CoD4 ingameproblem (EJ grafikrelaterat)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jan 2004

CoD4 ingameproblem (EJ grafikrelaterat)

Har STORA problem med att låsa mål med olika typer av raketgevär.
Det vägrar helt enkelt med bla stingern.

Första gången så funkade det efter att ha startat om banan 5-6 ggr, men hur roligt är det på en skala?

Har jag missat ngn trigger eller är det en bug? *funderar*

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Följer du efter målet? du kan inte bara föra över en gång utan du måste följa efter och ha målet inom den lilla rutan för att den ska låsa.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Följer du efter målet? du kan inte bara föra över en gång utan du måste följa efter och ha målet inom den lilla rutan för att den ska låsa.

Ja...iofs den du tänker på är den som är på demobanan.
Den hade jag problem med först, yttre rutan (den vita) kom aldrig fram. Bara den gröna.

Den jag har problem med nu kommer senare och saknar rutorna som låser mål.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Nej, även helikoptrarna måste du följa efter en stund innan den lyckas låsa.

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nej, även helikoptrarna måste du följa efter en stund innan den lyckas låsa.

Ursäkta mig om jag blir dryg här men.... NÄHÄ? Det KAN du inte mena.....
Klart att jag följer helikoptern, dock kommer inget lås mot mål. "Target has to be locked" så fort man försöker skjuta OAVSETT hur länge jag håller siktet på mål.

Alltså får jag inget lås på mål.
Dock efter 5:e gången jag körde om banan, utan att ha gjort ngt anorlunda, så funkade det.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Du sa ju "du tänker på är den som är på demobanan" med det gjorde jag inte alls, därför jag påpekade extra noga att det var helikoptrarna jag menade.

Nu googlade jag lite och det verkar finnas fler som har det problemet du beskriver: http://www.gamespot.com/pc/action/callofduty4modernwarfare/sh...
Det enda som verkar hjälpa är att starta om uppdraget.