Köttar FPS/Hjärndöda FPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nej
Registrerad
Nov 2005

Köttar FPS/Hjärndöda FPS

Tjena, jo det är såhär att jag är helt frälst i så kallade "köttar FPS" eller "Hjärndött FPS" eller vad ni vill kalla det. Då syftar jag på Painkiller, Quake, Doom osv. Där man bara köttar fiender hela tiden. Men då jag spelat igen alla Quake, Doom och Painkiller spelen är jag på jakt efter något nytt. Det kan vara nåt relativt okänt spel eller något populärt som jag antagligen inte har hört talas om. Det är vilket som bara det har samma hjärndöda singelplayer som Painkiller helst, fast Doom/Quake-anda går bra. Det är ett stort plus om det är riktigt snabb multiplayer action också.

Tack för mig!

Stationär: Intel Core i7 920 2.66GHZ - ATi Radeon 6870 1GB - 6GB DDR3 PC10666 1333 MHz Corsair XMS3 - Asus P6T SE - Antec Three Hundred - Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Aug 2002

Serious Sam med alla delar ur serien, fan va det rockar röv!!!

Studio Artcore Tattoo
[i7 6700k@4,7ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Solidier of Fortune och Solidier of Fortune II . Riktigt härliga slakra spel. FEAR kan vara skänt att lira. ManHaunt och Postal II samt Postal III är mörda/slakta så extremt som möjligt med vad som helst spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Serious sam, alla 3 spelen är sjukt bra. Överlägset bästa "köttar FPS" spelet jag testat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nej
Registrerad
Nov 2005

Tack för tipsen. Ska kolla in Serious Sam mer. Har spelat SoF men inte tvåan, får testa det. FEAR har jag spelat, kul till en början men fastnade tyvärr inte. Självklart har man spelat Manhunt och Postal också, riktigt råa är dom. Tack för tipsen än en gång, serious sam ser ut att vara något för mig.

Stationär: Intel Core i7 920 2.66GHZ - ATi Radeon 6870 1GB - 6GB DDR3 PC10666 1333 MHz Corsair XMS3 - Asus P6T SE - Antec Three Hundred - Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mora
Registrerad
Jun 2004

kom en painkiller expansion nyss också. painkiller overdose
sen f.e.a.r expansion och SOF3 i november
senare manhunt 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Nu blev jag sugen att spela igenom Serious Sam igen, så himla kul att bara springa omkring som en tok och försöka hinna skjuta ihjäl alla horder av fiender.

Gillar speciellt banorna där man har ett gigantiskt öppet fält att springa omkring på och fienderna bara öser fram.

Tror det var i andra spelet där man hamnade i ett ganska stort rum och det fullkomligen regnade ner sådana här gröna grodor som exploderar när de kommer nära. Det hjälpte inte ens att köra full auto på minigun - de var för många helt enkelt. Man var helt genomsvettig efter den banan alltså.

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2004

Blood
Postal

Intel i7-4790K @4.4GHz || MSI Z97-G45 GAMING || HyperX 16GB 2133 CL11 2x8GB || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || CM Storm Sniper Midi Tower Black || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming ||Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One || LG 60" ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Det var nåeon Quake ripoff som släpptes runt 96/97 som var riktigt kul... Det hette Requiem eller något liknande. Minns det med värme men har stora problem att hitta det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Nu blev jag sugen att spela igenom Serious Sam igen, så himla kul att bara springa omkring som en tok och försöka hinna skjuta ihjäl alla horder av fiender.

Gillar speciellt banorna där man har ett gigantiskt öppet fält att springa omkring på och fienderna bara öser fram.

Tror det var i andra spelet där man hamnade i ett ganska stort rum och det fullkomligen regnade ner sådana här gröna grodor som exploderar när de kommer nära. Det hjälpte inte ens att köra full auto på minigun - de var för många helt enkelt. Man var helt genomsvettig efter den banan alltså.

Ahh såna minnen, eller på second encounter när man går på en smal gata s kommer det 1700tjurar rusande mot en och fyller hela gatan, bara att börja mangla som en tok.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003

Will Rock!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007

FEAR helt klart

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
FEAR helt klart

Han hade ju spelat det, men gillade det inte! Läs alla trådens inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Nu kommer jag ihåg vad det hette... Chasm: The Rift
http://www.youtube.com/watch?v=Z2txxBu7MPQ

Inte speciellt orginellt. Men välpolerat.