Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk

Du får gärna låna mitt acc, men jag vill helst inte att du tar bort items till eget acc osv.
Om du bestämmer dig för att vara elak är det ingen större loss för mig eftersom jag inte spelar det något nu och ändå har 2k fg.

Men kan ju vara kul att se om det finns ärliga själar.

OCH ABSOLUT INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER FÅR MH / BOT ELLER LIKNANDE ANVÄNDAS.

PMa.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel helt enkelt, längtar som fan till den 15/5e

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Har precis testat Diablo3 för första gången, och det var rätt olikt 2an.... Bla så kunde jag inte se vad dom andra har döpt sina hjältar till. eller kan man se det nånstans , kan man ha ett unikt namn? Eller är det battletag som gäller? Och en fråga till går det ändra nman på battle.net. "battletag alltså

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Sjukt bra spel helt enkelt, längtar som fan till den 15/5e

Skrivet av Dimuman:

Har precis testat Diablo3 för första gången, och det var rätt olikt 2an.... Bla så kunde jag inte se vad dom andra har döpt sina hjältar till. eller kan man se det nånstans , kan man ha ett unikt namn? Eller är det battletag som gäller? Och en fråga till går det ändra nman på battle.net. "battletag alltså

Inte för att vara den som är den nu, men varför dessa inlägg i en Diablo TVÅ tråd? Mitt inlägg är inte bättre direkt bara en undran!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

....

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk

Började igen för ungefär en vecka nu och steamrollar för nuvarande hell på en level 91 light soso. windy på väg upp! Myrus vad rollar du för acc name numera? Tänkte kolla intresset för gamla veteraner för att köra en walkthrough vid eventuell ladder-reset om en månad. Ciao

ps. om någon behöver hjälp med något så:
*ravengris

Visa signatur

Det finns tre typer av människor de som kan räkna och de som inte kan räkna.

Permalänk

Idag installerade jag diablo2 och skulle starta upp det men fick upp en svart skärm ett blipp sen rutan Unhandled Exception Access Violation (c0000005) ? Någon som har stött på detta och löst detta??

Jag kom in i spelet efter lite googlande och forum kikande...såg att man kunde köra window mode då man lägger till ett -w på genvägen och vips så kom jag in i spelet...får lov att spela i fönster men bättre det än inget alls Så här ser min genväg ut "C:\Spel\Diablo II\Diablo II.exe" -w

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem

Finns det någon vänlig själ som har lust att rusha mig till Hell från Normal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Idag installerade jag diablo2 och skulle starta upp det men fick upp en svart skärm ett blipp sen rutan Unhandled Exception Access Violation (c0000005) ? Någon som har stött på detta och löst detta??

Jag kom in i spelet efter lite googlande och forum kikande...såg att man kunde köra window mode då man lägger till ett -w på genvägen och vips så kom jag in i spelet...får lov att spela i fönster men bättre det än inget alls Så här ser min genväg ut "C:\Spel\Diablo II\Diablo II.exe" -w

Brukar få "Unhandled Exception Access Violation (c0000005)" lite random när jag klickar bort intro videosnuttarna. Testa att inte trycka bort dem och se om du kommer in.

Permalänk
Medlem

Ge...mig...ladder reset !

Någon annan som fortfarande lirar?:) Hojta tlll om ni vill köra lite. (grants83) är mitt main konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grants:

Ge...mig...ladder reset !

Någon annan som fortfarande lirar?:) Hojta tlll om ni vill köra lite. (grants83) är mitt main konto.

Började igen för några veckor sedan, *ArakanI är mitt b.net konto, bara att lägga till mig. Har blivit ganska mycket Diablo II de senaste dagarna, och idag hade jag tänkt att göra en strafezon.
Spelar på laddern ska väll även tilläggas.

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Började igen för några veckor sedan, *ArakanI är mitt b.net konto, bara att lägga till mig. Har blivit ganska mycket Diablo II de senaste dagarna, och idag hade jag tänkt att göra en strafezon.
Spelar på laddern ska väll även tilläggas.

Om jag hittar en ny WF kan jag donera den, (bästa combon för strafe är wf på dig och diamond bow faith på merc)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Om jag hittar en ny WF kan jag donera den, (bästa combon för strafe är wf på dig och diamond bow faith på merc)

Bytte till mig en faith grand igår som jag tänkt köra med, och sedan en might merc ifrån act2. Då funkar mercen som en extra tank så man inte bara har valken och skeletten som skyddar än när man kör en lång strafe.

Det borde väll också funka ganska bra eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Började igen för några veckor sedan, *ArakanI är mitt b.net konto, bara att lägga till mig. Har blivit ganska mycket Diablo II de senaste dagarna, och idag hade jag tänkt att göra en strafezon.
Spelar på laddern ska väll även tilläggas.

Sure, jag är hemma runt 17:00 och kan lira någon timma. Kan boosta med på mitt andra konto om vi behöver...

Permalänk
Medlem

Spelar någon ladder/Hc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grants:

Sure, jag är hemma runt 17:00 och kan lira någon timma. Kan boosta med på mitt andra konto om vi behöver...

Okej, ska börja levla på baalruns i normal nu, har gått segt med levnandet, är så jäkla trist

Skrivet av timQ:

Spelar någon ladder/Hc?

Spelade Classic Ladder HC tills jag tröttnade på att dö vid level 40-45 och gick då över till LoD Ladder SC

Permalänk
Medlem

Får unable to connect to battle.net när jag försöker connecta just nu. anyone else with this problem?

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen att spela lite private, från lvl 1?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk

Har just startat upp en MeteOrb Sorc "Non-Ladder" dock pga kommande reset, någon som har en icke ladder gubbe som kanske kan bidra med lite tips/andra grejjor?

Är level 21 och det känns som att det går riktigt segt framåt, får hoppas att det blir bättre lite längre fram, 2 sojs hade vart gött i lvl 29.

Permalänk

någon som är med på lite hardcore classic? och låta nostalgin flöda genom kroppen

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har problem med grafiken. försöker spela på min 1080p tv och 640x480 blir fullskärm men om jag väljer 800x600 så blir spelbilden mycket mindre. Jag vill att det blir helskärm och inte frimärkesgrafik. Någon som vet hur man ställer in i nvidias kontrollpanel eller win7 så att det fungerar?
hittar inga uppskalningsinställningar

Permalänk
Skrivet av dammskog:

Har problem med grafiken. försöker spela på min 1080p tv och 640x480 blir fullskärm men om jag väljer 800x600 så blir spelbilden mycket mindre. Jag vill att det blir helskärm och inte frimärkesgrafik. Någon som vet hur man ställer in i nvidias kontrollpanel eller win7 så att det fungerar?
hittar inga uppskalningsinställningar

Om du vill uppleva spelet som det ska vara och ser bäst ut så kör du windowed 800x600 eller så laddar du ner resolution hack och kör bara singleplayer.
Grafiken/Texturer blir så mycket bättre i 4:3

Permalänk
Medlem

har hittat och kör http://www.svenswrapper.de/ och det fungerar bra

ska det vara ok att köra med den i multiplayer? den påverkar ju inte någon spelfil vad jag förstår

Permalänk
Medlem

tänkte testa battlenet men det verkar som att både mitt användarnamn (epost) och lösenord är för långa för att logga in och när jag försöker ändra användarnamn så går det bara att byta epostadress. finns det nåt lätt sätt att fixa detta på?

att behöva fixa en ny epostadress som är kort för att spela diablo2 online är ju sjukt kasst.

Permalänk
Medlem

eftersom nästa säsong av ladder kommer ske snart undrar jag om det är sant att items droppar sämre i none-ladder eller om det är skitsnack :S

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk

Berätta för en som helt glömt; vad innebär det rent krasst och konkret att köra på battle.net via ladder kontra no ladder?
Jag köpte D2 igår igen efter mer än tio år away så är minst sagt rostig i vad allt är...

Kör då på två datorer om vartannat så att köra på battle.net känns ju rätt logiskt då man då antagligen har sina gubbar samlade att fortsätta med;men vad är den stora skillnaden mot att köra singleplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Berätta för en som helt glömt; vad innebär det rent krasst och konkret att köra på battle.net via ladder kontra no ladder?
Jag köpte D2 igår igen efter mer än tio år away så är minst sagt rostig i vad allt är...

Kör då på två datorer om vartannat så att köra på battle.net känns ju rätt logiskt då man då antagligen har sina gubbar samlade att fortsätta med;men vad är den stora skillnaden mot att köra singleplayer?

Finns runewords som bara finns på ladder

Permalänk
Medlem

Snart är det reset då blir det att nöta

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Berätta för en som helt glömt; vad innebär det rent krasst och konkret att köra på battle.net via ladder kontra no ladder?
Jag köpte D2 igår igen efter mer än tio år away så är minst sagt rostig i vad allt är...

Kör då på två datorer om vartannat så att köra på battle.net känns ju rätt logiskt då man då antagligen har sina gubbar samlade att fortsätta med;men vad är den stora skillnaden mot att köra singleplayer?

här finns en lista på vad som går att göra/hitta i Ladder, alltså det som står går endast att göra/hitta i ladder inte i none-ladder.
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=55109923

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Finns runewords som bara finns på ladder

Hört talas om RWM?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]