8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Tusan:P När jag beställde ett sparkle igår från inet så stod det 32 st kort på lager, nu så rignde jag så fick jag inget kort aja whatever ^^
låg bra till i kön iallafall

Permalänk
Medlem

hamp jag fick inte heller något.. så jävla dåligt , jag beställde när dem hade 12 stycken kvar.. och sen får dem som beställer efter ett kort.. så jävla less man blir asså

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

hej, jag beställde precis det sista från www.bai.nu det blev ett sparkle!

Permalänk
Medlem

ere sant?!? Nu blir man lite less allstå ^^ eKeNs ring och klaga lite:P Jag våger inte xD

Permalänk
Medlem

Jag har varit runt i Stockholm och letat nu. Inga kort nånstans. Craps!

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klegg
Jag har varit runt i Stockholm och letat nu. Inga kort nånstans. Craps!

Mediamarkt kungens kurva hade kort inne för en timma sedan men dyrt 2795:-

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oxenstierna
Beställde ett MSI 8800gt från db.se med preliminärt lev. datum 03/12, ändrades idag till 31/12.

Välkommen till klubben :-), tur att man inte redan har stått i kö i en månad för det där kortet. Not.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Kollade på sidan och där stog det att mitt kort va packat.
Blev fundersam och ringde och fråga igen, det stämde att jag hade fått ett
Han som jag prata med först måste ha kollat fel eller nått.
Så kolla igen på sidan för säkerhetsskull.

Jag avbeställde direkt när jag hörde att jag inte fått det. Hoppas han inte skämtade med mig. Hade varit ett perfekt köp annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av munxter
hej, jag beställde precis det sista från www.bai.nu det blev ett sparkle!

www.bai.nu säljer tjänster som ingår i webshoppar, tror du länka lite galet. Kommer du på vart det va du egentligen beställde är jag dock idel öra...:)

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Kundstörd.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas inne kort på TBH för desperata.
http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=2664&prod_id=36011

För min egen del så är just det låga priset på GT det som lockar så går det inte att få för omkring 2200kr satsar jag helldre på ett 8800GTS 512 (om man nu har tur att hitta ett sådant vid release).

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

ändrat datum på db från 3 dec till 10 dec men sen när jag kollade så var det satt till den 6 dec katten tänkte jag har dom börjat flytta fram datumen nu ( ett leadtek )kanske kommer snart eller ett halmstrå till kanske men va katten det kommer nog före semestern i alla fall hihi

Permalänk
Medlem

Jag pratade med en av försäljarna på Data Prince i Stockholm.
Tydligen är det någon krets på kortet som inte finns tillgänglig så de har slutat producerat korten i väntan på fler kretsar.
Grossisterna säger att nyproducerade kort ska komma in till Sverige i början på januari 2008.
Men förhoppningsvis finns det butiker som importerar så att man får dem lite tidigare än januari. Vet inte hur de flesta onlinebutikerna får in sina kort.

Det man kan hoppas på är ju att folk släpper sina förbeställda kort.

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk

Hej allihop igen!

Jag tog och skrev ett öppet brev till DB ang vad de gjorde på DH.

Det går att läsa på konsument forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Jag hoppas på en verkligt bra förklaring men tvivlar på att det finns annat än det uppenbara.

Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klegg
Jag pratade med en av försäljarna på Data Prince i Stockholm.
Tydligen är det någon krets på kortet som inte finns tillgänglig så de har slutat producerat korten i väntan på fler kretsar.
Grossisterna säger att nyproducerade kort ska komma in till Sverige i början på januari 2008.
Men förhoppningsvis finns det butiker som importerar så att man får dem lite tidigare än januari. Vet inte hur de flesta onlinebutikerna får in sina kort.

Det man kan hoppas på är ju att folk släpper sina förbeställda kort.

Interessant nVidia misser hela julhandeln globalt, pga en fluttig liten komponent.
Det kommer att synas på nvidia's resultat för 2007, dags att sälja av sina aktier. Om det nu stämmer.
Fast hyfsat insatt källa, en s. k. partner till ATI, är besviken på ATI's leveranser. Roligt att även ATI har problem till trots at RV670 är sämre än G92 på i princip allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Hej allihop igen!

Jag tog och skrev ett öppet brev till DB ang vad de gjorde på DH.

Det går att läsa på konsument forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Jag hoppas på en verkligt bra förklaring men tvivlar på att det finns annat än det uppenbara.

Coop

Ska bli kul att se vad de svarar, har själv avbeställt mitt grafikkort

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe109
Verkar finnas inne kort på TBH för desperata.
http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=2664&prod_id=36011

För min egen del så är just det låga priset på GT det som lockar så går det inte att få för omkring 2200kr satsar jag helldre på ett 8800GTS 512 (om man nu har tur att hitta ett sådant vid release).

<- desperat...:D

Beställde 1st sånt kort så länge, får köpa ett till senare om det behövs...men nu blire crysis och UT3, kanske tillomed till helgen!

Tack för tipset

//Victor

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Kundstörd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Hej allihop igen!

Jag tog och skrev ett öppet brev till DB ang vad de gjorde på DH.

Det går att läsa på konsument forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Jag hoppas på en verkligt bra förklaring men tvivlar på att det finns annat än det uppenbara.

Coop

Har inga bevis eller indicier, endast en känsla av att DB inte har handlat i mitt interesse. Som är att leverera den tjänst de redan har tagit betald för, nämligen leverans av 1 stk Asus 8800GT så snabt som möjligt.
Det skulle se bra ut om de bemötte ditt brev.

Permalänk
Relik 📜

Dustin har fortfarande Albatron 8800GT som envist klänger sig fast vid "Beräknad leverans: 2007-12-06" för den sugne..

http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=501012276...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

så idag fick jag mitt chassie också från DB, nu har jag byggt ihop burken och den fungerade klockrent en G0 q6600 och ett leadtek 8800gt.

tack datorbutiken!

beställde den 9de för den intresserade.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Fan vill också ha min rig :-/ dock så står det att modekortet kommer på fredag och graffekortet på måndag, hoppas hoppas

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppa! Hoppa!

En smocka åt Tomten han skall ge så att luvan hamnar på sned om ej ett GT i sockan han får se.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klegg
Jag pratade med en av försäljarna på Data Prince i Stockholm.
Tydligen är det någon krets på kortet som inte finns tillgänglig så de har slutat producerat korten i väntan på fler kretsar.
Grossisterna säger att nyproducerade kort ska komma in till Sverige i början på januari 2008.
Men förhoppningsvis finns det butiker som importerar så att man får dem lite tidigare än januari. Vet inte hur de flesta onlinebutikerna får in sina kort.

Det man kan hoppas på är ju att folk släpper sina förbeställda kort.

Det är vel G92 kärnan som inte finns, men de håller vel på förfult nu när de tog slut så snabbt !? Rätt mej om jag har fel !

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Det är vel G92 kärnan som inte finns, men de håller vel på förfult nu när de tog slut så snabbt !? Rätt mej om jag har fel !

Det är möjligt. Känns som att försäljaren borde ha använt något annat sätt att uttrycka sig än "någon krets." Men han kanske trodde att jag inte var så kunnig eller så visste han inte själv exakt vilken krets.

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Det är vel G92 kärnan som inte finns, men de håller vel på förfult nu när de tog slut så snabbt !? Rätt mej om jag har fel !

Ja det sägs så. Sen kan man bara spekulera huruvida de är slut eller om de bara snarare reserverats för de nya GTS 512-korten som kommer vara ordentligt dyrare. Behöver ju inte vara så men om de har gjort lite 8800GT-kort för att få alla sugna på G92 för att sen sluta tillverka dessa och lansera ett nästan likadant men dyrare kort så har de nog lyckats med sin kupp. Hehe det är en klassiker, så har siba gjort i år tills konsumentverket satte stopp. "Vi har en skitbillig vara här, ojdå den är visst slut, men vi har en lite bättre, lite dyrare vara här..."

Hehe här sitter jag och bitter över att jag inte fått nåt GT, men vem vet...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wEctro
www.bai.nu säljer tjänster som ingår i webshoppar, tror du länka lite galet. Kommer du på vart det va du egentligen beställde är jag dock idel öra...:)

Oj det blev fel. http://shop.primlogic.se/ heter dom! De har i skrivande stund ETT 8800GT i lager! SKYNDA ER!

Permalänk
Medlem

munxter jag beställde ett sånt nu 0 på lager nu;D se om jag verkligen får det .. ghar haft en jävla otur vad det gäller få tag på korten:(
men jävligt mycket tack för tipset:D

Edit: vart ett gigabyte för det hade dem ett på lager av och det såg jag först;)

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

Har äntligen ett kort på posten från www.webbshoppen.se

De hade 8 kort igår och han sa att alla gick inom 5 minuter från att de kom upp på sidan

Sjukt sug efter 8800gt ännu...

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Avstängd

ujsh jag har 2 st extra på posten nu, (åland)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
ujsh jag har 2 st extra på posten nu, (åland)

Öppna din egen webshop?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Öppna din egen webshop?

hehe hade du inte bott på åland så hade jag gladeligen hjälpt dig med detta problem...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Avstängd

vem reser med ålfen imorrn och hämtar 2 8800gt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag