H-shift i Richard Burns?

Permalänk
Medlem

H-shift i Richard Burns?

Hallå där!

Jag lyckas inte få min växellåda på G25 att fungerar i Richard Burns rally. Jag hittar inte ens någon inställning för detta, enbart "shift up" och "shift down", och kopplingen etc. Men inte där man får vilja vilken knapp för vilken växel.

Hittills har jag kört med fladderpaddarna bakom ratten, men jag vill ju använda växelspaken.

Jag har senaste drivrutinerna till G25 och senaste patchen till Richard Burns.

Hur göra?

Permalänk

Jag kör m,ed G25 nuu och rbr, det fnkar utmärkt, detr är bara fatt du för ställa in det själv min vän. om du går ohb i settings och ställer in det manuellt, det ufnkar utmärkt tankna rfactor ochkså och racea! med oss!

tack mui vän och skål

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Testpilot

Dock kör dom ju inte med vanlig manuell växellåda i rally så då blir det inte lika verkligt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag kör m,ed G25 nuu och rbr, det fnkar utmärkt, detr är bara fatt du för ställa in det själv min vän. om du går ohb i settings och ställer in det manuellt, det ufnkar utmärkt tankna rfactor ochkså och racea! med oss!

tack mui vän och skål

(Försöker) först läsa va du skrivit men ser sen din signatur o förstår att du nog inte är särskilt törstig längre..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Dock kör dom ju inte med vanlig manuell växellåda i rally så då blir det inte lika verkligt

visst kör dom med "formel-1 flappar" bakom ratten?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
visst kör dom med "formel-1 flappar" bakom ratten?

De flesta (vad jag sett) kör med en extra ring bakom hela ratten så man kan växla hur man än håller händerna runt ratten. Man växlar då genom att antingen dra ringen mot sig eller trycka den från sig. Sen har dom även en helt annan typ av växellåda än vad man har i vanliga bilar och som faktiskt inte tillåter att man går från 5:an till 2:an utan att växla igenom även 4:an och 3:an "på vägen"

Nån som vet om det finns nån ratt till dator med den typen av växling med en hel ring?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
De flesta (vad jag sett) kör med en extra ring bakom hela ratten så man kan växla hur man än håller händerna runt ratten. Man växlar då genom att antingen dra ringen mot sig eller trycka den från sig. Sen har dom även en helt annan typ av växellåda än vad man har i vanliga bilar och som faktiskt inte tillåter att man går från 5:an till 2:an utan att växla igenom även 4:an och 3:an "på vägen"

Nån som vet om det finns nån ratt till dator med den typen av växling med en hel ring?

Lär ju inte vara så svårt att göra själv då de flesta redan har paddlar bara att dra på en ring ju.

Permalänk
Medlem

jooo men paddlarna drar man bara åt sig..
som hunden förklarade var ringen gjord så att man antingen drog den mot sig eller tryckte den från sig..så funkar inte paddlarna!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!