Mer information om AMD:s överklockningsprogram OverDrive

Permalänk
Melding Plague

Mer information om AMD:s överklockningsprogram OverDrive

För en vecka sedan dök det upp en skärmdump på ett nytt program: AMD OverDrive. Skärmdumpen visade ett systeminformation- och överklockningsprogram som kan överklocka individuella Phenom-kärnor. Nu finns mer information om programmet tillgänglig.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte dåligt! "synd" att man har köppt sig en Intel...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Bra jobbat AMD fan dom är dom som täker efter innan dom kommer med nått! Inte som intel som bara skiter ut den ena cpu efter den anndra!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Inte som intel som bara skiter ut den ena cpu efter den anndra!

haha

Annars ser det fint ut och användarvänligt!

Permalänk
Medlem

Det vore smidigt att ha 100% stabilitet medan man överklockar om man kan köra OS:et på en kärna medan man råkar överklocka lite för mycket på några av dem andra medan man testar dem.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice. Väldigt smart idé att göra något sånt här. Beställde nyss en E6750 så jag får hoppas på att Intel kommer med något liknande snart.

Permalänk

jo, programmet ser fint ut, hoppas det både funkar (så alla finställningarna är användbara) och att det inspirerar dom andra plattformerna till förbättring.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är emot allt vad extra program heter som skall ligga i minnet så nej inget för mig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

5000+ finns väll inte i black edition ? det är väll 6400+ som är black edition?

Permalänk
Medlem
Permalänk

dom gjorde en 5000+ black edition med,
men va de inte så att man bara kunde ha AM2 cpuer på AM2&AM2+ och inte AM2+ endast på AM+ mb's?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCZ
Jo då det finns den...
https://www.datorbutiken.com/se/Default.aspx

Du länkar till fel sida mannen. här är den rätta länken: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ADO5000D...

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

nice nice

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

hehe, jag ser redan framför mig när c2d-groupisarna sitter och lipar medan vi andra kör phenom + overdrive uttrycket att åka åttor runt om nån är en underdrift i detta fallet

länk -> http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadfile&dno=6176...
får hoppas det kommer en linuxverre också så man kan prova det.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
får hoppas det kommer en linuxverre också så man kan prova det.

ja det hoppas jag verkligen Då blir det att slänga ut min burk mot en ny.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, bästa delen är nog att Crossfire går att klocka nu utan köra ful tricks.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Synd att det kräver 790FX som det ser ut nu - men K9A2 med 790FX finns ju för 1600kr med stabilt SB/NB kylare så det ser ändå bra ut med tanke på allt. Kommer försöka kirra en Phenom X4 på 2,2GHZ och en K9A2 såfort som möjligt - blir gött intressant och se.

Permalänk
Medlem

Max klock på varje individuell kärna låter ju bra :), och inte 1 som stoppar 3 andra. (Quad Core i tanke)

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Ehh, är det bara jag som reagerar på hur utnyttjandet av individuell core klockning ska genomföras? Visst man kan sätta processor affinity på varje applikation & process men det känns ändå en smula dumt & förbenat krångligt, med detta menar jag alltså att om du har 4 kärnor & 1 eller 2 som klockar jäkligt bra samt 2-3 som inte klockar fullt så bra, hur ska du då se till att applikationen använder rätt kärna? Även om applikationen är flertrådad så är det väldigt få sådana som utnyttjar alla kärnor till max, brukar bli en eller max två som det ligger mest på. Sen har dom lagt litegrann på andra trådar...

För att bencha & liknande så kan jag förstå det men i spel & liknande så minskar vitsen i mina ögon en smula... Allt detta är naturligtvis jäkligt beroende på vilket OS som används....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
[B]hehe, jag ser redan framför mig när c2d-groupisarna sitter och lipar medan vi andra kör phenom + overdrive uttrycket att åka åttor runt om nån är en underdrift i detta fallet

Host! Är du på riktigt eller? Tror du på väl du själv skriver?

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |