8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Glöm ALLT om 8800GT
kolla
http://www.dollarshops.eu/product_info.php/cPath/1_37_42_182/...
299EUR!

bah. troligt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

5 i lager av gts? antar att det är nått skumt pre-release kort eftersom de inte säljs, får säljas än.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exclamation
Tack kompis!

Beställde just denna. Det märkliga är att det fortfarande står att det är 2 kvar i lager även efter att jag beställt.

Jag ringde nu till inet och han sa att det uppdateras typ 1 gång i timmen.

Fick förövrigt ställa mig på första plats i kön på ett kort, när dom får in det i butiken i Uddevalla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exclamation
Gör det och berätta sedan vad de sa.

Tyvärr så fick jag inget, tar ett tag för sidan att uppdaters, så blev inget för mig iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Glöm ALLT om 8800GT
kolla
http://www.dollarshops.eu/product_info.php/cPath/1_37_42_182/...
299EUR!

Är det en pålitligt sida då ?

Verkar skumt att de skulle ha den redan på lager och till ett sånt bra pris. Specifikationerna stämmer inte heller:
core clock 600MHz
memory clock 1400MHz

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Avbeställde just mina 2 8800gt 512 från db.se + OEM Vista. Så hittar någon lediga kort nånstans där det även säljs OEM utan dator så säg gärna till

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Kundstörd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Tyvärr så fick jag inget, tar ett tag för sidan att uppdaters, så blev inget för mig iaf.

Inget här heller. Varför kan de bara uppdatera sidan en gång i timmen och inte direkt?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Är det en pålitligt sida då ?

Verkar skumt att de skulle ha den redan på lager och till ett sånt bra pris. Specifikationerna stämmer inte heller:
core clock 600MHz
memory clock 1400MHz

Artikelnummer: SF-PX88GTS512D3-HP
Ger ingen träff på google
Standard clock på ett sparkle G80 GTS är 500mhz.

Skulle tro att bas hastighet på en G92 core är samma oavsett om det är 112 eller 128 Streamers aktiva. Altså 600Mhz

Den observante noterar att länket inte fungerar! skulle ha tagit screencap
This is the real deal folks! GTS runt hörnet!

Permalänk
Medlem

fick precis ett asus reserverat på itpower i göteborg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati

Skulle tro att bas hastighet på en G92 core är samma oavsett om det är 112 eller 128 Streamers aktiva. Altså 600Mhz

Nej, vad jag har läst så skulle gpu hastigheten för referens kort vara på 650MHz

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Nej, vad jag har läst så skulle gpu hastigheten för referens kort vara på 650MHz

Men det är ju samma wafer som gör båda.
skillnaden är att GT får 16 streamers bortskurna med en laser. Och GTS är ostympat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Men det är ju samma wafer som gör båda.
skillnaden är att GT får 16 streamers bortskurna med en laser. Och GTS är ostympat.

Och på vilket sätt hindrar det dem från att sätta 650MHz som stock ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Är det nån som vet om detta kortet har bättre kylning än de andra?

http://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/calibre-p888-8...

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

åhhhhh nu är det preminilärt till 10:e december hos db........

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

hur går det för er, hur länge har ni väntat nu?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Beställde ett MSI 8800gt från db.se med preliminärt lev. datum 03/12, ändrades idag till 31/12.

Glada nyheter såhär till jul. >.<

Visa signatur

| Asus a8v-e deluxe | A64 3800+ | 4 * 512 pc3200 | Seagate Barracuda 7200.7 200Gb | ATI Radeon x800 pro VIVO |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Och på vilket sätt hindrar det dem från att sätta 650MHz som stock ?

Och på villket sätt hindrar det sparkle att sätta 600mhz stock?

I alla fall fick jag detta från dollarshops.eu
"We begin shipment of this card at the beginning of next week.

But we don’t deliver to Sweden.

With kind regards

www.dollarshops.eu"

Har slutat jaga GT kort, räkner iskallt med att jag sitter med ett G92 GTS i nästs vecka.

Permalänk

Hittade ett kort på IT power. Beställde det och fick ett mail att det sista exemplaret precis (på minuten) hade gått till någon annan.
Surt som strömming...

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en leveransbekräftelse från db ang datorn jag beställt. Det var bland annat ett sparkle 8800gt jag beställt. Beställde 6/10 och senaste ändringen i ordern var 14/10. ÄNTLIGEN!

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Och på villket sätt hindrar det sparkle att sätta 600mhz stock?

Visa mig ett enda kort av vilket märke, modell och generation som helst, som kör lägre än referens.
Antigen körs det i referens hastighet, eller så är det klockade lite till. Vore ju vansinne att köra i lägre hastighet än referenskort! Eller du kanske tycker annorlunda ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Visa mig ett enda kort av vilken märke och modell som helst, som kör lägre än referens.
Antigen körs det i referens hastighet, eller så är det klockade lite till. Vore ju helt vansinnigt att köra i lägre hastighet än referenskort!

Enligt NVIDIA är 600mhz core clock default.
http://www.nvidia.com/page/geforce8.html

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klegg
Enligt NVIDIA är 600mhz core clock default.
http://www.nvidia.com/page/geforce8.html

Jepp, för 8800gt. Men inte för det nya 8800gts som vi nu pratar om

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exclamation
Inget här heller. Varför kan de bara uppdatera sidan en gång i timmen och inte direkt?!

Kollade på sidan och där stog det att mitt kort va packat.
Blev fundersam och ringde och fråga igen, det stämde att jag hade fått ett
Han som jag prata med först måste ha kollat fel eller nått.
Så kolla igen på sidan för säkerhetsskull.

Fan va skönt att få ett gfx nu, varit utan i 3 veckor.
Blir bara ca 1900:- med frakt för det. Utan moms that is.

Mums sa pastorn, imorn ska det spelas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oxenstierna
Beställde ett MSI 8800gt från db.se med preliminärt lev. datum 03/12, ändrades idag till 31/12.

Precis samma sak här. Jäkligt surt.
Avbeställde det därifrån och beställde ifrån komplett istället. Kommer in fredag nästa vecka (14/12) om allt går som det ska.
Undrar just om man kan vara garanterad ett kort om man beställer ett när det står att det är runt 150 kort kvar?

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Hittade ett kort på IT power. Beställde det och fick ett mail att det sista exemplaret precis (på minuten) hade gått till någon annan.
Surt som strömming...

mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Visa mig ett enda kort av vilket märke, modell och generation som helst, som kör lägre än referens.
Antigen körs det i referens hastighet, eller så är det klockade lite till. Vore ju vansinne att köra i lägre hastighet än referenskort! Eller du kanske tycker annorlunda ?

Anser du at det är möjligt at sidan kanske varen dummy, som kommer att bli skarp någon gång i nästa vecka? Anser du det möjligt att de informationer som finns på sidan kan vara något de saksat från vanliga 8800GT?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Anser du at det är möjligt at sidan kanske varen dummy, som kommer att bli skarp någon gång i nästa vecka? Anser du det möjligt att de informationer som finns på sidan kan vara något de saksat från vanliga 8800GT?

Jo, det är klart. Jag påstod ju ingenting annat än att informationen var fel. Det är ju du som kommer med en massa konstiga och irrelevanta påståenden.

Det jag bara menade är att det inte är något plus för sidans trovärdighet.
Dessutom har de inte saxat specifikationerna från GT, för den har inte minne som kör i 1400MHz.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Jo, det är klart. Jag påstod ju ingenting annat än att informationen var fel. Det är ju du som kommer med en massa konstiga och irrelevanta påståenden.

Det jag bara menade är att det inte är något plus för sidans trovärdighet.
Dessutom har de inte saxat specifikationerna från GT, för den har inte minne som kör i 1400MHz.

Även bilden på kortet had de nallat från nätet.
Sidan var bara en dummy, nu har de plockat bort den. Vet inte om det var ett misstag att den råkade bli tillgänglig på nätet eller det var ett test. Vad som jag är säker på är att GTS knackar på dörrn! Troligtvis kan vi köpa d. 11 dec.

Fast jag tror at artikel nummret är rätt, på sidan om inget annat.

Permalänk
Medlem

Okeej va nice !:) hoppas det kommer in den 10 eller 12 december nu da !:P Har väntat på det i 1 vecka nu och jag håller på att storknar utan min dator ! :S:P Saknar CS och cod4 ! hehe !;)

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk

finns ju datorpaket med 8800gt i för den som även vill ha ny dator...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.