Mass effect - läckert värre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Har mitt ex liggandes framför mig mig
Dock så är jag alldeles för drogad av Guitar hero 3 nu så de får vänta lite:D

Word som fan, /me köpte båda idag.
Börjar nog spela Mass Effect imorgon kväll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Word som fan, /me köpte båda idag.
Börjar nog spela Mass Effect imorgon kväll.

Exakt samma här ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Har bara lirat Mass Effect i nån timme, men det är sjukt bra! Dialogerna fungerar verkligen hur bra som helst, första spelet där jag inte känner "håll käft nu gybbjäfel och låt mig spela".

Blev positivt överraskad av hur man kunde ställa in bilden, störde mig en del på "film-grain" så stängde bara av det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Frågan är bara om man orkar vänta så länge. Funderar starkt på att skaffa en 360 endast för Mass Effect

Jag med, hade det inte varit för att Microsoft kommer komma med en nyare version i augusti nästa år (Jasper som ska vara ännu strömsnålare än Falcon) så hade jag nog köpt den innan jul pågrund av just detta spel=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Heh, hade några kompisar över som dissade Mass Effect direkt. Dock tycker de att CS är ett bra spel.. så det är mest positivt att de inte tycker om det.

Problemet var för dålig aim i combat, att man kan pausa combat, för mycket pratande, för mycket story och ett "ketchup-vapen" Ja, vissa känner inte igen ett bra spel när de ser det

Själv tycker jag att det är toppen! Även om jag knappt kommit nånstans...

Dina kompisar missade att det är ett RPG, och inte ett TPS, va?

Permalänk
Medlem

Spelade typ 7 timmar i sträck efter jag fick det, sen fastnade jag på ett ställe där jag bara dör hela tiden, funderar på att starta om imorgon med en klass som inte är engineer.

Permalänk
Medlem

Har nyss böjat spela och har en liten fråga, hur byter man mellan vapen på sin gubbe? Har en vanguard och gubben har ju en massa andra vapen på ryggen förutom pistolen som jag skulle vilja använda.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Knappen på vänster baksida om kontrollen ( inte triggern )

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett grymt spel, synd att man inte har pengar just nu.
angående att det bara är till 360, så är de på PCG (och jag) övertygade om att det kommer komma till PC frågan är bara när.

Visa signatur

With no sacrifice, there can be no victory

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
Dina kompisar missade att det är ett RPG, och inte ett TPS, va?

Nej, de är bara dumma.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hur är frameraten? Lite nyfiken då många säger att den är okej medans andra säger att den droppar hela tiden. Och Swecare kan ju inte ha fel;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Hur är frameraten? Lite nyfiken då många säger att den är okej medans andra säger att den droppar hela tiden. Och Swecare kan ju inte ha fel;)

Den ska tydligen droppa lite här och var. Här går dom in för och nackdelar i spelet.

http://www.gametrailers.com/player/27704.html

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Den ska tydligen droppa lite här och var. Här går dom in för och nackdelar i spelet.

http://www.gametrailers.com/player/27704.html

Damn, jag blir inte så lite sugen på en 360 nu=). Halo 3 kan knappast tävla mot detta spel om jag går efter det jag läst om Halo 3. Mass Effect verkar ju ha allt, förutom just stabil bilduppdatering, så synd på ett så här maffigt spel. Hade detta kommit till pc idag hade jag med stor säkerhet uppgraderat till ett gkort med shader 3.0 stöd på stört men det lär nog dröja innan det kommer till den, frågan är om jag orkar vänta tills dess. Hade spelet haft perfekt uppdatering hade jag nog tagit mig till närmsta affär och inhandlat mig det och en 360. Bioware´s Baldurs Gate var det spel som fick mig att börja spela rpg och Mass Effect verkar vara det absolut bästa sci-fi rpg spelet någonsin, jag vill ha=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Nån annan än jag som tycker att Mass Effect kan vara jävla svårt ibland? xD

Blir förresten squadstorleken större än en själv+2 nångång?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nån annan än jag som tycker att Mass Effect kan vara jävla svårt ibland? xD

Blir förresten squadstorleken större än en själv+2 nångång?

Ja, på vissa platser har jag fått lov att ladda några gånger (främst bossar). Och då spelar jag t.o.m en helt combatorienterad klass (Soldier-Commando) på svårighetsgraden Normal. Det blir däremot lättare då om du spelar försiktigare med skydd, använder allas abilities vid rätt tidpunkter osv. Focus fire!

Och nej, det är alltid själv+2. Precis som i KoTOR.

Angående någons inlägg om framerate och liknande så har jag bara råkat ut för att den går och dör en enda gång. Jag fick ~0.5fps i en hel scen, vilket ledde till att jag dog såklart. Då jag laddade och spelade den igen så funkade det som det borde. Däremot så sker det texturuppdateringar hela tiden.

Permalänk
Medlem

Shit, va inte ett direkt enkelt spel. Blir slaktad varje gång på isplaneten när man kommer till "bossen" på slutet. Går det att ta sig tillbaks till skeppet och åka till en annan planet istället utan att man måste göra om hela banan när man kommer tillbaks sen?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Shit, va inte ett direkt enkelt spel. Blir slaktad varje gång på isplaneten när man kommer till "bossen" på slutet. Går det att ta sig tillbaks till skeppet och åka till en annan planet istället utan att man måste göra om hela banan när man kommer tillbaks sen?

Gör du rätt då?
Använd spoiler rutor och berätta vart du är.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Gör du rätt då?
Använd spoiler rutor och berätta vart du är.

ok

är på en snöplanet där dom har lyckats släppa lös en massa insekter (vet inte vad planeten heter). Är där man möter sarens medhjälpare, hon har nån stor insektsdrottning där också. I alla fall så kommer det först två asari commandos och en tar jag genom att skjuta på en gasbehållare. efter det så kallar sarens medhjälpare in några geth och då dör jag ganska snart. har inga medkits och inga granater. spelar med wrex och garrus.

Dold text
Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Jag är i precis samma situation! Jag har t.o.m. samma squad. Jag är en level 13 soldier och spelar på normal... Planeten heter förresten Noveria och bossen Matriarch Benezia.

Och det är så jävla omöjligt!! Jag har dött åtminstone 20 gånger nu.. hur jag än gör dör Wrex och Garrus mot första vågen.. sen blir jag anfallen från 2 sidor och dör på några sekunder. Så jävla fult med fiender som stunnar sådär.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
ok

är på en snöplanet där dom har lyckats släppa lös en massa insekter (vet inte vad planeten heter). Är där man möter sarens medhjälpare, hon har nån stor insektsdrottning där också. I alla fall så kommer det först två asari commandos och en tar jag genom att skjuta på en gasbehållare. efter det så kallar sarens medhjälpare in några geth och då dör jag ganska snart. har inga medkits och inga granater. spelar med wrex och garrus.

Dold text

Jag gjorde såhär:

Ställ dej i hörnet där du kommer in i rummet, och stå där hela tiden å låt fienderna komma till dej. Jaga dom bara om du måste.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mass Effect är klart det bästa rpg som släpps under 2007, ser verkligen fram emot uppföljarna. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Får inte mass effect fören tidigaste slutet av nästa vecka så kan inte utala mig mycket om själva spelet än.

Har dock precis läst klart Mass Effect Revelation, boken's story var hyfsat intressant dock författaren hade ganska grymma problem med att skriva och beskriva intressanta strider, och han hade en tendens att hoppa mellan personer utan att ens nämna att han har gjort det... så var en aning svårt att hänga med i svängarna.

Dock har jag en liten fråga angående spelet.

Handlar spelet till största delen om Saren och ett grymt hightech rymdskäpp eller annan artifakt han fått sina händer på, boken handlar till största delen om detta och i sluter mer eller mindre där, så undrar om spelet fortsätter här, en ja/nej svar är tillräckligt ^^

Dold text
Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Saren är en viktig karaktär i spelet och skeppet är med, men jag tror att Revelation handlar om vad som händer före spelet börjar.. för i spelet har han skeppet redan och har haft det en tid.

Dold text

Klarade bossen nu Rather lucky than good hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok,vid det här laget så måste den där "ohh,wow,vilket bra spel jag tycker det här är bara för att det är nytt" känslan ha lagts sej en aning och spelarna börjat få upp ögonen för hur spelet VERKLIGEN är,så jag frågar,är spelet verkligen värt att köpa?levde det upp till förväntningarna?är det som KOTOR?är det stort?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ok,vid det här laget så måste den där "ohh,wow,vilket bra spel jag tycker det här är bara för att det är nytt" känslan ha lagts sej en aning och spelarna börjat få upp ögonen för hur spelet VERKLIGEN är,så jag frågar,är spelet verkligen värt att köpa?levde det upp till förväntningarna?är det som KOTOR?är det stort?

Ja, absolut. Helt klart värt ett köp.. spelet har hittills varit helt otroligt, förutom då man mötte Benezia och kämpade med henne i 5 timmar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja jag har en fråga: Hur låser man upp andra klasser?
Har klarat av spelet om det är ett kriterium men jag kan inte välja någon ny klass...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att köpa en 360 bara för att spela Mass Effect, ser riktigt bra ut. Men tror ni att det kommer till PC så slipper jag köpa ett xbox.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosslan
Tja jag har en fråga: Hur låser man upp andra klasser?
Har klarat av spelet om det är ett kriterium men jag kan inte välja någon ny klass...

Såvitt jag vet så är det här enda sättet, men rätta mig om jag har fel:

*SPOILER* (typ...)

Åk till Local Cluster-> Luna (en måne) för att besegra en VI som blivit galen. Då du är klar så får du välja en av två tillgängliga klasser. Du behåller samma klass som du spelade. Det enda som händer är att du får en till sån där skill-linje, som iofs är sjukt jäkla bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Får inte mass effect fören tidigaste slutet av nästa vecka så kan inte utala mig mycket om själva spelet än.

Har dock precis läst klart Mass Effect Revelation, boken's story var hyfsat intressant dock författaren hade ganska grymma problem med att skriva och beskriva intressanta strider, och han hade en tendens att hoppa mellan personer utan att ens nämna att han har gjort det... så var en aning svårt att hänga med i svängarna.

Dock har jag en liten fråga angående spelet.

Handlar spelet till största delen om Saren och ett grymt hightech rymdskäpp eller annan artifakt han fått sina händer på, boken handlar till största delen om detta och i sluter mer eller mindre där, så undrar om spelet fortsätter här, en ja/nej svar är tillräckligt ^^

Dold text

korrektion:

Det är rymdskeppet som lägger händerna på Saren, det "indoktriniterar" honom och alla andra ombord på skeppet.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

Jag har kört i drygt 22 timmar nu och spelet är så köpvärt så att det knappt är sant. Bättre än KOTOR, Bättre än... Det mesta.

Spelet är bra stort om du väljer att köra alla sidoquests.

Röstskådespelarna är utan tvekan dom bästa jag någonsin hört, känns som att det är levande människor man har att göra med och inte bara NPC:s i ett spel.

Jag kör en Renegade Adept... och det är fan bra svårt att vara ond ibland, vissa scener får en att känna sig som ett riktigt jävla svin.
Nästa gång blir det Paragon, lättare för självkänslan att spela god tror jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006