Nu kör vi benchmark på BioShock!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Urskogen
Registrerad
Sep 2007

Nu kör vi benchmark på BioShock!

Tänkte vi kunde köra en benchmark på BioShock och se hur utslaget blir på olika datorer.

"Va? Vad är en benchmark?"

Det är ett test av ett spel, hur det presterar på din dator i antalet FPS, d.v.s Frames Per Second, eller bilder per sekund.

"Ok, hur gör jag?"

Du laddar ned programmet FRAPS som mäter FPS, och ställer in den på att du ska göra en benchmark på 120s som sparar maximum, minimum och average FPS rate. När du genomfört testet i spelet hittar du resultatet under C: \\....FRAPS\benchmarks

Sen presenterar du ditt resultat enligt denna mallen i tråden:

Inställningar: Här skriver du vilka inställningar du kör på och i vilken upplösning. Ex: Allt på High inkl. Vertical Sync och DX10 effekter i 1280x1024.

Operativsystem:

Processor:

Minne:

Grafikkort:

Grafikkortets drivrutiner:

Maximum FPS:

Average FPS:

Minimum FPS:

-----------------------------

Jag tror inte det spelar någon roll på vilken bana man kör, men jag genomförde mitt test på Arcadia, så har du en save därifrån så ladda gärna där. Försök gärna komma i lite strid så att datorn får tänka med

Inställningar: Allt på högsta inkl. verical sync och DX10-effekter. 1280x1024.

Operativsystem: Windows Vista Home Premium

Processor: Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.0 GHz

Minne: 4096 MB DDR2 RAM @ 800 MHz (Vista ser 3326)

Grafikkort: eVGA GeForce 8800GTS KO ASC3 640 MB 580/1700 MHz (ange gärna klockfrekvensen ja )

Grafikkortets drivrutiner: Forceware 169.04 (beta)

Maximum FPS: 101

Average FPS: 66.425

Minimum FPS: 44

-----------------------------

Diskutera gärna allt som rör BioShock till PC här också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Esbo, Finland
Registrerad
Feb 2005

Skulle det inte vara lättare/bättre om du/alla körde dx9? För att göra det lite lättare att jämföra då alla inte vill köra Vista

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Urskogen
Registrerad
Sep 2007

Ugh. Okej då, men jag gör inte om mitt test ikväll, men ni får gärna börja posta DX9 resultat ikväll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

alltså för att det ska vara rättvist måste man ju köra samma runda...annars kan det diffa mycket..

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

Spelet i sig är väääldigt bra och spännande :). Men kunde ha varit lite längre.

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Det är inte heller direkt krävande tycker jag.

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Det är inte heller direkt krävande tycker jag.

Unrealmotorn är väloptimerad helt klart. Sedan så använder Bioshock inte så mycket högupplösta texturer.

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com