Crytek släpper demoversion av pc-spelet Crysis

Permalänk
Melding Plague

Crytek släpper demoversion av pc-spelet Crysis

Efter en lång rad förseningar har utvecklarna bakom efterlängtade Crysis äntligen släppt en demoversion för nedladdning. Samtidigt passar Nvidia på att släppa drivrutiner som optimerats för spelet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

göttit, får man se vad datorn orkar med för inställningar nu med dx10. mumma

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man bara hade ett 8800!

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att processorn endast används till 5-10%?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Relik 📜

Det där var inte lättdrivet.. hade hoppats på lite mer optimering sedan betan, men det var ungefär samma nivå. Ligger på 10-20FPS med allt på "High" i 1920x1200.

http://www.speltorrents.se/details.php?id=693 förresten, alternativ nerladdning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Oh yeah! Världens mest hypade spel. Vågar nästan tvivla på att dom inte klarar att leva upp till allt av snacket.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk

Tankar nu men jag tror inte jag kommer få många fps med min dator

Fan de e nu man vill ha C2D och 8800 kort *suck*

Permalänk
Medlem

ALLAH AKBAR! ÄNTLIGEN!

Nu får vi se om det är så bra som alla säger :).

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

SKIT SPEL! kycklingarna kan inte simma! Försökte några gånger

lite high lite medium knappt spelbart i 1280x1024 utan aa runt 6-20 nu beroende på var man kollar.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att maxa skiten, får se om nvidias ingengörer lyckats få crytek att optimera skiten på något vättigt sett.

Permalänk
Medlem

Blir till att testa imorgon och se vad mitt "budget" 8800GTS klara.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
SKIT SPEL! kycklingarna kan inte simma! Försökte några gånger

http://pici.se/pictures/XjipGmzwO.jpg
lite high lite medium knappt spelbart i 1280x1024 utan aa runt 6-20 nu beroende på var man kollar.

Hur tar du screenshot? Jag får det inte att funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Hur tar du screenshot? Jag får det inte att funka.

printscreen + paint

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
printscreen + paint

Funkar inte för mig, får bara svart.. :/
Nåja, man kan inte få allt.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv

så bärjar kalaset igen, era nya datorer kan inte driva ett spel som denna.. så ut o köp nya delar grabbar

Permalänk
Medlem

40 minuter, hell no... 20 minuter max ;D det va inte ens svårt imo... cloaka igenom hela skiten ;D

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Det enda jag kommer att byta ut är väl grafikkortet samt bra kylare till processorn så jag kan klocka rejält utan att standard-fläkten börjar pipa.
Jo, det är så att så snart fläkten snurrar snabbare så piper den... oerhört irriterande

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Spelet är INTE lika snyggt som folk fått det att verka tidigare + så som trailers sett ut. Det är mycket snyggt, men inte SÅ snyggt. Kunde köra på lite högre än medel med 1440x900 och fortfarande ha en OK framerate beroende på vart jag kollade. Låg väll mellan 15-30, men vissa tillfällen var det OK, typ 35+.

Även när jag ställde upp till max i DX9 så såg det itne i närheten lika snyggt ut som trailerna (hade självklart låg FPS men om man bara står och glor utan att titta runt spelar det inte allt för stor roll).

Älskade att man kunde skjuta sönder så mycket, men irriterande att vissa saker inte gick alls, som borde ha gått (tycker jag iaf). Fordonen var det en bra upplevelse på

Spelupplevelsen var sådär. Har kört bättre och jag väntar även på bättre spel som kommer i slutet av denna månad eller i början av nästa.
Spelet är mer än spelbart, men väldigt överhypat.

Permalänk
Medlem

Wtf? 6 som seedar och 192 som laddar ner? Jaha tur man har en server igång 24/7 som kan seeda sedan till er grabbar! 1.8Gb lär ju ta en stund att ladda ner? Kul att se hur det funkar sen på en C2D 4300 2,4GHz med ett 1950Pro som kör XP?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Wtf? 6 som seedar och 192 som laddar ner? Jaha tur man har en server igång 24/7 som kan seeda sedan till er grabbar! 1.8Gb lär ju ta en stund att ladda ner? Kul att se hur det funkar sen på en C2D 4300 2,4GHz med ett 1950Pro som kör XP?

Uppdaterat med länk till FZ.se istället. Går snabbt där.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Spelet är INTE lika snyggt som folk fått det att verka tidigare + så som trailers sett ut. Det är mycket snyggt, men inte SÅ snyggt. Kunde köra på lite högre än medel med 1440x900 och fortfarande ha en OK framerate beroende på vart jag kollade. Låg väll mellan 15-30, men vissa tillfällen var det OK, typ 35+.

Även när jag ställde upp till max i DX9 så såg det itne i närheten lika snyggt ut som trailerna (hade självklart låg FPS men om man bara står och glor utan att titta runt spelar det inte allt för stor roll).

Älskade att man kunde skjuta sönder så mycket, men irriterande att vissa saker inte gick alls, som borde ha gått (tycker jag iaf). Fordonen var det en bra upplevelse på

Spelupplevelsen var sådär. Har kört bättre och jag väntar även på bättre spel som kommer i slutet av denna månad eller i början av nästa.
Spelet är mer än spelbart, men väldigt överhypat.

Tyckte det såg bra mycket bättre ut än jag någonsin sett i någon film. Kör då på visserligen Very High @DX 10 och är inte speciellt spelbart, men fy satan vad fint det är.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Uppdaterat med länk till FZ.se istället. Går snabbt där.

Snabbt svar där :p. Nåja jag har ingen brådska och prognosen nu ligger på 1d och 13H tills jag har fått ner spelet så den som väntar på nått gott osv...... Ska gå o lägga mig också så där går ju minst 8H bort :D.

Permalänk
Medlem

jag har redan hittat feting buggar ;E

skjut sönder ett träd, sen skjuter du sönder den delen som faller å vipps du får en träbit du kan planta i luften xD hahah..

http://antie.cybersmurf.be/crysisdemobugg1.PNG

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

ska bli kul o se vad min burk klarar..

vad tror ni d:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk

shit, min C2D E6600, 7900GTO, Twin2X PC6400 2gb kommer få arbeta arslet av sig i 1680x1050.. :/ blir o köpa ett 8800GT 512, 2x512mb och klocka min C2D till ~3GHz till julen

Permalänk
Avstängd

Mitt x1900xt och x2 4200+ + 2gb ram gick igång på medium-settings och visst såg det bra ut. Men utan högupplösta texturer och AA så blev buskarna plottriga och det var ett helvete att sikta, men inget lagg iaf, vilket är bra

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Stabila 75(säkerligen fler utan VSYNC) fps med mitt system, dock på defaultsettings xD

Ändå rätt bra jobbat tycker jag

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Åhh så full jag är, detta måste jag ladda ner även om jag troligtvis inte kommer spela det, jag har just uppptäckt Oblivion!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams