Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Virgilius - ett imponerande trächassi

Permalänk
Melding Plague

Virgilius - ett imponerande trächassi

En möbeltillverkare från Ukraina har tillverkat ett handsnidat chassi i trä. Moddaren, som har 20 års erfarenhet av trähantverk, kan inte beskyllas för att ha slarvat med chassit. Varenda detalj är välgjord.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

häftigt. ser ut att vara tungt

Permalänk

Välgjort ja, men inte vidare vackert i mina ögon

Permalänk
Medlem

"En möbeltillverkare från Ukraina har tillverkat ett handsmidet chassi i trä."

Ehh, nej det har han inte alls, han har *snidat* ett chassi i trä.

Metall smider man, trä snidar man.

Tyckte förövrigt att det var ganska fult

Dock måste han ju ha lagt ner en timme eller två på att bygga den lådan

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som ett extremt välgjort chassi, inte dåligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
Välgjort ja, men inte vidare vackert i mina ögon

instämmer till fullo

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
Välgjort ja, men inte vidare vackert i mina ögon

Hehe, tycker det samma.

Permalänk

Välgjort är det helt klart. Sen kanske det passar lite sämre in i ett vanligt modernt Svensson-hem. Men när Knugen ska uppgradera HTPC:n i stora balsalen så passar den här ju utmärkt. Han får ny teknik utan att behöva bryta av den Gustavianska stilen!

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

snyggt som tusan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Välgjort är det helt klart. Sen kanske det passar lite sämre in i ett vanligt modernt Svensson-hem. Men när Knugen ska uppgradera HTPC:n i stora balsalen så passar den här ju utmärkt. Han får ny teknik utan att behöva bryta av den Gustavianska stilen!

Ha, ha, den var bra!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Finns säker några överklassbostäder på Drottningholm som det passar i.

Permalänk
Medlem

Något för Mr.Gates ^^.

Permalänk
Medlem

väldigt fint arbete som många andra omtalade varianter...

flera av dessa som finns på http://www.bit-tech.net/modding/ är inget man vill ha själv, även om bygget i sig är imponerande

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Inget för Swec-folket som ska ha "stilrena" P180 och Lian-Li

Personligen har jag alltid gillat gediget hantverk och jag skulle gärna vilja ha ett.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Usch...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Avstängd

Är det snubben från half life som snidat det, är han inte lik?

Permalänk

Någonting för IKEA kanske.

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk

Guuud, va sjukt!

Permalänk

Jag kan ta det. Verkar helt otroligt hantverk.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk

Snyggt beror helt på sammanhanget, som sagt tidigare passar det ju inte i vilket vardagsrum som helst, men hos kungen eller i andra miljöer där möblerna har samma stil skulle det ju helt klart vara en hit!

Skulle bara behövas mus, skärm och tangentbord i samma stil

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Haha, ta med det till Antik-Rundan och få det värdesatt!

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlm
Haha, ta med det till Antik-Rundan och få det värdesatt!

Word!

Permalänk
Medlem

Nått för morsan den där då hon kör med "pensinärsmöbler" som jag kallar hennes möblemang.

DFäremot skulle den nog passa bättre in hos henne i svart för guld? Nä sticker ut för mycket och ropar Östermalmbrats för mig :p.

Permalänk
Medlem

isolerar inte trä mycket värme? det boerde ju därför inte vara speciellt effektivt. Dock var det ganska häftigt, men det finns bättre hemmabyggen...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

10/10 p. Mycket snyggt dock skulle själv ha svårt att passa in den hemma hos mig.

Permalänk
Avstängd

Snygg

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Finns säker några överklassbostäder på Drottningholm som det passar i.

Avundsjuka är bara tragiskt...

Väldigt välgjort och fint men ingenting som passar in i min lägenhet, oavsett vart den ligger.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Inget för Swec-folket som ska ha "stilrena" P180 och Lian-Li

Personligen har jag alltid gillat gediget hantverk och jag skulle gärna vilja ha ett.

I'll second that.
Inte riktigt min stil, men jag skulle helt klart vilja ha ett ändå, just för det sjukt snygga hantverket. Grymt bra jobbat av killen även om resultatet kanske är lite svårsmält för vissa.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
isolerar inte trä mycket värme? det boerde ju därför inte vara speciellt effektivt. Dock var det ganska häftigt, men det finns bättre hemmabyggen...

Spelar ingen roll. Det enda som kyls något av chassit i din dator är ju typ hårddiskarna normalt sett. HAn har ju fortfarande fläktarna och det är ju dem som byter ut och kyler ner luften i din dator.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

Passar nog in under renässansens århundraden.