Onetouch 4 från Maxtor

Permalänk
Melding Plague

Onetouch 4 från Maxtor

Maxtor, som numera ägs av Seagate, har nyligen lanserat den fjärde generationen externa hårddiskar i Onetouch-serien. Totalt rör det sig om nio stycken modeller där tre av dem ingår i Onetouch 4 Mini-serien små portabla hårddiskar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Alldrig mer Maxtors skit diskar! Alltid maxtor som går sönder! Finns en anledning till at dom blev köpta av seagate. För att maxtor var skit och inte många köpte fråga era polera dom har säkert haft eller känner nån som hört historier om maxtor dikar som gått sönder. Western Digital 4 Life!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Alldrig mer Maxtors skit diskar! Alltid maxtor som går sönder! Finns en anledning till at dom blev köpta av seagate. För att maxtor var skit och inte många köpte fråga era polera dom har säkert haft eller känner nån som hört historier om maxtor dikar som gått sönder. Western Digital 4 Life!

Är det verkligen så roligt att provocera?

OnT:
Jag tycker de var väldigt snygga på bilden, bra pris också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Alldrig mer Maxtors skit diskar! Alltid maxtor som går sönder! Finns en anledning till at dom blev köpta av seagate. För att maxtor var skit och inte många köpte fråga era polera dom har säkert haft eller känner nån som hört historier om maxtor dikar som gått sönder. Western Digital 4 Life!

Själv har jag aldrig haft problem med Maxtor Tur är väl det. Däremot har jag haft massa strul med Hitachis skräpdiskar...köpte en 80gbare för ett par år sedan, och slängde in allt viktigt från min gamla disk då den var sliten och hade hyffsat kassa värden i S.M.A.R.T. 3 veckor senare stendog skiten pga att kretskortet la av, blev av med grejer som jag sparat sen min första dator, tacka fan för det. Fick självklart en ny disk på garantin, och även den är idag död..fast visst, den klarade väl sig iaf i 1-2 år...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

rätt snygga. dock inget jag behöver o vill ha men iaf ^^

Har själv dåligerfarenhet av hödljuda o diskar som dör av maxtor. dock i dagarna så dog en ibm deskstar 40gb av lång o godtroden tjänst .. dock så köer jag endast seagate de enda jag litar på iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
rätt snygga. dock inget jag behöver o vill ha men iaf ^^

Har själv dåligerfarenhet av hödljuda o diskar som dör av maxtor. dock i dagarna så dog en ibm deskstar 40gb av lång o godtroden tjänst .. dock så köer jag endast seagate de enda jag litar på iaf.

Man ska aldrig lita på en hårddisk.

Permalänk
Medlem

Coola!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

anslutningar?

Vad är det för anslutningar på de då?
FW, E-SATA eller bara USB 2.0

Jag tycker western digital har en mycket prisvärd 1 TB (home edition) disk för ca 2400 med Firewire, E-SATA och USB 2.0

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

varför är dom ostformade? och vad är fördjupningen till för?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Man ska aldrig lita på en hårddisk.

Exakt, Dom är som en mejeri produkt. Dom har ett ''gått ut datum'' . Eller vad det heter. Hoppas ni vet vad jag menar :P. Jag har en maxton i min andra dator och den mår bra än så länge 'ta i trä'

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

"Onetouch"?
För att förhindra dålig lukt, inte osäkerhet. Ni har gjort en liten miss där, redaktionen..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

DET FINNS EN 1TB verision också!!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244765

DEN KOSTAR 100 000!!!!! LOL

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
DET FINNS EN 1TB verision också!!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244765

DEN KOSTAR 100 000!!!!! LOL

Tur att någon har Caps-Lock på detta forum!

Tråkigt med diskar som inte går att stapla på varandra på ett snyggt sätt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
rätt snygga. dock inget jag behöver o vill ha men iaf ^^

Har själv dåligerfarenhet av hödljuda o diskar som dör av maxtor. dock i dagarna så dog en ibm deskstar 40gb av lång o godtroden tjänst .. dock så köer jag endast seagate de enda jag litar på iaf.

Jag är rätt säker på att det är Seagate diskar i dessa!
I denna recension har de en 1TB, tvivlar på att de använder olika diskar, men jag är inte Hårddisk tillverkare! Ska nog köpa 500GB varianten, och då kan jag kolla vad de är för disk, om de inte är för krångligt!

http://www.konsumentguiden.se/Dator/Harddisk/Extern/Maxtor_On...