Permalänk

Ljud från plasma tv

Tja!

Syrran har en plasma tv och när bilden är på hör man ett tydligt "surrande" ljud med ganska hög ton, som kommer från baksidan högt upp på tvn. Är detta normalt eller något som bör reklameras?

Tack på förhand för svar

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Jag hör ett surr från min LCD om det är låg bakgrundsbelysning eller riktigt mörka partier i en film. Vet inte heller om jag ska reklamera, man stör ju sig inte på det om man inte har knäpptyst hemma hos sig.

Permalänk
Medlem

Testa att dra ur antennkabeln, försvinner det då så är det "jordsurr".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

säkert LG plasmor dom hade en model som hade en dålig nätdel som drev folk till självmord:)

en arbetskamrat hade 3st olika hemma den sista han hade lät värre en den första hehe..

EDIT: Ljudet var ett ihållande piiiiiiiiiiip jätte högt man kunde inte ligga o slötitta utan var tvungen att skruva upp rejält för att slippa ljudet.

har hon garanti kvar på den kan hon kontakta företaget där hon köpte den..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Detta är en pioneer, vet inte iofs kan väl LG ha tillverkat själva panelen. Ska kolla antennen. Men surret är rätt högt, om det är låg volym hör man det tydligt vilket är irriterande. Om det nu inte är något fel tycker jag det är dåligt iaf, så ska det inte låta anser jag.

Tack för svaren, jag får ta och mixtra lite och se om det går att lösa

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

En del plasmor har väl inbyggda fläktar för att kyla av panelen? Borde det inte kunna vara något sådant som skapar oljudet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt liknande på en gammal 21" bildrörs-TV jag köpte för 10 år sen
När det blev mycket ljust på bilden kom ett hemkst högfrekvent pipljud från TV'n.
Jag bytte den mot en annan dyrare 21" från Panasonic som jag har kvar fortfarande....med monoljud och allt

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Har kollat runt lite och det verkar som att det antagligen är nätaggregatet som är kek. Alltså bara att skicka på reparation

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400