Problem med 1600*1200 i Warcraft 3 (Delay på musen)

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

Problem med 1600*1200 i Warcraft 3 (Delay på musen)

Hejsan köpte nyligen en tft-skärm (LG L245WP) och då skärmen blev större så behövde jag ändra upplösningen i wc3. Problemet är att jag får delay på allt i wc3 när jag har 1600*1200 i upplösning.

På 1024*1280 funkar det prima men när jag går över det till 1600*1200 så får jag väldigt stor delay på bilden och musen i menyer etc. Har någon en aning om vad detta kan vara? Min polare hade troligen samma problem han med dock men en samsung 24tummare. Men rätt som det var så funkade det. Han vet inte vad han gjorde.

Har en ett G-Force 8800GTS men nyaste drivrutinerna och den senaste versionen av directX.

1600*1200 fungerar hur bra som helst i spel så som quake 4 men inte i wc3. Så det måste vara något med wc3.

När jag bytte fram och tillbaka mellan upplösningar så funkade det plötsligt ett tag. Dock så "blinkade" fönster som var öppna på skrivbordet i bilden och när jag tabbade ur och in igen så var det samma problem och blinkandet var borta. Har inte en aning vad som kan vara fel. När jag kör wc3 med -window i genvägen med 1600*1200 så funkar det perfekt det med....
Jag har även tagit och ändrat i regedit på upplösningarna utan resultat.

Någon som har en aning vad som är fel?

Skulle uppskatta något enormt om någon kunde hjälpa mig med detta eller vet något tips.

Ska även säga att det är inte något internet lagg som man får utan detta händer även i menyer och i singelplayer.

Mvh Brodholm

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2006

har exakt samma problem, väldigt irriterande, när man kör i windowed mode så funkar allt prima dock men då kan man inte scrolla med musen och att köra med pilarna på tangentbordet är inget som är rekommenderat i wc3.

Skulle också uppskatta det enormt om någon kan hjälpa oss

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

Ingen som vet något om detta? måste ju vara någon med ett liknande problem. Ska kanske installera om wc3 om jag orkar, tror knappast att det är det som är problemet :\

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2006

säg gärna om det funkar mate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2006

Har ni testat att ställa upplösningen till typ 800x600 och sedan öppna regedit å tvinga in den upplösning ni vill ha? finns guider för detta då det är ända sättet att få wide-screen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004

Jag vet lösningen

Stäng av v-sync.
För mig glider musen skitbra i 1024x768, men vid 1280x1024 eftersläpar musen om vsync är på.
Så, stäng av v-sync.

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2006

omfg det funka tack så mycket
pull is the man! =]

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag vet lösningen

Stäng av v-sync.
För mig glider musen skitbra i 1024x768, men vid 1280x1024 eftersläpar musen om vsync är på.
Så, stäng av v-sync.

hmm prövade med v-sync tidigare men fick det inte att funka.. Kanske gjorde något fel ska kolla igen!

Edit: Prövade igen funkade fin fint! Tackar!

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Om du vill köra custom res så kan du göra följande, (tex 1920*1200)

kör -> regedit -> HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Blizzard Entertainment -> Warcraft 3 -> Video, ändra sedan på reswidth och resheight. För att ändra så dubbelklicka och tryck sedan på decimal.

ex, reswidth - 1920, resheight - 1200

Intel i7 6700k - Corsair H115i - Asus Maximus Hero VIII - Corsair DDR4 3000MHz Vengeance LED - Asus Strix GTX 1080 Ti - Corsair RM750x - Asus ROG Swift PG279Q - Samsung 840/850/960 - Corsair Obsidian 750D - Asus Xonar Essence STX - Sennheiser HD650