Spela in från konsol?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Jan 2006

Spela in från konsol?

Jag känner oftast för att göra häftiga filmer när jag spelar mina faoritspel. Något man kan skicka till vänner och dela med sig på YouTube eller Gametrailers. Förstås vill man skippa att spela in från en webcam eller videokamera eller dylikt. Självklart vill man uppnå den ultimata kvaliten när man visar sina skills, och då undrar jag vad man behöver?

Jag har en PS3 (som jag vill spela in från), DVD och en hemmabio reciever. Vad behöver jag ytterligare för att kunna spela in när jag spelar? Hur mycket kan det kosta? Riktigt tacksam för svar och tips.

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Ett kort som kan ta video in. TV-kort brukar väl ha det och vissa grafikkort (ATIs all-in-wounder serie bl.a.)

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

En stationär inspelningsbar DVD spelare funkar annars.

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB