För fjärde kvartalet i rad går AMD med förlust

Permalänk
Melding Plague

För fjärde kvartalet i rad går AMD med förlust

Det går bra för Intel. Det tredje kvartalet gjorde Intel en vinst på 1,9 miljarder dollar. För AMD går det dock sämre, under samma period gjorde AMD en total förlust på 396 miljoner dollar. Detta är fjärde kvartalet i rad för AMD med förluster.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kom igen AMD <3

Permalänk
Medlem

buuu för amd :D:p detta på skoj bara så ta inte illa upp nu gubbar !!!

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
buuu för amd :D:p

The end is near Intel will rule the world and start raising the prices once again!!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd

pytonOrm som är en så gammal räv borde ju vara lite mognare kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Nåja.. bättre än de förra kvartalen.. med lite tur så kommer nästa kvartal att vara breakpoint och nästa igen kommer ge vinst..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
buuu för amd :D:p

Lite bättre argument kan du väl komma med? Ska du fortsätta på det här viset bör du nog ge dig iväg till ett annat forum än SweClockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

riktigt tråkigt faktiskt, hoppas dom kommer igen med dom nya prollarna nu... det behövs verkligen ;D

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Ah, det var riktigt tråkigt. Synd att det går så dåligt för dom.
Kommer säkerligen gå bättre nästa år (Nästa serie i grafikkort).

Permalänk

Jag vill ha en Phenom + RV670 + AM2+

Hoppas att de kommer snart, plånboken ser lite överfull ut Nån som har något rykte om när Phenom och AM2+ ska komma? Alla vet att RV670 kommer den 15:e November och att testkort släpps för resensioner i början av november. Men det har varit jäkligt tyst om processor & moderkort.

För övrigt. Hejja AMD!

Permalänk
Medlem

Detta låter inte roligt, man kan ju redan se hur intel vill pris sätta sina proppar med priserna på extreme modellerna där dom tillfället inte har någon riktig konkurrens.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Avstängd

AMD vinner marknadsandelar, medans Intel förlorar.. Intel hade för liten ökning så de vågade inte gå ut med det och alla koncentrerar sig på att Intel tjänar pengar och AMD förlorar.

Marknadsandelarna är viktigare än hur mycket pengar de får in just nu. AMD's aktier ökade även sjukt mycket mer än Intels.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Är det så konstigt? Med tanke på köpet av Ati och hur det gått de senaste kvartalerna. De kommer snart upp igen iaf så fort grafikkorten börjat sälja bättre och Phenom hamnat ut på marknaden.

Tycker dock att AMD tatt lite för låga priser för sina cpu:s riktade mot tex företag samt för deras billigaste varianterna. Att ha gått i förlust under ett helt år är ju inte så bra men enligt mig är det inget som tyder på att AMD är nära konkurs eller liknande.

Permalänk

Phenom räddar AMD!

Permalänk
Medlem

Ganska vantat. Intel har haft bettre top-processorer an AMD och Nvidia har haft bettre topp-grafikkort an ATI/AMD.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Är det så konstigt? Med tanke på köpet av Ati och hur det gått de senaste kvartalerna. De kommer snart upp igen iaf så fort grafikkorten börjat sälja bättre och Phenom hamnat ut på marknaden.

Tycker dock att AMD tatt lite för låga priser för sina cpu:s riktade mot tex företag samt för deras billigaste varianterna. Att ha gått i förlust under ett helt år är ju inte så bra men enligt mig är det inget som tyder på att AMD är nära konkurs eller liknande.

Varför bör AMD ta mer för deras produkter? Dom sätter det pris dom tycker är rimligt och om det inte går runt får dom ta den smällen och gå i konkurs. Bara för att man gör en produkt som är bättre måste man inte sätta högt pris, priserna idag är mycket högre än förr.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Varför bör AMD ta mer för deras produkter? Dom sätter det pris dom tycker är rimligt och om det inte går runt får dom ta den smällen och gå i konkurs. Bara för att man gör en produkt som är bättre måste man inte sätta högt pris, priserna idag är mycket högre än förr.

Högre priser än när? Typ 50% av AMD cpu:s kostar idag under eller runt 1000-lappen. Detta knappast för att AMD vill ha så låga priser utan de är tvungna på grund av hård konkurrens från Intel.

Permalänk
Medlem

Jag måste själv säga att jag inte varit speciellt imponerad av vad AMD tillsammans med ATi har tagit fram när det gäller deras nya grafikkort, men som processortillverkare så höjer jag min hand för AMD! Det är framförallt det faktum att Radeon 2000 serien av grafikkort tar så mycket ström! 8-(

Jag har både läst och lyssnat på folk som berättat om Phenom och det låter mycket intressant! Jag vet inte om dom kommer att kunna konkurrera så hårt mot Intel dock... men man får hoppas att det blir lite kräm i den nya tekniken!! Den verkar cool.

Jag kommer själv att montera ihop en rig med AMD processor och ha hemma i framtiden.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk

Kanske går bättre om dom någonsin får tummen ur och släpper något vettigt

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

May AMD burn in hell, will never buy Amd again. Tired of beeing an AMD fan, once i have tryed intel, i will never go back

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Lite bättre argument kan du väl komma med? Ska du fortsätta på det här viset bör du nog ge dig iväg till ett annat forum än SweClockers.com

Han får tycka vad han vill eller hur?

Som redaktör tycker jag du ska hålla en positiv ton oavsett vad du tycker, för det ligger i ditt intresse att folk besöker sidan.

Ontopic: AMD har inget konkurrenskraftigt att erbjuda just nu. Inte heller såg första resultaten ut bra för Barcelona. Men det skulle vara oerhört tråkigt om Intel började dominera marknaden igen, för vi vet vad det leder till.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Det är nästan som man skulle kunna sänka pengar till en fond som går till Amd, eftersom där gör pengarna stor nytta och det kommer gynna många människor i framtiden.

Nå jag tycker som flera att det inte är konstigt att Amd går back, problemet ligger som sagt i utvecklingen.
När Amd processorer var både snabbare och mycket billigare, så köpte ändå de flesta en Intel. I dag när Amd enligt många är motsatsen (förutom på de absolut billigaste processorerna), så vill det till att få folk att köpa deras processorer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tror på comeback och hoppas det. Om de skulle lägga ner eller köpas upp av Intel så kommer marknaden inte bli rolig, det behövs konkurrens för slutkonsumenternas skull, på både prismässigt och kvalitetsmässigt

/J

Visa signatur

Intel Core i5 12400F 2.5 GHz 18MB/be quiet! Pure Rock/ASUS TUF Gaming B760-Plus WIFI D4/Corsair 64 GB (2x32GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance LPX /Corsair RM750x 750W v3/ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2

Fractal Design Define C Svart

Permalänk
Medlem

Ingen fara på taket. Det tar ett tag många företag som ligger i spjutspetsen att komma igång igen efter ett stort uppköp. AMD har säkert en massa projekt som ligger flera år frammåt i planerna som säkert kommer ge en massa klirr i kassan. Man måste ju se lite långsiktigt.

Men har man Intel som konkurrent så får man ju det tufft vilket företag man än är. Med halvfula konkurrensmedel som Intel tydligen har kört med så finns det ju så klart något som AMD har som Intel fruktar. Det tyder ju på att AMD kommer att finnas kvar. Som sagt, ingen fara på taket.

Tack och lov finns AMD kvar säger jag bara.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ingen ko på isen ännu men AMD har mycket att ta igen. Speciellt efter klantköpet av ATI. JAg hoppas verkligen nästa GPU kommer att visa var skåpet ska stå. Phenom blir det defenitivt i min maskin när den kommer. Visst intel har prestanda tronen nu men det gör inte AMD dåliga för det.

AMD behövs något så in i helvete för denna marknadens skull. Intel verkar sätta käppar i hjulet för VIAs möjligheter att bli en stark konkurent och då har vi bara AMD kvar. Hade inte AMD låtit Ahtlon 64 serien göra processen kort med P4orna undrar vad vi suttit med här då? En vidareutvecklad asvarm netburst istället för C2D?

Permalänk

AMD är väldigt optimitiskt om sina kommande produkter. Men jag är inte övertygad.

- Mr. AMD, talk is cheap. So less talking and more action.

AMD har väldigt starka konkurenter på GPU och CPU fronten. Intel och nVidia ligger inte presic på latsidan och rullar med tummar bara för att de simmar i pengar just nu. Sen tycker jag fortfarande att ATI uppköpet var ett misstag av AMD. Nu sitter AMD i klister pågrund av det och vem vet när de vänder sina minus till plus.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det står ju tydligt att Grafikkorten var en viktigt inkomstkälla, och trots att hd2900xt inte slår ett 8800ultra så köper många ändå hd-serien.

Jag vill faktiskt veta vad amd har att komma med i Phenom. Har själv en intel, och tror nog att det ska bli svårt att bli övertygad...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
pytonOrm som är en så gammal räv borde ju vara lite mognare kan man tycka.

Skojade bara jo men det var synd för amds del att det blev så

OSkar000

Lugna ner dig var på skoj bara juh. tål ni inget här heller ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Han får tycka vad han vill eller hur?

Som redaktör tycker jag du ska hålla en positiv ton oavsett vad du tycker, för det ligger i ditt intresse att folk besöker sidan.

Ontopic: AMD har inget konkurrenskraftigt att erbjuda just nu. Inte heller såg första resultaten ut bra för Barcelona. Men det skulle vara oerhört tråkigt om Intel började dominera marknaden igen, för vi vet vad det leder till.

Som moderator ska jag se till att debatten i forumet hålls på en vettig nivå och inte spårar ur. Inlägg som det jag citerade ingår inte i vad som är lämpligt att skriva på forumet eftersom det inte är något givande inlägg i debatten.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

om inte AMD klarar det och konkar eller blir uppköpta av nvidia eller intel så har vi som gillar snabba nya grejjer stora problem vad gäller priser :/ där MÅSTE dom klara det!
ati har gjort det förr(9700pro) dom kan göra det igen!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16