Mass effect - läckert värre!

Permalänk

Mass effect - läckert värre!

Jag må vara blind men efter jag sökt kan jag inte hitta någon tråd för detta "må vara underbara" spel!
Personligen tycker jag det verkar as grymt! Delar någon min åsikt eller är jag ensam? Låt disskusionerna flöda :D!

Hemsida: http://masseffect.bioware.com/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att förstå exakt vad det är som gör detta så speciellt?
Någon som kan upplysa mig?

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian

Nja ... beror ju helt på smaken som vanligt men för min egen del tycker jag det verkar uber skoj Tycker bilderna talar mycket för sig själva också http://masseffect.bioware.com/gallery/index.html?g=5#gal-scre...

Uber snyggt enligt min mening och verkar har en riktigt skön story för den delen också

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Avstängd

Riktigt snyggt och verkar ha en grym story, enda är väll om man inte gillar sci-fi (som jag normalt sett inte gör), men mass effect kan nog få icke sci-fi fans att dregla lite också

Permalänk
Medlem

Mass Effect kommer bli så sjukt ballt! Kan inte vänta tills det släpps.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Visste väll att jag inte var ensam
Spana in trailern; ryser ju till i kroppen av känslan

http://www.youtube.com/watch?v=Ss5y4h8m9dE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på Stargate Atlantis när de säger Shepherd?
Dessutom så är upplägget lite likadant också... rymden, rädda jorden och mänskligheten mot någon mysko varelse...

Hursomhelst, ser fint ut.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Tycker inte grafiken är yber. Jävligt grym karaktärsdesign å andra sidan! Tror det blir ett grymt bra spel. En av anledningarna till att jag vill ha en 360, har å andra sidan inte nära på råd till en.

Permalänk
Medlem

Tycker du att det där var fräckt checka in dessa! Lätt något utav det snyggaste jag sätt.

Part 1
http://www.gametrailers.com/player/24970.html

Part 2
http://www.gametrailers.com/player/26086.html

Part 3
http://www.gametrailers.com/player/26810.html

Det jag gillar så mycket är att man får välja sitt svar INNAN personen pratat slut. På detta vis blir allt mycket mer flytande och låter mer som en konversation skulle göra i verkligheten. Istället för att allt stannar till efter varje gång någon säger nått och sen kommer alternativen av svaren. Blir så 'hackigt' då.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian

Känner man till BioWare's tidigare spel så vet man hur otroligt bra de är på att förmedla en story. Det här tar det hela till nästa nivå och ger en fler valmöjligheter och mer frihet att urforska det universum det utspelar sig i. Det är väl typ det som lockar mig iaf :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Känner man till BioWare's tidigare spel så vet man hur otroligt bra de är på att förmedla en story. Det här tar det hela till nästa nivå och ger en fler valmöjligheter och mer frihet att urforska det universum det utspelar sig i. Det är väl typ det som lockar mig iaf :).

Exakt, Bioware är ohotade på första platsen när det kommer till storyline, så det spelar ingen roll vad det handlar om eller h ur det ser ut, det kommer vara bra helt enkelt för det är från bioware

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Ok dina klipp ägde ju ut mitt lilla youtube rätt hårt:D
håller fullt med om din synpunkt angående talet också, mkt mer utav reality känsla.
Undrar just hur långt gameplayet blir, har en känsla av att det kan bli många goa timmar som kan upplevas om och om igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Ok dina klipp ägde ju ut mitt lilla youtube rätt hårt:D
håller fullt med om din synpunkt angående talet också, mkt mer utav reality känsla.
Undrar just hur långt gameplayet blir, har en känsla av att det kan bli många goa timmar som kan upplevas om och om igen

Sades ju att bara main questet är ungefär 40% av spelet/galaxen/rymden, så räkna med MASSA TIMMAR med side-quests runt om i galaxen. Just detta som får mig så grymt sugen att side-quests finns det gott om

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Sades ju att bara main questet är ungefär 40% av spelet/galaxen/rymden, så räkna med MASSA TIMMAR med side-quests runt om i galaxen. Just detta som får mig så grymt sugen att side-quests finns det gott om

Är det bara jag som känner på mig att vi ser fram emot ett spel som kanske kommer konkurera med t.ex. Oblivions hållbarhet? Om så är fallet gud bevare mig, kommer campa framför TVn ett antal veckor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mass Effect är den enda anledning till att jag köpte ett Xbox360 förra helgen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Är det bara jag som känner på mig att vi ser fram emot ett spel som kanske kommer konkurera med t.ex. Oblivions hållbarhet? Om så är fallet gud bevare mig, kommer campa framför TVn ett antal veckor

Med tanke på att jag satt klistrad med KotOR spelen så tråder det inga tvivel om att jag kommer att sitta ännu längre med det här :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tuvärr blir det här Bioware's sista spel, det blev R.I.P för dem :/ genom att EA köpte upp dem, tvivlar på något annat bra från dem från och med nu :/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tuvärr blir det här Bioware's sista spel, det blev R.I.P för dem :/ genom att EA köpte upp dem, tvivlar på något annat bra från dem från och med nu :/

Det var ungefär så jag reagerade när jag läst rubriken för nån vecka sen, men sen läste jag mer om ämnnet och det verkar som om BioWare fortfarande kommer att köra sin egen grej, bara det att EA kommer att ha rättigheterna till vad de än nu gör. Samtidigt tror jag att EA börjat lära sig av sina misstag på senare tider, så jag är inte det minsta oroad över den saken :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Sötast

Hur man INTE kan tycka att det är otroligt snyggt kan jag inte förstå när man tittar på bilder här : http://masseffect.bioware.com/gallery/index.html?g=5#gal-scre...

Helt otroligt.

Att det endast släpps på 360 är dock ett stort problem.

Permalänk
Citat:

Det var ungefär så jag reagerade när jag läst rubriken för nån vecka sen, men sen läste jag mer om ämnnet och det verkar som om BioWare fortfarande kommer att köra sin egen grej, bara det att EA kommer att ha rättigheterna till vad de än nu gör. Samtidigt tror jag att EA börjat lära sig av sina misstag på senare tider, så jag är inte det minsta oroad över den saken :).

Hoppas det du säger stämmer Guiseppe, annars blir jag ledsen i ögat
Tror iof dock precis som du, de kör sin grej men måste nu rätta sig lite mer efter EA:s rutiner osv .

Sen tycker jag synd om dig Allexz ifall du inte har en 360 Dock håller jag med om att de är lite skumt att de inte planerat att leverera det till andra konsoler också, snacka om FET marknadsföring de hade varit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen inte så konstigt att det bara kommer till 360, men som med BioShock lär väl det ändras efter ett tag. Å andra sidan fanns ju inte KotOR på andra konsoller än Xbox, så vem vet. Det skulle i alla fall inte förvåna mig om Mass Effect kommer till PS3 nästa år nån gång.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

spelet verkar vara som KOTOR och är det som KOTOR,då kommer jag att älska det.
gå runt och prata med folk/sammla info,utforska världar,mixtra med/uppgradera vapen,lite action då och då m.m...mmm,sån härlig blandning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
spelet verkar vara som KOTOR och är det som KOTOR,då kommer jag att älska det.
gå runt och prata med folk/sammla info,utforska världar,mixtra med/uppgradera vapen,lite action då och då m.m...mmm,sån härlig blandning.

Håller med till fullo Väntan är oumbärlig

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kotor kom ju iaf på PC, och det kommer nog även 3:an göra.

Bioshock även på PC, vore jävligt nice om mass effect hade kommit på PC också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Halo 1, Halo 2, Lost Planet och Fable också.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Det finns till PC med

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hmm har väll om jag har tur råd med ett spel denna månad, bör man köpa detta eller Assassins creed tro? Det råkar inte finnas några recensioner ute ännu?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Det finns till PC med

Menade att Bioshock finns till PC, men inte mass effect

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hmm har väll om jag har tur råd med ett spel denna månad, bör man köpa detta eller Assassins creed tro? Det råkar inte finnas några recensioner ute ännu?

Helt klart en svår fråga ... (enligt mig då jag ser fram emot båda spelen enormt mycket)
Om jag verkligen var tvungen att välja skulle jag nog ändå ta Mass effect pga. att jag TROR (notera tror) att det kommer vara mer speltid sammanlagt och hålla lite längre. Men som sagt, endast spekulationer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

360 only?

Edit: såg nu:(

Synd, verkar riktigt ballt. Sjukt snyggt spel. Såhär borde KOTOR 3 se ut... Fast till alla platformar då;)