Crysis i min hand =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2003

Crysis i min hand =)

Tjo!

Som topic lyder, har ett exemplar av Crysis, blir till att gibba sönder när man kommer hem.

Förövrigt, hur tror ni att Crysis står sig med min burk?

Specs:

Intel Core 2 Duo @ 3GHZ
4gb ram @ 800mhz
geforce 8800GTX 762mb
win XP än sålänge (får ju bara ut ungefär 3.3gb av minnet dock)
DX9 uppenbarligen.

Det bör ju funka helt ok tycker jag, men borde man uppgradera till Vista så man får ut fullt av minnet + DX10 kanske?

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jan 2003

Offtopic men fel forumsdel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Du kommer nog kunna kör på medium/low ganska laggfritt....

xbox live

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Okt 2007

Beror också på hur mycket du klockat dina grejjer men high med 1280 x 1024 är nog spelbart och medium flyta bra !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

ja det kommer det göra.

Är förövrigt skitless på trådar som de här.

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

high kommer fungera bra då mitt 8800GTS 320MB klarade medium med riktigt bra och stabil fps.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

*tråd flyttad*
Det här är en fråga som skulle kunna tagits i den klistrade crysis-tråden.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Det kommer garanterat flyta fint på High.
Det gör de för mig och jag har liknande delar

CPU: Intel 6600K | CPU kylning: Noctua NH-D15 | GPU: Sapphire Radeon RX 470 Nitro+ | RAM: 16GB Crucial Ballistix Sport 2400MHz | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: 2TB Seagate | Mobo: Asus Z170 Pro Gaming | Nätagg: Be Quiet! Pure Power 9 600W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: Samsung S27F350 + BENQ G2420HD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Det beror till 100% på hur kräsen du är. Till exempel jag kunde spela igenom spelet på very high-tweaket till xp med burken i sign. Det var knappast optimal fps (optimal = 60), men var definitivt spelbart om man jämför det med den orgasmframkallande grafiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Istället för att andra gissa vilt föreslår jag att du installerar spelet och testar, sen får du gärna berätta för oss hur det flöt med din dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2006

Har varvat crysis och vill säga att de inte nådde upp till förväntningarna spelet va kort, motståndarna va näst intill ododliga blev bara ngn sorts spray N pray inge aim, Ailen snacken å shit som stog på incrysis va de inge speciellt alls med och slutet sämsta jag varit med om näe crysis va fan inte va de visade sig att vara

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730. Säljes 2gb corsair 800mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2006

Spelade igeom spelet med högsta i XP med tweaks o allt. Det var ganska ospelbart på 1680*1050 (7-15 FPS tror jag) Så jag sänkte till 1280*800 där det gick o spela (10-25 fps tor jag) på delta. Det gick ju o spela på lägre fps men det var nästan outhärdligt.

| I7 920 @ 4 GHz || HD6990 || CM ATCS 840 || Corsair HX750 || 18 GiB corsair dominator CL8 1600MHz || Gigabyte GA-X58-extreme || TRUE m/ fläkt || 5 TiB HDD || ASUS Xonar Essence ST || PC-Konsulten X-256C: i7 2720QM | HD 6970M | 32 GiB 1866 MHz RAM | 1 TB HDD | Samsung 830 256 GB | FHD-skärm (AUO B156HW01 V7) med 95 % NTSC gamut | Intel Advanced-N 6230 | Nikon D600 | Nikkor 24-120 f/4 | Nikon 16-35 f/4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

är crysis dåligt optimerat? verkar så? man kan ju inte släppa spel med argumentet: ni måste spela på low för att hårdvaran kommer vara ikapp om typ 3-4 år. har man en bra dator vill man faan kunna köra på high med bra fps iallafall.

snart kommer väll nåda spelen = det släpps idag men ni kommer först kunna starta det om 5 år PGA kraven, sen efter 10 år kommer ni KANSKE kunna köra på low, om ca 20år, då jävlar kommer ni nog kunna köra på high.

nä släpper man ett spel idag ska dom med bra datorer kunna köra det, många vill nog kunna köra high och ha bra fps, speciellt när många köpt nya grejjer för att klara att spela detta spel.

kanske lite luddigt men ni fattar vad jag menar?

tycker mest synd om alla som köpt feta grejjor för dyra pengar och sen så är spelet för svårt(dåligt opimerat får man hoppas) ändå måste kännas otroligt frustrerande...

Ryzen 1700 @ 3.86ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli

lol, blev lite konstigt där va?

Jag kunde spela allt på Low och 1024*768 på demot (obs demot)

AMD 3000+ 1.8ghz
1gb ram
radeon 9800pro 128mb (oklockat)

Han borde iaf kunna spela på High.

Q9450 /|\ 9800GX2 /|\ Gigabyte EP45-DS3 /|\ 4GB RAM /|\ 500gb HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är crysis dåligt optimerat? verkar så? man kan ju inte släppa spel med argumentet: ni måste spela på low för att hårdvaran kommer vara ikapp om typ 3-4 år. har man en bra dator vill man faan kunna köra på high med bra fps iallafall.

snart kommer väll nåda spelen = det släpps idag men ni kommer först kunna starta det om 5 år PGA kraven, sen efter 10 år kommer ni KANSKE kunna köra på low, om ca 20år, då jävlar kommer ni nog kunna köra på high.

nä släpper man ett spel idag ska dom med bra datorer kunna köra det, många vill nog kunna köra high och ha bra fps, speciellt när många köpt nya grejjer för att klara att spela detta spel.

kanske lite luddigt men ni fattar vad jag menar?

tycker mest synd om alla som köpt feta grejjor för dyra pengar och sen så är spelet för svårt(dåligt opimerat får man hoppas) ändå måste kännas otroligt frustrerande...

Sedan får man ju nästan skylla sig själv för att man köper hårdvara enbart för Crysis, vilket i sig är rätt så dumt. Man ska aldrig förvänta sig att viss hårdvara ska kunna klara av ett grafiskt revolutionerande spel innan det ens finns bra, pålitliga benchmarks till det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli

kör han directx9 ska det gå på high i 1600x1200 utan probs.

i5 4670k@4.4GHz | 16GB Corsair Vengeance Pro | EVGA GTX 970 SC | Antec 1220 H20 |