Plasma köptipps !
Tjenare alla glada clockare :), nu var det dags att köpa en ny tv. Mediamakt har öppnat i Norrköping och man var där och tittade på all möjliga saker och brosan blev jätte sugen på en ny tv.
Till och börja med så är han inte så jätte kräsen och han ser inte lika"detalierat" (jag kan se skillnad på olika tvn, tex bättre färger, skarpare osv, altså är jag alltid me när han ska köpa tv för försäljare snackar bara skit:)) och eftersom vi kommer koppla tvn till parabol så betyder det att vi kommer köra låguplöst matrial.
Jag tycker att plasma är vad man ska satsa på då man får verkligen tv "känslan" och inte som sitta framför LCD som man annars har till datorn. En till grej är ju att vi kommer inte koppla datorn eller kommer ha htpc vilken är ännu en anledning till att man inte ska lcd:D
Som sagt så var jag på mediamakt och så denna kampanj dom hade på en Pioneer (tror de är gamla panelen, inte kuro) som är OTROLIG!!!!! jag kude se på 3 sec hur mycket mer naturliga färger och svärtan är grym, den hade 1 ända nackdel och det var "blank" yta eller vad man nu kallar de som reflekterar ljusarmaturer eller ljuskäller, hur mycket refelkterar de i hemmet? finns de bra tv som pioneer som inte har de?
De va ingen full-hd utan en 1024*768 tv,sen fanns det fanns lite alltmöjligt faktist och det va några tvn som man vill gemföra sida vid sida men det är svårt.
1. Hur är de med låguplöst signal?, om det är vanlig 1024*768 eller Full hd 1920*1080 kommer kvaliten sämras,förbättras?, hur bra är tv på skala upp lågupplöstmatrial?
Jag tänkte även på denna tv : http://www.braljudbild.se/produkter.pl?falt=7&varde=11391116&...
Någon som har erfarenheter?, Vreal II processor är den värkligen bra för lågupplöst?
2. Ska man satsta på LCD eller PLASMA?, jag tycker plasma är bättre men vad tycker ni från egna erfarenheter?
3. Han är kommer inte köpa en HD-DVD eller Blu-ray, bara dvd och parabol, då är frågan ska man satsa på Full-hd eller inte?
Ni får gärna ge tipps om 15 000kr klassen och egna erfarenheter. TACK FÖR HJÄLPEN!