Crysis demo funkar inte på vista 64?

Permalänk
Medlem

Crysis demo funkar inte på vista 64?

Tänkte kolla om det finns någon annan som har ett liknande problem eller kanske en lösning då jag nu ger upp.

Jag har tagit hem crysis demot som många andra, inga problem. under installationen så får jag först ett felmeddelande som tyder: 2005++++ visual error. detta går att stänga ner och forsätta installationen en stund senare så kommer ett meddelande om att det inte hitta game explorer mappen, detta går också att klicka ner för att forsätta.

När installationen är klar så säger den att allt gått bra (installation sucssesfull).

när jag skall starta spelet så hittar jag jag ingen startikon, utan får browsa till mappen (crytek) i program mappen och väljer där 64x exe filen för att starta spelet.

Har också provat 32 bitars exe men samma problem uppstår.

Då får jag ett fel meddelande om att det inte går p,g,a, att programets sida vid sida konfiguration är felaktig.

Till saken hör att jag i natt ominstallerade windows och uppdaterat med samtliga driver samt alla uppdateringar från windows, inkl sp1 för 2005+++. och trodde då att det nu skulle funka men icke precis samma resultat nu igen.

provade också 2008+++ beta visual studio men samma resultat.
Systemet är

e6600
gts 8800 320 (driver 169.04)
asus p5b premium vista edition (bios 604)
raptor 74g som system disk
4gb ram cosair 800hz 4-4-4-12.

Tacksam för svar/tips på vad detta kan bero på.

Har också provat att ta ner demot flera gg om det skulla varit nåt fel på den.

allt är installerat som administrtör o,s,v,

Visa signatur

FX 8350 Black Edition, Asus Crosshair V, SSD gt 3, Antec P183 Corsair Dominator 2800 8 8 8 24 Corsair 750w, Sapphire R9280x

Permalänk

Jag har samma problem, vore underbart att få hjälp..

Uppgraderade mitt system och installerade om burken från XP till vista inatt då jag nu bytte till ett BFG GeForce 8800GTX OC2...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Har också råkat ut för det bizarra felmeddelandet (vad %¤#& är en sida vid sida konfiguration???). Jag kör Vista Ultimate 32.

Permalänk

testa xp så funkar det garanterat

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

kör vista 64,inga problemas...högerklicka på iconen och välj:kör som administratör.Kan hjälpa.

Permalänk

Beror inte på vista 64, fungerar perfekt här med.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'