Vilket spel är bäst? 'Bioshock', 'Call Of Duty 4' eller 'Crysis' ?

Permalänk
Medlem
Permalänk

COD4
Timeshift
3
4
5Coin Mcrae Dirt
6Lost Planet
7World in conflict
8Company Of heroes
9HL2 EP1
20 Crysis

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

COD4 - foschizzle

Måste säga att jag vart rätt besviken på både Crysis och Bioshock. Bioshock spelade jag inte ens klart innan jag avinstallerade det och det är väldigt ovanligt för mig. Sitter och kör Crysis nu men det är inte i närheten av Far Cry t.ex. Alldeles för mycket smygande helt enkelt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

CoD4 - tveklöst!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

dax att dra igång cod4 nu när man kört klart hl2 epi2.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Eftersom så många här spelar CoD4 (PC), vore det inte skoj att skapa en klan ihop? Nån som är på?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Inaktiv

1 Crysis
2 CoD4 moderna warfare
3 bioshock

CoD4 har en bra kampanj, bioshock orkade jag inte ens spela till andra nivån för det var så tråkigt.
Har nog blivit lite av en grafikbög. Tyckte CoD4 hade dålig grafik, bioshock såg rätt hyffsat ut men förlorade på sina low res texturer och low poly modeller. CoD4 hade rätt så bra gameplay som kompenserade för sina brister i grafikväg (dålig fysik, massa annat som bioshock lider av också etc, dåliga partikeleffekter, lågupplöst skybox, lågupplösta fula shadowmaps, dåliga shaders, lågupplösta texturer, low poly modeller, väldigt linjärt, många nazistljud från CoD2 blablabla)

Permalänk

1. BioShock
2. Crysis
3. Call of Duty 4

Fråga mig inte varför, det bara är så. BioShock, SMISK!, Crysis, Smisk!, Call of Duty 4, Smisk..

Permalänk
Medlem

Helt klart Call of duty 4, underbar sp och även bätter mp
Bioshock helt klart ett mysigt spel svårslagen atmosfär men det var något som fattades kan inte riktigt sätta fingret på det.
Crysis bara spelat demot och det lämnade en hel del att önska om man inte har en fetisch för häftiga effekter.

Alltså CoD 4 underbart:D

Permalänk

Bara spelat demon till Crysis, så kan ju inte uttala mig helt. Men det kändes lite mediokert i spelsätt. Det var jätteimponerande första gången, sen så blev det lite "meh". Otroligt snygg grafik och underbart ljud däremot.

CoD 4 och Bioshock...hmm... CoD 4 vinner nog med en hårsmån då det har multiplayer utöver jättebra singleplayer. Bioshock var ju helt otroligt atmosfäriskt och ett underbart spel med skön handling (även om lite VÄL likt System Shock 2) och spellängd, och CoD 4 hade den mest intensiva action jag varit med om i ett FPS, överraskande bra story och känslan av att man faktiskt befann sig i ett riktigt krig, men faller lite på att man kan klara hela spelet väldigt snabbt, även om man inte skyndar sig.

Så...

1) Cod 4
2) Bioshock
3) Crysis

Permalänk
Medlem

COD4

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Testpilot

Call of Duty 4 tycker jag är bäst av dom.

Har du inte missat Half-Life 2: Episode 2? det borde ju också höra till dom stora heta

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Måste faktiskt säga...

1, CoD4, eftersom att känslan sitter så bra, för att man ser att det är ett Safariland 6004 hölster som Cpt. Price har till sin M9:a, samt att man ser loggan på Bowman headseten...

2, Crysis... kunde haft en mycket bättre storyline och hade potential för en sån sjukt mkt större frihet på ön (Sen så är det oxå så sjukt mycket ensamspringande och ägande (aka. "hej jag heter master chief och är en halvbra SOF snubbe i kraftig och dyr dräkt, kan därför piska en hel arme och en hel utomjordisk ras praktiskt taget helt själv..")... skulle varit mycket mer stridande med andra soldater... såååå mycket potential, så snyggt men inte fan sträckte det på sig så högt det kunde ha gjort..

3, Bioshock...
Måste svika min kompis här (han var med och gjorde spelet som koncept artist samt medverkande i arbetet med fysikmotorn (han användes som modell för karaktärernas fysik) spelet var helt ok, men det var på tok för mycket "tecknat", hade det varit "seriösare" med en mindre linjär process hade det kunnat slagit både crysis och CoD 4 på fingrarna... men icke... och sen så var alla fiender på tok för snabba, alla var ungefär som höga och sockerpumpade kaniner... trist..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

bläh... bara FPS?! sämst

annars får det väl bli crysis

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
... och sen så var alla fiender på tok för snabba, alla var ungefär som höga och sockerpumpade kaniner... trist..

In fact, det är ungefär vad de är

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

COD 4! Du kan inte äns jämföra det med Crysis och Bioshock. Ialafall inte Crysis. CoD 4 har GAMEPLAY, grafik, story, karaktärer, riktigt riktigt tung multiplayerdel... Crysis har... hmm Grafik och en superdräkt?

Permalänk

Call of duty 4 är det bästa

Permalänk

1. Crysis Finns inget som hotar det spelet i dagsläget.
2. Bioshock
3. Timeshift
4. Cod 4

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

COD4 är absolut bland de bästa spelen jag spelat, eller som jag skrev i någon annan tråd "det är inget spel, det är ett mästervärk utan dess like". Den som inte spelar igenom hela Call of duty 4: Modern Warfare bör tjäna döds straff.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

....eeeh okaaaay...

Både DooM serien och HL serien slår ju CoD4 stenhårt när det gäller hur bra spelen är...

och du... såå fasligt tungt på karaktärerna är det ju inte... man ser ju aldrig något djup i karaktärerna i CoD4 alls..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Inge djup men visst saknar man Price's brittröst när sp-delen är över :<. Bra och intressant röstskådespeleri iaf. Crysis pumpad-svart-amerikan-OOHYEAH karaktärer är ju bara uttjatade och ointressanta.

Permalänk
Medlem

COD 4 hamnar först för mig sedan Bioshock och sist kommer Crysis.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

COD4.

Det är det spel som jag sätter mig ner och spelar just nu.
Bioshock var mycket bra men det lockar inte till att köra igenom en gång till.
Crysis har jag köpt men....det ligger där och jag har inte kommit så långt.

DOD4 lockar mer.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Går ju inte att jämföra.

Cod 4a och Bioshock är riktigt bra.

Crysis duktigt överskattat.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk

Lätt Call Of Duty 4

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Avstängd

Hur FAN kan ni sitta och hypa CoD4? Ett jävla skin till CoD1 ju. Värdelöst spel. Jag orkar inte ens sitta och rada upp allt som är skitkasst med det. Men för att nämna några saker är alla uppdrag fruktansvärt intetsägande, det är hur tydligt som helst att spelet är riktad för en amerikansk publik, spelar du på svårare än regular kommar alla fiender alltid skjuta på dig och alla fiendens granater kommer alltid landa framför dina fötter. Ligger du stilla i mer än 10 sekunder kommer du ha 2-3-4st sånna där granade danger indicators på skärmen. Det enda som är någorlunda kul är när man får smyga runt i Pripyat och leka sniper, annars är det exakt samma spel som alla andra CoD fast med nya vapen.

1. Crysis
2. Bioshock

CoD4 får inte ens vara med på listan. Bioshock är riktigt grymt om du gillar singleplayer och Crysis är också jävligt ballt. Rätt tunn story i Crysis men alla strider väger upp det. Bioshock har riktigt skön känsla, underbara miljöer och kul gameplay.

Fast sen beror det ju på om du uppskattar spel på riktigt eller bara är som alla CS-knattar här som försöker få CoD4 att likna ett spel. KANSKE skulle det väl vara multiplayer då som jag inte ens testat, men med tanke på att man får se de sista sekunderna i ditt liv ur siktet från den som dödar dig innebär att det är totalt värdelöst att försöka köra som krypskytt. Kuta och skjuta, hela spelet igenom. Både SP och MP verkar det som. Hade jag betalt 400:- för CoD4 hade jag fan blivit riktigt jävla förbannad.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Hur FAN kan ni sitta och hypa CoD4? Ett jävla skin till CoD1 ju. Värdelöst spel. Jag orkar inte ens sitta och rada upp allt som är skitkasst med det. Men för att nämna några saker är alla uppdrag fruktansvärt intetsägande, det är hur tydligt som helst att spelet är riktad för en amerikansk publik, spelar du på svårare än regular kommar alla fiender alltid skjuta på dig och alla fiendens granater kommer alltid landa framför dina fötter. Ligger du stilla i mer än 10 sekunder kommer du ha 2-3-4st sånna där granade danger indicators på skärmen. Det enda som är någorlunda kul är när man får smyga runt i Pripyat och leka sniper, annars är det exakt samma spel som alla andra CoD fast med nya vapen.

1. Crysis
2. Bioshock

CoD4 får inte ens vara med på listan. Bioshock är riktigt grymt om du gillar singleplayer och Crysis är också jävligt ballt. Rätt tunn story i Crysis men alla strider väger upp det. Bioshock har riktigt skön känsla, underbara miljöer och kul gameplay.

Fast sen beror det ju på om du uppskattar spel på riktigt eller bara är som alla CS-knattar här som försöker få CoD4 att likna ett spel. KANSKE skulle det väl vara multiplayer då som jag inte ens testat, men med tanke på att man får se de sista sekunderna i ditt liv ur siktet från den som dödar dig innebär att det är totalt värdelöst att försöka köra som krypskytt. Kuta och skjuta, hela spelet igenom. Både SP och MP verkar det som. Hade jag betalt 400:- för CoD4 hade jag fan blivit riktigt jävla förbannad.

Hur FAN kan du hypa Crysis. COD4 var underhållande, framförallt lite varierande och hade en spännande story samt närvarokänsla. Därför tycker folk om det. Förutom de sakerna så är det typiskt cod ja. Vad är då Crysis? haha, det enda nya är en dräkt med olika special styrkor. Dessutom har det enformigt gameplay, alltså lite variation...same shit all the time och storyn är inte alls lika fängslande, tycker jag personligen i vart fall. Man känner sig inte speciellt involverad i det som händer, något som man däremot gör i COD4. Mycket har nog med att göra att uppbyggnandet av nivåerna på Crysis är så jäkla tråkiga. Nog var Far Cry mycket mer intressant först gången man tog sig an det. Sedan är jag inte någon CS-knatte tyvm.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

cod4 va riktigt bra
crysis va inte vad jag väntat mig

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Hur FAN kan ni sitta och hypa CoD4? Ett jävla skin till CoD1 ju. Värdelöst spel. Jag orkar inte ens sitta och rada upp allt som är skitkasst med det. Men för att nämna några saker är alla uppdrag fruktansvärt intetsägande, det är hur tydligt som helst att spelet är riktad för en amerikansk publik, spelar du på svårare än regular kommar alla fiender alltid skjuta på dig och alla fiendens granater kommer alltid landa framför dina fötter. Ligger du stilla i mer än 10 sekunder kommer du ha 2-3-4st sånna där granade danger indicators på skärmen. Det enda som är någorlunda kul är när man får smyga runt i Pripyat och leka sniper, annars är det exakt samma spel som alla andra CoD fast med nya vapen.

1. Crysis
2. Bioshock

CoD4 får inte ens vara med på listan. Bioshock är riktigt grymt om du gillar singleplayer och Crysis är också jävligt ballt. Rätt tunn story i Crysis men alla strider väger upp det. Bioshock har riktigt skön känsla, underbara miljöer och kul gameplay.

Fast sen beror det ju på om du uppskattar spel på riktigt eller bara är som alla CS-knattar här som försöker få CoD4 att likna ett spel. KANSKE skulle det väl vara multiplayer då som jag inte ens testat, men med tanke på att man får se de sista sekunderna i ditt liv ur siktet från den som dödar dig innebär att det är totalt värdelöst att försöka köra som krypskytt. Kuta och skjuta, hela spelet igenom. Både SP och MP verkar det som. Hade jag betalt 400:- för CoD4 hade jag fan blivit riktigt jävla förbannad.

BWAHAHAHA! härligt att höra att vi som uppskattar en annan form av spel än dig är små finniga 14-åringar som fortf. sitter och skriker "OMG HAX" i CS 1.6... >_<

PATETISKT!

Ja CoD 4 är oerhört "enformigt" när det gäller själva spelandet, men eftersom det är i princip konstant action, lite trevliga vändningar i storyn, etc. så får man en skön närvarokänsla, man blir aldrig uttråkad och spelet känns verkligen som en film... vilket är underhållande, även om omspelningsfaktorn lir lägre...
Och bara för att DU inte pallar de svårare svårighetsgraderna betyder inte att spelet är dåligt... då är det ju Du som är dålig...

En sak jag glömde säga... "Death From Above" banan är så nice att dom har slängt in! sj. e jag fd. militär och har sett otaliga sånna riktiga filmningar samt hört mina polares historier om när dom har gjort de där i AC130s, Hercules Gunships samt Apache Helikoptrar, jävligt kul att dom TOM har fångat radiosnacket verkligt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

§ 3.4 Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning).