Mass effect - läckert värre!

Permalänk
Medlem

På en genomspelning kan man nå level 50 utan större problem om man gör en massa sidoquests. ^^
Så på två genomspelningar med samma karatär kan man nå level 60.

Det vore trevligt om det fanns saker man kunde ladda ner till spelet redan.
Det tog inte lång tid innan det fanns saker man kunde ladda ner till spelet Folklore på PS3.
Men förhoppningsvis så kommer det snart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tjena Har klarat två huvuduppdrag nu o kört några sido uppdrag på MassEffect riktigt kul , Är på Level 20 heheh. Riktigt grymt spel gillar nästan mest att gå runt i Citidel o bara utforska

Har även en fråga: har fått alla i mitt team nu utan hon som är blå som skall vara med. Är det något huvuduppdrag som hon kommer med som det var med hon tjejen som alltid har mask på sid (kommer inte i håg namnet) eller är det någon annat uppdrag?
Tacksam för svar

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena Har klarat två huvuduppdrag nu o kört några sido uppdrag på MassEffect riktigt kul , Är på Level 20 heheh. Riktigt grymt spel gillar nästan mest att gå runt i Citidel o bara utforska

Har även en fråga: har fått alla i mitt team nu utan hon som är blå som skall vara med. Är det något huvuduppdrag som hon kommer med som det var med hon tjejen som alltid har mask på sid (kommer inte i håg namnet) eller är det någon annat uppdrag?
Tacksam för svar

Det är ett huvuduppdrag. Du får henne alltså för eller senare

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Tacksam för svar

Du hittar henne på.. Noveria tror jag det är? Nästan hela uppdraget kör du med Mako'n iaf

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra Tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tacksam för svar

Liara hittar du på planeten Therum i Artemis Tau systemet.

Hämta så fort som möjligt eftersom hon är en av de charmigaste medlemmarna i teamet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Plus att om du snackar med henne ibland så kan du ha kul med henne i slutet av spelet och unlocka en achivement.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Plus att om du snackar med henne ibland så kan du ha kul med henne i slutet av spelet och unlocka en achivement.

japp hon är charmig heheh frågade om fotplatningens processen hennes art syn på det , hehhe de har inga problem att beblanda sig med andra arter utan de uppmuntrar till det hehheh trevligt för shepard heh.

Sedan hade jag en fundering ifall det är någon som lyckas med att charma hon alien som alltid har mask på sig. O ifall svaret är ja, då undrar jag ifall hon kommer att ta av sig masken ? för det skulle vara intressant hhehe

puhh är på level 24 nu jag skall bara satsa på sidouppdrag nu vill gärna ha level 50 på första genomspelningen så att på andra genomspelningen når man med lätthet level 60......

Svar ja jag har blivit en MassEffect nörd hehehhe

Visa signatur

Permalänk

Visste inte att det gick att charma Tali eller vad hon heter, tror dock inte hon tar av sig masken för det verkar som en slags Darth Vader mask att hon dör om den åker av. Men som sagt så vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Någon som vet fall man kan köra hardcore/insane med sin nuvarande karaktär vid en ny omgång? Väljer jag min nuvarande så blir det normal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Någon som vet fall man kan köra hardcore/insane med sin nuvarande karaktär vid en ny omgång? Väljer jag min nuvarande så blir det normal.

Ja det är ju bara att gå in på options innan du sätter igång spelet och sätta den på hardcore och sen starta igång ett nytt spel med den gammla gubben. Insane går inte att välja förrens du varvat det på hardcore.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Är du säker för på min ställs den automatiskt om till den svårighetsgraden man körde på innan med sin gamla gubbe. Visst det går att ändra när man väl har kommit in i spelet men då får man inga achivements.

Permalänk
Citat:

Är du säker för på min ställs den automatiskt om till den svårighetsgraden man körde på innan med sin gamla gubbe. Visst det går att ändra när man väl har kommit in i spelet men då får man inga achivements.

Det är bara att ställa om under spelets gång, man har på sig tills man lämnar Eden Prime efter det gäller inte achievmenten längre.

Citat:

Visste inte att det gick att charma Tali eller vad hon heter, tror dock inte hon tar av sig masken för det verkar som en slags Darth Vader mask att hon dör om den åker av. Men som sagt så vet jag inte.

Nej man kan inte charma henne. Sen är det en mask för att förhindra henne från att andas in orenluft, då hennes immunförsvar är dåligt precis som alla andra hos den rasen.

Permalänk

All right, tack för svaret, då har jag en anledning att spela om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Det är bara att ställa om under spelets gång, man har på sig tills man lämnar Eden Prime efter det gäller inte achievmenten längre.

om man spelar om med samma karaktär å ställer om till Hard så unlockar man inte insane svårighetsgraden eller får achivement för att klarat spelet på hard svårighetsgraden..

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
om man spelar om med samma karaktär å ställer om till Hard så unlockar man inte insane svårighetsgraden eller får achivement för att klarat spelet på hard svårighetsgraden..

Så här är det: om man väljer newgame+ så får man samma svårighetsgrad som man hade på den gubben från början. För att achievmenten ska gälla för hardcore/insanity så måste man ställa om till den svårighetsgraden innan man lämnar eden prime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så här är det: om man väljer newgame+ så får man samma svårighetsgrad som man hade på den gubben från början. För att achievmenten ska gälla för hardcore/insanity så måste man ställa om till den svårighetsgraden innan man lämnar eden prime.

första jag gjorde när man fick kontroll var att ställa upp svårighetsgraden och ändrade den inte en gång under hela spelet, jag fick ingen achievement för det.. O_o

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Citat:

första jag gjorde när man fick kontroll var att ställa upp svårighetsgraden och ändrade den inte en gång under hela spelet, jag fick ingen achievement för det.. O_o

väldigt skumt då jag fick det.

Permalänk
Medlem
Citat:

väldigt skumt då jag fick det.

Känns som achievments är lite buggade.. Har spelat igenom 2 genomspelningar med ashley, men ändå inte fått hennes achievment

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej man kan inte charma henne. Sen är det en mask för att förhindra henne från att andas in orenluft, då hennes immunförsvar är dåligt precis som alla andra hos den rasen.

Ingen bj då mao, hehe.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Känns som achievments är lite buggade.. Har spelat igenom 2 genomspelningar med ashley, men ändå inte fått hennes achievment

tre varv med Wrex utan att få hans heller för mig ./

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skumt hmm hoppas det inte blir så för mig jag har inte varvat det än utan kör igenom spelet för första gången. Har alltid med mig Wrex och den soldier kvinnan. Hoppas att man får de achiements.

Försöker få level 50 på första genomspelningen men det börjar blir segt är på level 28 nu. Skall nog göra lite huvuduppdrag snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan vara för alla svårighets grader utom normal och neråt är låsta från början.

Permalänk
Medlem

Hej, det är ett sido uppdrag som jag har lite svårt för uppdraget handlar om att man skall scanna keapers (stavning?). Det finns en keaper som står bredbid en avatar (virtuell människa) så fort jag skall scanna den så säger hon till mig att man inte får det , hur skall man klara detta?

Sedan gjorde jag en klantig grej hehh jag har flörtat med både soldat tjejen och hon blåa tjejen detta ledde sedan till att de kom o fråga vilken av dem man gillade jag tryckte (o hoppades hehe) varför inte båda heh. Soldat tjejen blev sur o alien tjejen var kvar o nöjd. Problemet ligger att jag ville inleda en romans men soldat tjejen heheh hoppas inte loppet är dött där heheh

Mvh DRjens

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej, det är ett sido uppdrag som jag har lite svårt för uppdraget handlar om att man skall scanna keapers (stavning?). Det finns en keaper som står bredbid en avatar (virtuell människa) så fort jag skall scanna den så säger hon till mig att man inte får det , hur skall man klara detta?
Mvh DRjens

Det spelar ju ingen roll, du scannar ju den i varje fall? Första gången du försöker räknas ju som en fullgod scanning även fast avataren gnäller lite.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Det spelar ju ingen roll, du scannar ju den i varje fall? Första gången du försöker räknas ju som en fullgod scanning även fast avataren gnäller lite.

Hmm har gjort det men det går inte , kanske redan scannat den då?
dvs har försökt scanna den många gånger o ifall det stämmer det du anger så måste jag redan scannat den efteresom det inte händer något (vilket låter troligt eftersom jag försök scanna den många gånger men avataren säger alltid till)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm har gjort det men det går inte , kanske redan scannat den då?
dvs har försökt scanna den många gånger o ifall det stämmer det du anger så måste jag redan scannat den efteresom det inte händer något (vilket låter troligt eftersom jag försök scanna den många gånger men avataren säger alltid till)

Jo, det är nog så att du redan har scannat den.
Hur många har du scannat totalt?

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, det är nog så att du redan har scannat den.
Hur många har du scannat totalt?

ca runt 16-17 så gäller det att hitta de övriga hhehhe
Du då fixat alla än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ca runt 16-17 så gäller det att hitta de övriga hhehhe
Du då fixat alla än?

Det fixade sig under första dagens spelande Men visst man får kuta lite innan man hittar alla...

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Det fixade sig under första dagens spelande Men visst man får kuta lite innan man hittar alla...

heheh sant skall fixa den sen i natt hade jag tänkt mig
Fick nyss Achievement Rich.

Har köpt bra spectre vapen nu lol de är riktigt bra rekomenderar starkt att inte köpa något förens ni låst upp att nii kan köpa denna typ av vapen.

Puhh är på level 37 ´nu vill få level 50¨på min första genomspelning snart där

Puhh 2 keepers kvar men det stämmer inte riktigt det finns en fortfarande jag inte kan ta vid den där avataren. Helt säker nu att jag inte har tagit den o hon stör o säger stör inte keppers blabla fan det måste gå kan det beror på att jag frågade henne om keppers en gång i tiden o så går det inte ?

Visa signatur