Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av JLSM:

Jag har svårt att se att PAPI är något annat än ett instrument för att avväpna Imperium så att deras ställning inte blir lika dominant som tidigare. Det var ett stort misstag att låta Goons fly till Delve efter WWB1 utan vidare och bygga sitt fort med vallgrav, värn och allt.

Nu är jag inte någon högt stående medlem men tror ingen inbillar sig att när dammet lagt sig efter detta krig och folk har haft en liten semester i low-sec eller liknande så kommer det bli friktion mellan Pandemic och Legacy.

Vem vet Goons kanske kan köra lite third party fun i den konflikten.

Varit tillbaka snart ett år nu efter 7 års frånvaro och även om jag inte har tid för lika mkt spel så är det fortfarande jäkligt kul.
Fixade en Nyx i veckan så det är ju ett stort plus...helvete vad dyrt det blev. Nu får man spinna upp sin trading alt och försöka tjäna in lite kapital igen för jag är fan barskrapad nu...

Jag har märkt att det är farligt med hela PLEX-grejen (som ju CCP så klart tänkt på). Helt plötsligt måste man inte grinda i veckor för att ha råd med något. Några klick, så har man ett par miljarder igen. När kriget börjar lägga sig så ska jag helt klart ge mig in i mer mining och ratting, och kanske köra upp missions i high sec som jag i princip helt skippat.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har märkt att det är farligt med hela PLEX-grejen (som ju CCP så klart tänkt på). Helt plötsligt måste man inte grinda i veckor för att ha råd med något. Några klick, så har man ett par miljarder igen. När kriget börjar lägga sig så ska jag helt klart ge mig in i mer mining och ratting, och kanske köra upp missions i high sec som jag i princip helt skippat.

Jo CCP har ju kört PLEX länge iofs men mängden av ads och marketing för att köpa med massa bundles och kampanjer har ju eskalerat något oerhört sedan de blev uppköpta av Pearl Abyss som är mästare microtransactions.

Personligen tycker jag det är bra...det är inget för mig men alla sätt de kan tjäna pengar på är bra för spelet.

Eve har alltid haft ett äldre klientel som oftast har jobb och familj och då är det ju bra om man slipper grinda 50h in-game och istället kan köpa plex för riktiga pengar och sen sälja det till dem som HAR tid att grinda 50h.

Jag grinda ihop min första miljard via ratting i Delve för 9 år sedan...sen två till via Incursions när det var nytt men orkade inte skjuta NPCs mellan fleets till slut så då gav jag mig in på trading och det är lagom intensivt...2-3h research och sen kan man fippla lite med det på sidan av. Men nu har ju CCP ändrat lite på trading skillsen så det blivit jobbigare så håller på att utvärdera om det fortfarande är lönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har märkt att det är farligt med hela PLEX-grejen (som ju CCP så klart tänkt på). Helt plötsligt måste man inte grinda i veckor för att ha råd med något. Några klick, så har man ett par miljarder igen. När kriget börjar lägga sig så ska jag helt klart ge mig in i mer mining och ratting, och kanske köra upp missions i high sec som jag i princip helt skippat.

High-sec mission kan du låta bli direkt om du har möjlighet till mining/ratting i null, finns inte så mycket att hämta där, jag körde L4 med 2x Paladin och kom som mest under optimala förhållanden upp i ca 50mil/timme+LP under en optimal timme. Men det är skönt att kunna slappna av och skjuta lite rats i ett high-sec corp ibland

Skrivet av JLSM:

Jo CCP har ju kört PLEX länge iofs men mängden av ads och marketing för att köpa med massa bundles och kampanjer har ju eskalerat något oerhört sedan de blev uppköpta av Pearl Abyss som är mästare microtransactions.

Personligen tycker jag det är bra...det är inget för mig men alla sätt de kan tjäna pengar på är bra för spelet.

Eve har alltid haft ett äldre klientel som oftast har jobb och familj och då är det ju bra om man slipper grinda 50h in-game och istället kan köpa plex för riktiga pengar och sen sälja det till dem som HAR tid att grinda 50h.

Jag grinda ihop min första miljard via ratting i Delve för 9 år sedan...sen två till via Incursions när det var nytt men orkade inte skjuta NPCs mellan fleets till slut så då gav jag mig in på trading och det är lagom intensivt...2-3h research och sen kan man fippla lite med det på sidan av. Men nu har ju CCP ändrat lite på trading skillsen så det blivit jobbigare så håller på att utvärdera om det fortfarande är lönt.

Om du inte har gjort det redan, läs in dig på PI ordentligt, finns rätt mycket isk/månad att hämta där om du lägger grunden för det, för ganska lite aktivt arbete (efter att ha ordnat en setup).

Själv föredrar jag mining i null för att dra in isk, betalar mina konton med pengar och förlorar inte så många skepp, och har en hyffsad isk buffert. Så jag brukar logga in efter dt några gånger i veckan och mina mercox :>

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLSM:

Jag har svårt att se att PAPI är något annat än ett instrument för att avväpna Imperium så att deras ställning inte blir lika dominant som tidigare. Det var ett stort misstag att låta Goons fly till Delve efter WWB1 utan vidare och bygga sitt fort med vallgrav, värn och allt.

Nu är jag inte någon högt stående medlem men tror ingen inbillar sig att när dammet lagt sig efter detta krig och folk har haft en liten semester i low-sec eller liknande så kommer det bli friktion mellan Pandemic och Legacy.

Vem vet Goons kanske kan köra lite third party fun i den konflikten.

Varit tillbaka snart ett år nu efter 7 års frånvaro och även om jag inte har tid för lika mkt spel så är det fortfarande jäkligt kul.
Fixade en Nyx i veckan så det är ju ett stort plus...helvete vad dyrt det blev. Nu får man spinna upp sin trading alt och försöka tjäna in lite kapital igen för jag är fan barskrapad nu...

Den första grinden för att täcka kostnaden efter super är alltid lite kallsvettig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har märkt att det är farligt med hela PLEX-grejen (som ju CCP så klart tänkt på). Helt plötsligt måste man inte grinda i veckor för att ha råd med något. Några klick, så har man ett par miljarder igen. När kriget börjar lägga sig så ska jag helt klart ge mig in i mer mining och ratting, och kanske köra upp missions i high sec som jag i princip helt skippat.

Tro mig du har aldrig nog me isk i eve, farma för titan va det som fick mig att bli galen och köra in min ratting nyx till någon random gank patrol och ge dom en saftig killboard.

https://zkillboard.com/kill/71705049/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Om du inte har gjort det redan, läs in dig på PI ordentligt, finns rätt mycket isk/månad att hämta där om du lägger grunden för det, för ganska lite aktivt arbete (efter att ha ordnat en setup).

Själv föredrar jag mining i null för att dra in isk, betalar mina konton med pengar och förlorar inte så många skepp, och har en hyffsad isk buffert. Så jag brukar logga in efter dt några gånger i veckan och mina mercox :>

Ja det ska ju vara bra när man har sin setup men kräver en del jobb och så för att komma igång. Kört min första traderun nu och vettefan hur jag lyckats men verkar som om mitt excel är väldigt konservativt så kör nog vidare på detta. 😊

Min corp har bara SRP för caps och skepp som tillför något (dics, logi, command, etc.) så torskar man en Muninn eller så förväntas man täcka själv. Fast det är väl payoff för att vara hyfsat små och ha super SRP i dessa scarcity tider.

Skrivet av Buulaa:

Den första grinden för att täcka kostnaden efter super är alltid lite kallsvettig

Jo men har Super SRP och tänker inte ratta med min Nyx så borde vara ok...

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

Tro mig du har aldrig nog me isk i eve, farma för titan va det som fick mig att bli galen och köra in min ratting nyx till någon random gank patrol och ge dom en saftig killboard.

https://zkillboard.com/kill/71705049/

Det är sant! Jag tror dock inte att jag kommer sätta mig i en situation där jag farmar nästan som jobb. Jag behöver inte ha så blingiga skepp för att ha kul, det dyraste jag flyger är en Loki för 800M ungefär. Och jag kommer nog ta en carrier för fleet-minuterna vi får från corpet, så slipper jag betala den själv.

En Marshal hade dock varit rätt kul, men det är ju ganska många miljarder ISK för en med vettig utrustning.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

Kollade på dotlan maps, shockad att test och condi lyckats pusha in i goons center.

inte undra på att mittani skickade ut brev till alla inaktiva om hjälp förra året.

puig-f var min hemtrakt, 1dq var vår centrala hub.

Am0k var ju supercap ryggraden i delve och vi var svinrika.

Måste missat en gemensam coalition war mot goon.

En liten uppdatering. Jag har krigat mycket med Am0k-gänget senaste veckorna (bland andra Sindrakin Gorion) just i PUIG-F och 0-HDC8 för att försöka få upp systemens ADM-nivå. Nu är de cyno-jammade från TEST:s sida och om ingenting oväntat händer faller två av de sista Goon-keepstar:en utanför 1DQ i kväll. Det blir en fight att minnas!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

En liten uppdatering. Jag har krigat mycket med Am0k-gänget senaste veckorna (bland andra Sindrakin Gorion) just i PUIG-F och 0-HDC8 för att försöka få upp systemens ADM-nivå. Nu är de cyno-jammade från TEST:s sida och om ingenting oväntat händer faller två av de sista Goon-keepstar:en utanför 1DQ i kväll. Det blir en fight att minnas!

Såg den här tråden i "Nytt i forumet" och tänkte "Vad är det här för spännande?", sen läste jag det här inlägget och inser att det var väldigt längesen jag förstod så extremt få ord i ett inlägg 😂

Nu måste jag till Google för att ta reda på vad det här handlar om!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av JoL_:

Såg den här tråden i "Nytt i forumet" och tänkte "Vad är det här för spännande?", sen läste jag det här inlägget och inser att det var väldigt längesen jag förstod så extremt få ord i ett inlägg 😂

Nu måste jag till Google för att ta reda på vad det här handlar om!

Ja, det skulle nog inte vara riktigt korrekt att säga att EVE Online är jätteenkelt att förstå för någon utomstående

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Såg den här tråden i "Nytt i forumet" och tänkte "Vad är det här för spännande?", sen läste jag det här inlägget och inser att det var väldigt längesen jag förstod så extremt få ord i ett inlägg 😂

Nu måste jag till Google för att ta reda på vad det här handlar om!

Det är ett kaninhål utan botten men jäkligt kul spel om man tacklar det på rätt sätt. Komplext som tusan men också väldigt givande. Vackraste 18 år gamla spelet som finns.

Testa vetja!

Vi gamla EVE rävar är måna om att nya spelare ska trivas och komma över inlärningskurvan som är berömd (även om den inte alls är lika steep som för 15 år sedan) så har du några frågor är det bara att ställa dem så hjälper vi gärna till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

En liten uppdatering. Jag har krigat mycket med Am0k-gänget senaste veckorna (bland andra Sindrakin Gorion) just i PUIG-F och 0-HDC8 för att försöka få upp systemens ADM-nivå. Nu är de cyno-jammade från TEST:s sida och om ingenting oväntat händer faller två av de sista Goon-keepstar:en utanför 1DQ i kväll. Det blir en fight att minnas!

Hah galet, sitter och planerar min comeback men jag tror inte jag skulle palla med big dick corps med mega krig längre, vill hitta någon mysig wh corp att ganka folk med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLSM:

Det är ett kaninhål utan botten men jäkligt kul spel om man tacklar det på rätt sätt. Komplext som tusan men också väldigt givande. Vackraste 18 år gamla spelet som finns.

Testa vetja!

Vi gamla EVE rävar är måna om att nya spelare ska trivas och komma över inlärningskurvan som är berömd (även om den inte alls är lika steep som för 15 år sedan) så har du några frågor är det bara att ställa dem så hjälper vi gärna till!

https://i.redd.it/k2fw1840se7z.jpg

Större problemet med eve är att det inte finns mycket info på nätet relaterat till meta/guider, det flesta måste man lära sig genom sociala interaktioner eller trial and error.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Större problemet med eve är att det inte finns mycket info på nätet relaterat till meta/guider, det flesta måste man lära sig genom sociala interaktioner eller trial and error.

Sociala kontakter i spelet är superviktigt då det absolut inte är ett bra solospel, men numera finns ju massa bra källor för både guider och info om metan som eve university wiki, r/eve på reddit och massa streamers som talking in stations och meta show.

Resterande info får man ingame i rookiechatten eller om man går med i någon organisation med extremt väloljade newbiecorps som ger och lär dig allt du behöver känna till.

Så vill nog hävda att det aldrig varit enklare att hänga med i svängarna även om det kanske kräver lite mer tid/energi än ditt klassiska mmo.

Till och med the new player experience in-game har ju dammats av jämfört med gamla hederliga "Here's a spaceship, now go fuck yourself" tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Större problemet med eve är att det inte finns mycket info på nätet relaterat till meta/guider, det flesta måste man lära sig genom sociala interaktioner eller trial and error.

Med reservation för att jag shanghajar ditt citat Buulaa. Men;

Utan att raljera alltför mycket skulle jag säga att EVE började dö när man valde att bli alltför mainstream. När sådana som jag kunde härja runt solo med epic meta fits (och inte för att jag läste på ett forum; jag var den som utvecklade dem) överallt i 0.0 var spelet grymt. När spelet sedermera försökte bli ett nytt "WoW" (innebärande diverse nerfs av exempelvis nano samt snakemods, införandet av jump bridges et al) dog liksom kärnan i spelet ut. Förändringen i sig var sannolikt helt logisk utifrån ett profit and loss perspective för CCP. Detta är min högst personliga åsikt (vare sig mer eller mindre). Resan mot detta moras påbörjades någonstans efter att Island som land krackelerade post Lehmankrasch, 2008-10ish.

Sedan hade spelet alltid en "nomenklatura" i bemärkelsen att de förmögenheter som mina vänner och jag själv lyckades uppbåda under 2003-2007 var alldeles vansinniga. Och de är det, såvitt jag har förstått saken, än idag. I delar var detta "EVE-intressant" i hänseendet att vi hade en massa feta positioner i, dåvarande, styrande corps/allianser. Player made content and development, one could argue. Men framförallt var det liksom ett lotteri (*host* BPO-lotterier *host*).

Nä, jag väntar med glädje på nästa EVE. This shit carries too much bad blood. Lär tyvärr inte hända I guess...

*rant off*

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Med reservation för att jag shanghajar ditt citat Buulaa. Men;

Utan att raljera alltför mycket skulle jag säga att EVE började dö när man valde att bli alltför mainstream. När sådana som jag kunde härja runt solo med epic meta fits (och inte för att jag läste på ett forum; jag var den som utvecklade dem) överallt i 0.0 var spelet grymt. När spelet sedermera försökte bli ett nytt "WoW" (innebärande diverse nerfs av exempelvis nano samt snakemods, införandet av jump bridges et al) dog liksom kärnan i spelet ut. Förändringen i sig var sannolikt helt logisk utifrån ett profit and loss perspective för CCP. Detta är min högst personliga åsikt (vare sig mer eller mindre). Resan mot detta moras påbörjades någonstans efter att Island som land krackelerade post Lehmankrasch, 2008-10ish.

Sedan hade spelet alltid en "nomenklatura" i bemärkelsen att de förmögenheter som mina vänner och jag själv lyckades uppbåda under 2003-2007 var alldeles vansinniga. Och de är det, såvitt jag har förstått saken, än idag. I delar var detta "EVE-intressant" i hänseendet att vi hade en massa feta positioner i, dåvarande, styrande corps/allianser. Player made content and development, one could argue. Men framförallt var det liksom ett lotteri (*host* BPO-lotterier *host*).

Nä, jag väntar med glädje på nästa EVE. This shit carries too much bad blood. Lär tyvärr inte hända I guess...

*rant off*

EVE's riktiga problem är hur skill points fungerar, när isk redan är din praktiska progress till skepp i ett spel där perma loss existerar är injector ekonomi en flaskhals på en flaskhals, reworkar dom det till en form där man kan göra content för sp hade man både fått bra ekonomi och mer nya spelare som inte blir ''dripfeedade'' av timers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

EVE's riktiga problem är hur skill points fungerar, när isk redan är din praktiska progress till skepp i ett spel där perma loss existerar är injector ekonomi en flaskhals på en flaskhals, reworkar dom det till en form där man kan göra content för sp hade man både fått bra ekonomi och mer nya spelare som inte blir ''dripfeedade'' av timers

Ja, hela ekonomin är märklig så till vida att jag inte, ur ett strikt kvalitetsmässigt perspektiv för spelet (inte CCP), kan förstå varför man valde att acceptera att injicera än mer ISK via real money trading. A downward spiral, hehe; nästan som kvantitativa lättnader i ekonomier utanför spelet. Det faktum att jag har bekanta som har real money tradeat in miljontals kronor till sig själva (BTC - släng dig i väggen; detta är långt innan dig) säger ju en del.

Ps. Bara för tydlighetens skull vill jag understryka att jag inte har lyft ut en spänn ur spelet. Ds.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Med reservation för att jag shanghajar ditt citat Buulaa. Men;

Utan att raljera alltför mycket skulle jag säga att EVE började dö när man valde att bli alltför mainstream. När sådana som jag kunde härja runt solo med epic meta fits (och inte för att jag läste på ett forum; jag var den som utvecklade dem) överallt i 0.0 var spelet grymt. När spelet sedermera försökte bli ett nytt "WoW" (innebärande diverse nerfs av exempelvis nano samt snakemods, införandet av jump bridges et al) dog liksom kärnan i spelet ut. Förändringen i sig var sannolikt helt logisk utifrån ett profit and loss perspective för CCP. Detta är min högst personliga åsikt (vare sig mer eller mindre). Resan mot detta moras påbörjades någonstans efter att Island som land krackelerade post Lehmankrasch, 2008-10ish.

Sedan hade spelet alltid en "nomenklatura" i bemärkelsen att de förmögenheter som mina vänner och jag själv lyckades uppbåda under 2003-2007 var alldeles vansinniga. Och de är det, såvitt jag har förstått saken, än idag. I delar var detta "EVE-intressant" i hänseendet att vi hade en massa feta positioner i, dåvarande, styrande corps/allianser. Player made content and development, one could argue. Men framförallt var det liksom ett lotteri (*host* BPO-lotterier *host*).

Nä, jag väntar med glädje på nästa EVE. This shit carries too much bad blood. Lär tyvärr inte hända I guess...

*rant off*

Som en 2003 spelare själv känner man igen alla tecken.

Stora allianser som BoB byggdes till 100% med lotteri-BPOs och 1-3 bra FCs och då gällde det att man höll månar för att kunna spotta ut så mycket prylar som möjligt via POS på månar och genom att mina "Moon-goo".

Goonswarm var ett undantag genom att exploita allt genom att trycka in så mycket folk på noderna så att de alltid kraschade men det gick att komma runt med lite tålamod.

POS gav alltid bättre yield och snabbare produktion och krävdes 100-tals ( tillräckligt för att krascha noden ) för att ta ner en POS och inte minst så krävdes det en väckarklocka för att matcha timers och annat.

Nu är det något helt annat, krävs 2000+ för att ta ner något viktigt från någon större grupp.

Med det sagt, har jag hoppat in i spelet några gånger, fått spendera miljarder ISK för att deltaga i fleets med före detta "Kollegor", var kul men som ny spelare måste det vara ett helvete att hoppa in och passa in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Som en 2003 spelare själv känner man igen alla tecken.

Stora allianser som BoB byggdes till 100% med lotteri-BPOs och 1-3 bra FCs och då gällde det att man höll månar för att kunna spotta ut så mycket prylar som möjligt via POS på månar och genom att mina "Moon-goo".

Goonswarm var ett undantag genom att exploita allt genom att trycka in så mycket folk på noderna så att de alltid kraschade men det gick att komma runt med lite tålamod.

POS gav alltid bättre yield och snabbare produktion och krävdes 100-tals ( tillräckligt för att krascha noden ) för att ta ner en POS och inte minst så krävdes det en väckarklocka för att matcha timers och annat.

Nu är det något helt annat, krävs 2000+ för att ta ner något viktigt från någon större grupp.

Med det sagt, har jag hoppat in i spelet några gånger, fått spendera miljarder ISK för att deltaga i fleets med före detta "Kollegor", var kul men som ny spelare måste det vara ett helvete att hoppa in och passa in.

Ja, herrejösses vilket totalt haveri allt (spelet) blev i den bemärkelsen. Månmining och from Russia with love (får ändå ge Red Alliance det att de var tidiga med att döda noder osv). Ett av mina största verk i spelet var dock att spela en kritisk roll till att knäcka BoB. Och nej, det var inte The Guiding Hand Social Club - även om Istvaan säkert fortfarande vill ta kredd för det. Hela skiten hade ju ruttnat inifrån med diverse talanglösa kräk som tycktes hysa en bisarr förkärlek till att leka vedervärdigt middle management (trodde vi tog kål på dessa i Nürnberg efter kriget, men icke).

Vidhåller dock, som jag har gjort i flertalet trådar, att EVE som koncept är det ballaste vi sannolikt lär får se i närtid vad avser spel.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLSM:

Det är ett kaninhål utan botten men jäkligt kul spel om man tacklar det på rätt sätt. Komplext som tusan men också väldigt givande. Vackraste 18 år gamla spelet som finns.

Testa vetja!

Vi gamla EVE rävar är måna om att nya spelare ska trivas och komma över inlärningskurvan som är berömd (även om den inte alls är lika steep som för 15 år sedan) så har du några frågor är det bara att ställa dem så hjälper vi gärna till!

https://i.redd.it/k2fw1840se7z.jpg

Den där bilden har väl snurrat i över 10 år nu trots att den helt missvisande säger att man blir jättebra på eve mycket fortare än andra spel.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av GuuFi:

Som en 2003 spelare själv känner man igen alla tecken.

Stora allianser som BoB byggdes till 100% med lotteri-BPOs och 1-3 bra FCs och då gällde det att man höll månar för att kunna spotta ut så mycket prylar som möjligt via POS på månar och genom att mina "Moon-goo".

Goonswarm var ett undantag genom att exploita allt genom att trycka in så mycket folk på noderna så att de alltid kraschade men det gick att komma runt med lite tålamod.

POS gav alltid bättre yield och snabbare produktion och krävdes 100-tals ( tillräckligt för att krascha noden ) för att ta ner en POS och inte minst så krävdes det en väckarklocka för att matcha timers och annat.

Nu är det något helt annat, krävs 2000+ för att ta ner något viktigt från någon större grupp.

Med det sagt, har jag hoppat in i spelet några gånger, fått spendera miljarder ISK för att deltaga i fleets med före detta "Kollegor", var kul men som ny spelare måste det vara ett helvete att hoppa in och passa in.

Det finns bra new bro-corps att gå med i, exempelvis Dino Nuggets. Deras introduktionssystem är rätt genomtänkt och de har gratis skepp för nya spelare också. Även i större fighter så går det att vara med i exempelvis en Stiletto eller Ramjag, som inte kräver så mycket skills och pengar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Den där bilden har väl snurrat i över 10 år nu trots att den helt missvisande säger att man blir jättebra på eve mycket fortare än andra spel.

Haha, inte bara jag som stört mig på det alltså?

Grafen är väl egentligen ok, men texten på axlarna är ju helt fel...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oggan:

Med reservation för att jag shanghajar ditt citat Buulaa. Men;

Utan att raljera alltför mycket skulle jag säga att EVE började dö när man valde att bli alltför mainstream. När sådana som jag kunde härja runt solo med epic meta fits (och inte för att jag läste på ett forum; jag var den som utvecklade dem) överallt i 0.0 var spelet grymt. När spelet sedermera försökte bli ett nytt "WoW" (innebärande diverse nerfs av exempelvis nano samt snakemods, införandet av jump bridges et al) dog liksom kärnan i spelet ut. Förändringen i sig var sannolikt helt logisk utifrån ett profit and loss perspective för CCP. Detta är min högst personliga åsikt (vare sig mer eller mindre). Resan mot detta moras påbörjades någonstans efter att Island som land krackelerade post Lehmankrasch, 2008-10ish.

Sedan hade spelet alltid en "nomenklatura" i bemärkelsen att de förmögenheter som mina vänner och jag själv lyckades uppbåda under 2003-2007 var alldeles vansinniga. Och de är det, såvitt jag har förstått saken, än idag. I delar var detta "EVE-intressant" i hänseendet att vi hade en massa feta positioner i, dåvarande, styrande corps/allianser. Player made content and development, one could argue. Men framförallt var det liksom ett lotteri (*host* BPO-lotterier *host*).

Nä, jag väntar med glädje på nästa EVE. This shit carries too much bad blood. Lär tyvärr inte hända I guess...

*rant off*

hög igenkänning här (har för övrigt lirat lite med BOB-folk back in Adirain en gång i tiden men är ingen fanboy)
för mig är störst turn-off att anställda leder flera kända corps och har gjort under lång tid. de måste vara väldigt tidigt ute med social engineering. de flesta nerfs har varit kosmetiska i mitt tycke, rent ekonomiskt så kan du köpa (högre sannolikthet för) vinster med snakes, boosters och dyra moduler, så det har väl inte förändrats så våldsamt mycket om man gillar solo.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Finns det någon tråd om eve echoes? Eller är de här man snackar det med?

Jag har under 4 månader utvecklat en discord bot som tar in screenshots på kills och sparar i en databas. Med namn, corp, isk value, region, system och så vidare sparar från bilderna.

Bygger med denna data en leaderboard för kanalen man är inne i.

Håller även på att bygga en webapp likt zkillboard för eve online där man kommer se global loaderboard med mera.

Tänkte att de kanske finns folk som vill leka lite med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Finns det någon tråd om eve echoes? Eller är de här man snackar det med?

Jag har under 4 månader utvecklat en discord bot som tar in screenshots på kills och sparar i en databas. Med namn, corp, isk value, region, system och så vidare sparar från bilderna.

Bygger med denna data en leaderboard för kanalen man är inne i.

Håller även på att bygga en webapp likt zkillboard för eve online där man kommer se global loaderboard med mera.

Tänkte att de kanske finns folk som vill leka lite med detta?

Låter ju kul, är gärna med och leker!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bacchus:

Låter ju kul, är gärna med och leker!

Om det är så att er corp vill haka på och finns på discord så är det bara du drar mig ett PM så skickar jag länkar som behövs för att invitea boten.

Permalänk
Medlem

Har lirat Eve Online 2 år circa, känner att jag inte får igång mitt ekonomiska på ett bra sätt. Håller mig nästan bara till highsec vilket är en del av förklaringen. Tycker inte om hela "vi krigar i så stora gäng som möjligt grejen" med spelet. Det borde finnas något mer sätt att tjäna ISK även om man föredrar highsec livet. Har fattat grejen lite med PI härom senaste, tänkte att det är ett säkert kort att producera vissa saker och bara sälja av allt utan att sitta och göra något med dom själv. Tycker ändå inte man kommer upp i rimliga pengar på mining och PI vet inte exakt vad man ska göra. En orca hade ju kunnat vara en guldgruva om man vill sitta och AFK mina men jag vet inte om jag är så sugen ändå. Har ni några tips på annar än lowsec och nullsec o.s.v. ?

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem

Nu var ett rätt många år sedan men tjänade ok på exploration, lvl4 missions och incursions (eller vad det hette) i high sec. PI hade jag svårt att få bra ekonomi runt i high sec. Tjänade ok på PI med 9 alts i low sec men det krävde mer jobb än det var värt.

Jag skulle satsa på en billig exploration setup med cloak och våga mig in i lowsec. Mycket bättre rewards och dör du så gör det inte så mycket.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av BASSiC:

Har lirat Eve Online 2 år circa, känner att jag inte får igång mitt ekonomiska på ett bra sätt. Håller mig nästan bara till highsec vilket är en del av förklaringen. Tycker inte om hela "vi krigar i så stora gäng som möjligt grejen" med spelet. Det borde finnas något mer sätt att tjäna ISK även om man föredrar highsec livet. Har fattat grejen lite med PI härom senaste, tänkte att det är ett säkert kort att producera vissa saker och bara sälja av allt utan att sitta och göra något med dom själv. Tycker ändå inte man kommer upp i rimliga pengar på mining och PI vet inte exakt vad man ska göra. En orca hade ju kunnat vara en guldgruva om man vill sitta och AFK mina men jag vet inte om jag är så sugen ändå. Har ni några tips på annar än lowsec och nullsec o.s.v. ?

HS är väl afk mining det ända nämnbara, annars får du välk worhomle jumpa och leta efter data sites, alternativt gå med i ett wh corp.

is och gas kan vara alternativ.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Anaii:

Nu var ett rätt många år sedan men tjänade ok på exploration, lvl4 missions och incursions (eller vad det hette) i high sec. PI hade jag svårt att få bra ekonomi runt i high sec. Tjänade ok på PI med 9 alts i low sec men det krävde mer jobb än det var värt.

Jag skulle satsa på en billig exploration setup med cloak och våga mig in i lowsec. Mycket bättre rewards och dör du så gör det inte så mycket.

Det är många null-sec:are som sitter i High sec och gör just incursions och missions. Det är tydligen ett av de bättre sätten att tjäna isk i dag.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung