Köttar FPS/Hjärndöda FPS

Permalänk
Medlem

Köttar FPS/Hjärndöda FPS

Tjena, jo det är såhär att jag är helt frälst i så kallade "köttar FPS" eller "Hjärndött FPS" eller vad ni vill kalla det. Då syftar jag på Painkiller, Quake, Doom osv. Där man bara köttar fiender hela tiden. Men då jag spelat igen alla Quake, Doom och Painkiller spelen är jag på jakt efter något nytt. Det kan vara nåt relativt okänt spel eller något populärt som jag antagligen inte har hört talas om. Det är vilket som bara det har samma hjärndöda singelplayer som Painkiller helst, fast Doom/Quake-anda går bra. Det är ett stort plus om det är riktigt snabb multiplayer action också.

Tack för mig!

Permalänk
Medlem

Serious Sam med alla delar ur serien, fan va det rockar röv!!!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Solidier of Fortune och Solidier of Fortune II . Riktigt härliga slakra spel. FEAR kan vara skänt att lira. ManHaunt och Postal II samt Postal III är mörda/slakta så extremt som möjligt med vad som helst spel.

Permalänk
Medlem

Serious sam, alla 3 spelen är sjukt bra. Överlägset bästa "köttar FPS" spelet jag testat.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Ska kolla in Serious Sam mer. Har spelat SoF men inte tvåan, får testa det. FEAR har jag spelat, kul till en början men fastnade tyvärr inte. Självklart har man spelat Manhunt och Postal också, riktigt råa är dom. Tack för tipsen än en gång, serious sam ser ut att vara något för mig.

Permalänk
Medlem

kom en painkiller expansion nyss också. painkiller overdose
sen f.e.a.r expansion och SOF3 i november
senare manhunt 2

Permalänk

Nu blev jag sugen att spela igenom Serious Sam igen, så himla kul att bara springa omkring som en tok och försöka hinna skjuta ihjäl alla horder av fiender.

Gillar speciellt banorna där man har ett gigantiskt öppet fält att springa omkring på och fienderna bara öser fram.

Tror det var i andra spelet där man hamnade i ett ganska stort rum och det fullkomligen regnade ner sådana här gröna grodor som exploderar när de kommer nära. Det hjälpte inte ens att köra full auto på minigun - de var för många helt enkelt. Man var helt genomsvettig efter den banan alltså.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Blood
Postal

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Det var nåeon Quake ripoff som släpptes runt 96/97 som var riktigt kul... Det hette Requiem eller något liknande. Minns det med värme men har stora problem att hitta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Nu blev jag sugen att spela igenom Serious Sam igen, så himla kul att bara springa omkring som en tok och försöka hinna skjuta ihjäl alla horder av fiender.

Gillar speciellt banorna där man har ett gigantiskt öppet fält att springa omkring på och fienderna bara öser fram.

Tror det var i andra spelet där man hamnade i ett ganska stort rum och det fullkomligen regnade ner sådana här gröna grodor som exploderar när de kommer nära. Det hjälpte inte ens att köra full auto på minigun - de var för många helt enkelt. Man var helt genomsvettig efter den banan alltså.

Ahh såna minnen, eller på second encounter när man går på en smal gata s kommer det 1700tjurar rusande mot en och fyller hela gatan, bara att börja mangla som en tok.

Permalänk
Medlem

Will Rock!

Permalänk
Medlem

FEAR helt klart

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
FEAR helt klart

Han hade ju spelat det, men gillade det inte! Läs alla trådens inlägg.

Permalänk

Nu kommer jag ihåg vad det hette... Chasm: The Rift
http://www.youtube.com/watch?v=Z2txxBu7MPQ

Inte speciellt orginellt. Men välpolerat.