passerade sedan var jag tvungen att återvända till RL, inte loggat in sedan dess även om suget ibland infinner sig, speciellt när gamla vänner hör av sig och undrar om det inte är dags att "komma hem" snart. 😉

Men det här var förstås innan alpha cloner och andra nymodigheter.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Har spelat av och till i 10 år nu.
Köpte speltid för ca 3 veckor sedan och har varit inne lite av och till för att hjälpa Triglavian att ta över olika system.
Har en polare som driver ett corp i ett c4 wormhole som jag kommer haka på.
Blir mest spelande under veckorna då jag har kiddo under helgerna.
Hör av er om du/ni är sugna på att joina. Ser helst att ni har lite vana i j-space (wormholes) och nog med skillpoints för att flyga nån interceptor eller högre då PvP är en stor del av aktiviteterna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Någon annan som var med och slog rekord i flest antal spelare i samma onlinestrid inatt?
6500 var vi som mest i FWST under förkrossande 90% TiDi. Men servern höll, vilket är rätt imponerande.

Efter 7 timmar klockade jag ut för att få 3 timmars sömn innan arbetsdagen började...men det var det värt.

Permalänk
Skrivet av JLSM:

Någon annan som var med och slog rekord i flest antal spelare i samma onlinestrid inatt?
6500 var vi som mest i FWST under förkrossande 90% TiDi. Men servern höll, vilket är rätt imponerande.

Efter 7 timmar klockade jag ut för att få 3 timmars sömn innan arbetsdagen började...men det var det värt.

Vilken sida av konflikten stod du på?? jag var med och pangade på den första Keepstar:en dagen innan. Men igår var jag upptagen med arbetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Vilken sida av konflikten stod du på?? jag var med och pangade på den första Keepstar:en dagen innan. Men igår var jag upptagen med arbetet.

Tvärtom för mig i dubbel bemärkelse, jobbade första vändan men igår kunde jag flyga rymdskepp och det gjorde jag samtidigt som jag försökte radera så mycket inkommande DPS som möjligt från citadelet.

GG oavsett!

Permalänk
Skrivet av JLSM:

Tvärtom för mig i dubbel bemärkelse, jobbade första vändan men igår kunde jag flyga rymdskepp och det gjorde jag samtidigt som jag försökte radera så mycket inkommande DPS som möjligt från citadelet.

GG oavsett!

Haha ja det var verkligen en spännande fight. Blir spännande att se utvecklingen nu när ni äntligen klivit in i Delve :).

Permalänk
Skrivet av JLSM:

Någon annan som var med och slog rekord i flest antal spelare i samma onlinestrid inatt?
6500 var vi som mest i FWST under förkrossande 90% TiDi. Men servern höll, vilket är rätt imponerande.

Efter 7 timmar klockade jag ut för att få 3 timmars sömn innan arbetsdagen började...men det var det värt.

Jodå visst var man med blev en seg dag efter 😬

Blev ett par ravens i graven haha

Permalänk

Jag satt på jobbet under Rekord fighten, hade laptop med mig och försökte undocka min Muninn utan lyckat resultat dock..

Permalänk
Medlem

Har ett konto från före 2005, är det lätt att komma tillbaka? Var med i Band of Brothers när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexison:

Har ett konto från före 2005, är det lätt att komma tillbaka? Var med i Band of Brothers när det begav sig.

lätt är det, alla är super trevliga dock kanske man har väldigt stor konkurrens om man inte har kapitalet i början om man vill ta sig an industri eller marknaden rent generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexison:

Har ett konto från före 2005, är det lätt att komma tillbaka? Var med i Band of Brothers när det begav sig.

Från https://eve.fandom.com/wiki/Band_of_Brothers (sidan verkar rätt trasig just nu):

Citat:

In February 2009, BoB saw its last days in the Eve Universe. Goonswarm, one of BoB's largest and longest enemies gained a Director spy in its executor corp, Tin Foil, called Haargoth Agamar. The director kicked all of the members without roles from the corporation, and disbanded the umbrella corporation for the alliance. BoB lost all of its sovereignty in the Eve Universe overnight, a capital fleet, and a large sum of ISK. Goonswarm promptly put in an application for an alliance under the name of BoB and effectively prevented the alliance from ever getting to hold its namesake again. The Alliance of BoB attempted to reform as a new alliance called "Kenzoku", but the Redswarm Federation (A coalition between Goonswarm, Red Alliance and the Tau Ceti Federation) smashed them to pieces in a massive attack on Delve. As of December 2016, Goonswarm Federation rules Delve once more, after having been kicked out of the north by the Money Badger Coalition.

Det positiva här är dock att just nu så håller vi på att vräka Goonswarm från Delve. Dags att ge sig an spelet igen och få sin hämnd?

Det är många som är med i det här kriget men enklaste sättet att komma med är nog att gå med i Pandemic Horde. Man kan se horde som "newbie-alliansen" i "Pandemic Legion familjen". Horde är deployade i delve just nu. Test (reddit-baserad allians) är också där nere och härjar.

Horde är en väldigt stor och välordnad allians. Jag har inte spelat på ~4-5 år men började för någon vecka sedan igen och gick med i Horde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Från https://eve.fandom.com/wiki/Band_of_Brothers (sidan verkar rätt trasig just nu):

Det positiva här är dock att just nu så håller vi på att vräka Goonswarm från Delve. Dags att ge sig an spelet igen och få sin hämnd?

Det är många som är med i det här kriget men enklaste sättet att komma med är nog att gå med i Pandemic Horde. Man kan se horde som "newbie-alliansen" i "Pandemic Legion familjen". Horde är deployade i delve just nu. Test (reddit-baserad allians) är också där nere och härjar.

Horde är en väldigt stor och välordnad allians. Jag har inte spelat på ~4-5 år men började för någon vecka sedan igen och gick med i Horde.

Kan bekräfta att Horde är ett bra ställe. Deras organisation med olika nivåer inom alliansen är grymt effektiv för att främja spelare som vill utveckla sig.

För att försöka vara neutral är ju Dreddit (TEST) eller Karmafleet (Goons) också bra nybörjaralternativ om man vill ge sig ut i nullsec och hamna i stridens hetta, men är man ex-BoB kanske inte Goons är bästa stället. ^^

Däremot vill jag hävda att Pandemic Horde inte längre är en "noob" allians utan en kraft i sig och där Horde Vanguard är likställd med PL utifrån kompetens. Idén om Horde föddes hos Pandemic Legion men sedan dess är Horde sin egen och på många punkter bättre än PL själva.

Vill poängtera att PL också utvecklats ganska radikalt jämfört med 10 år sedan. Vissa bittervets finns ju kvar men fokus på att vara en liten, aktiv pvp allians är stort och vi fieldar ständigt mycket folk jämfört med vår ringa storlek. Så den gamla devisen att PL är dött är helt fel...däremot är vi jämfört med Horde "gamlingen" i rullstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLSM:

Kan bekräfta att Horde är ett bra ställe. Deras organisation med olika nivåer inom alliansen är grymt effektiv för att främja spelare som vill utveckla sig.

För att försöka vara neutral är ju Dreddit (TEST) eller Karmafleet (Goons) också bra nybörjaralternativ om man vill ge sig ut i nullsec och hamna i stridens hetta, men är man ex-BoB kanske inte Goons är bästa stället. ^^

Däremot vill jag hävda att Pandemic Horde inte längre är en "noob" allians utan en kraft i sig och där Horde Vanguard är likställd med PL utifrån kompetens. Idén om Horde föddes hos Pandemic Legion men sedan dess är Horde sin egen och på många punkter bättre än PL själva.

Vill poängtera att PL också utvecklats ganska radikalt jämfört med 10 år sedan. Vissa bittervets finns ju kvar men fokus på att vara en liten, aktiv pvp allians är stort och vi fieldar ständigt mycket folk jämfört med vår ringa storlek. Så den gamla devisen att PL är dött är helt fel...däremot är vi jämfört med Horde "gamlingen" i rullstol.

Yes. Agree. Nybörjarvänlig allians är ett bättre uttryck än nybörjarallians, för Horde. Det är mycket nybörjarfleets. Det finns en highsec-avdelning, miners och grupper för det mesta. Jag har inte så mycket koll på det ännu eftersom jag precis gått med. Var med i waffles för ett gäng år sedan. Där är det lite seriösare och hårdare klimat och förväntningar. Minimumkrav på deltagande, kills/månad och sådan. Sånt är det inte i horde på ingångsnivån/main-corpen iaf. Där släpper de in vem som helst. Sen finns det nog andra corps inom alliansen man kan gå vidare till senare med högre krav och större privilegier. Har inte sett något behov för det ännu dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Yes. Agree. Nybörjarvänlig allians är ett bättre uttryck än nybörjarallians, för Horde. Det är mycket nybörjarfleets. Det finns en highsec-avdelning, miners och grupper för det mesta. Jag har inte så mycket koll på det ännu eftersom jag precis gått med. Var med i waffles för ett gäng år sedan. Där är det lite seriösare och hårdare klimat och förväntningar. Minimumkrav på deltagande, kills/månad och sådan. Sånt är det inte i horde på ingångsnivån/main-corpen iaf. Där släpper de in vem som helst. Sen finns det nog andra corps inom alliansen man kan gå vidare till senare med högre krav och större privilegier. Har inte sett något behov för det ännu dock.

Helt rätt! Tror tiden är förbi när Horde inte hade några Capitals.
Det ska vara kul att spela...själv har jag bara tid för några fleets i veckan..ibland offrar man sig för ett världsrekord ;), med efterföljande sömnbrist...