Permalänk
Melding Plague

Apevia X-Qpack 2

Barebone-marknaden har varit relativt tyst det senaste året och så värst många produktlanseringar har vi inte sett. Tillverkaren Apevia har dock nyligen lanserat en chassiserie som heter X-Qpack 2 vilken ersätter den äldre X-Qpack-serien och erbjuder en utdragbar moderkortsplåt samt god kylning. Vi skall idag titta närmare på detta chassi. Läs vidare!

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det går inte att ta bort "handtaget" så man får 3st 5,25-tumsplatser?

Permalänk
Medlem

Hade en X-Qpack, men var missnöjd med formen som gör den nästan lika klumpig och svårplacerad som en vanlig låda. Handtaget var lika värdelös på den som på den här, tunn och bräcklig.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Något som är bra med lådan är iaf placeringen av nätagget, de flesta mindre lådor har satt den över cpun och då kan man inte dra in en större kylare men överlag så var denna inget för mig :/

Trevligt med 120mm fläkt bak också!

Permalänk
Medlem

Har föregående lådan, och dom enda skillnaderna invändigt verkar vara att 2:an har 80 mm-fläkten och att dom har fölängt chassit så att ATX nätagg går in... Annars verkar det inte vara några brutala förändringar förutom utseendet...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

ännu ett chassi med ptatetisk fläkt i fronten, ingen bra design som tillåter bra intag av ny luft.. typ 95% av alla chassin lider av det..

Permalänk

Jag har föregångaren och tycker den är grymt bra men den jag har har ett väldigt bra handtag vilket inte verkar vara fallet med den nya versionen.

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2929&session=be83db...

Här är ett alternativ på chassit. Har ett sådant själv och det är till 99% samma, förutom fronten. Jag tycker däremot mitt handtag är stabilt nog att bära datorn med.

Permalänk

Jag kör med denna låda och är nöjd.
Lätt att skruva med, relativt bra kylning för sin storlek, har dock bytt ut fläktarna som följer med lådan till tystgående fläktar.
Har inte testat att bära den i handtaget än, vet inte ens om jag vågar eftersom den väger en hel del dem corsair nätagget.

Kör mitt system klockat stabilt 24/7

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk

Vilket jävla "mögligt" chassi!! Är dom så jävla handikappade att dom fan inte sätta 5,25" platserna mitt emot nätagget och tabort den stoora plåtbiten som sitter på höger sida, så man kan få plats med en Termalight Ultra-120.

Och kan dom faan inte lära sig att ALLTING inte måste vara symetriskt!

Jag lovar... Skulle någon chassi tillverkare anställa mig då jävlar skulle folk få se på smarta lösningar som skulle sälja utav bara helvete!

Man blir ju bara så jävla sne på företag som inte kan göra saker ordentligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Vilket jävla "mögligt" chassi!! Är dom så jävla handikappade att dom fan inte sätta 5,25" platserna mitt emot nätagget och tabort den stoora plåtbiten som sitter på höger sida, så man kan få plats med en Termalight Ultra-120.

Och kan dom faan inte lära sig att ALLTING inte måste vara symetriskt!

Jag lovar... Skulle någon chassi tillverkare anställa mig då jävlar skulle folk få se på smarta lösningar som skulle sälja utav bara helvete!

Man blir ju bara så jävla sne på företag som inte kan göra saker ordentligt.

Hur kan du vara så jävla handikappad att du inte bara kan strunta i att köpa produkten? Om du har en barebone är kanske inte det första du gör är att sätta in en fet CPU-kylare och driva upp frekvensen till skyhöga siffror. De flesta som köper barebones är knappast ute efter fetaste OC-potential de kan få, då köper de ett miditower.

Och om något företag skulle anställa dig skulle vi antagligen få ännu sämre skit bara för att du överskattar dig själv. Men visst, överbevisa mig, gör ett bättre och snyggare chassi.

Man blir ju bara så jävla sne på folk som inte kan göra annat än whinea.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Oftast är det så att alla smarta lösningar för en sak innebär en nackdel för en annan... Tro mig, jag pluggar design, det är jäkligt lätt att sitta och bitcha om hur dåliga alla är, men när du väl får en uppgift själv så kommer man ner på jorden igen fort som fan...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hmm... kunde vart bättre, kunde vart sämre. För det priset tycker jag dock det verkar vara en ok burk.

Dock reagerade jag på denna "Det finns även två stycken lysdioder som visar om chassit är på eller av". Har jag missat nått eller är chassit en enhet i sig?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Liten detalj... Siffrorna för höjd och bredd är omkastade i specifikationerna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

. Det finns även två stycken lysdioder som visar om chassit är på eller av samt om hårddisken jobbar.

Chassit = Datorn?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Chassit = Datorn?

Jag tror ordet du letar efter är "hårdisken". Du vet, lådan på golvet som har alla sladdar och grejer.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Skulle kanske varit intressant med ett grafikkort installerat?

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk

Har ett 8800 GTS 640MB Installerat, inga problem
Och har även bytt ut original kylningen på cpu:n till en Zalman koppar kylare.

Jag var trött på stora chassin som väger ett halvt ton (Ironi) och införskaffade det här istället

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

Ser ut som en äcklig CD-spelare som någon inhandlat på typ biltema:P

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

kan man inte göra något åt den fula fronten?

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

En Barebone är det väl bara om det iaf ingår ett moderkort?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
En Barebone är det väl bara om det iaf ingår ett moderkort?

... och nätagg.

Tyckte väl det lät lite väl bra med ett barebone för 650:-

Antar att det e lite shuttles fel att folk blandar ihop SFF chassin med kompletta barebone.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en sådan låda för 1månad sen. Jag är överlag väldigt nöjd och det var mycket enkelt att installera all hårdvara.

Det ända som har varit lite trisst är att min LCD-display var trasig.
Jag ringde Apevia och de sa att de skulle skicka en ny display. efter 2 mail om påminnelse och 1månad senare står jag fortfarande utan display!

det är dåligt. skärpning!

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaved
Jag har köpt en sådan låda för 1månad sen. Jag är överlag väldigt nöjd och det var mycket enkelt att installera all hårdvara.

Det ända som har varit lite trisst är att min LCD-display var trasig.
Jag ringde Apevia och de sa att de skulle skicka en ny display. efter 2 mail om påminnelse och 1månad senare står jag fortfarande utan display!

det är dåligt. skärpning!

Om du skickar ett mail till denna adress (rma@colorcase.se) med ditt namn och adress så är jag säker på att det kommer en ny till dig. Men varför gick du inte till där du hade köpt den för en ny LCD display.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
En Barebone är det väl bara om det iaf ingår ett moderkort?

exakt!

http://en.wikipedia.org/wiki/Barebone

Permalänk
Medlem

"Stilrent"?

HA! Tillåt mig småle.

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Jag tror ordet du letar efter är "hårdisken". Du vet, lådan på golvet som har alla sladdar och grejer.

Ja, men tyvärr måste man ju köpa till hjärtat själv: modermodemet.
http://modermodemet.istheshit.net/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Om du skickar ett mail till denna adress (rma@colorcase.se) med ditt namn och adress så är jag säker på att det kommer en ny till dig. Men varför gick du inte till där du hade köpt den för en ny LCD display.

Jag ringde först till apevia för att fråga om displayen. killen jag fick prata med sa att jag skulle dra iväg ett mail till info@apevia.eu med kontaktuppgifter.

Jag kanske har fel, men det är väl Apevia och inte colorcase som gjort lådan?

Jag beställde via Dustin. jag tänkte att det vore smidigare om de skickade en display till mig istället för att kanske få behöva skicka in hela lådan. Jag får prata med dustin om displayen inte anländer.

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Hur kan du vara så jävla handikappad att du inte bara kan strunta i att köpa produkten? Om du har en barebone är kanske inte det första du gör är att sätta in en fet CPU-kylare och driva upp frekvensen till skyhöga siffror. De flesta som köper barebones är knappast ute efter fetaste OC-potential de kan få, då köper de ett miditower.

Och om något företag skulle anställa dig skulle vi antagligen få ännu sämre skit bara för att du överskattar dig själv. Men visst, överbevisa mig, gör ett bättre och snyggare chassi.

Man blir ju bara så jävla sne på folk som inte kan göra annat än whinea.

Dom har ju faktiskt byggt lådan så pass stor att man får plats med en Ultra-120 och ett par hårddiskar till, så varför ska man blockera detta med "symetriskitet" och en onödigt bred plåtbit?
Det är inte alla som vill ha en "40 meter" hög och "50 ton" tung låda för att få den ett par centimeter bredare! Det finns inte ens någorlunda ordentliga micro-atx chassin som väger under 4,5kg och är lika breda som ett miditower!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Jag tror ordet du letar efter är "hårdisken". Du vet, lådan på golvet som har alla sladdar och grejer.

DATORN!
Hårddisken är tyvär inte hela den där "lådan på golvet med alla sladdar och grejjer", däremot så hittar du hårddisken i den där "lådan på golvet med alla sladdar och grejjer".

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.