64-bitars Vista och Crysis

Permalänk

64-bitars Vista och Crysis

Hej!
I demot av Crysis följde det med en 32-bitars och en 64-bitars version av spelet.

Jag kör Vista 64-bitars med "high-end"-hårdvara och de senaste drivrutinerna för Vista 64-bitar. Använder Dx10.

Mitt problem är att Crysis, 64-bitarsversionen, låser sig innan jag ens börjat spela, det låser sig på olika ställen varje gång.

Dock fungerar 32-bitars versionen av Crysis utmärkt.

Nån som kan reda ut detta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
169.04

Just den versionen kör jag med...

Permalänk
Medlem

Re: 64-bitars Vista och Crysis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickehallgren
Hej!
I demot av Crysis följde det med en 32-bitars och en 64-bitars version av spelet.

Jag kör Vista 64-bitars med "high-end"-hårdvara och de senaste drivrutinerna för Vista 64-bitar. Använder Dx10.

Mitt problem är att Crysis, 64-bitarsversionen, låser sig innan jag ens börjat spela, det låser sig på olika ställen varje gång.

Dock fungerar 32-bitars versionen av Crysis utmärkt.

Nån som kan reda ut detta?

Kör 64-bit vista och 64-bit crysis. Hade problem att datorn plötsligt släcker graffakortet eller vad den gör. Bildskärmen går in i viloläge som att datorn är avslagen. Ljud hörs fortfarande. Efter ett tag fryser det och börjar hacka. Det går att spela ett tag dock. Detta problem är dock inte exklusivt för Crysis. Det kan ha att göra med att jag lade in nån obskyr version av en direcx dll som CivIV pratade om. Detta har hänt både i CivIV och Crysis alltså. Igår tog jag bort den filen och lät Microsofts directX lägga in den istället. Då funkar det bättre... tror jag. Spelade nån timma crysis och nån timma Civ igår. Funkade bra.

Har du installerat Senaste DirectX SDK:n från MS? 9.0C alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickehallgren
Just den versionen kör jag med...

skumt, funkar för mig. Någon sa att man kunde forca v-sync on eller off och få det att funka. vet ej om det stämmer dock, funkar för mig utan så..

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Håll er till klistrad tråd

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X