C&C Tiberium Wars

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dorotea
Registrerad
Nov 2007

C&C Tiberium Wars

Tjenare

Som topicen säger så handlar tråden om Command and Conquers Tiberium Wars, jag undrar egentligen bara om det finns någon mIRC kanal för detta spel där folk diskuterar eller dylikt?

Tack på förhand,

Mvh

Scriptkiddie!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2007

Vad är det att diskutera om spelet igentligen? Bara undrar av ren nyfikenhet.

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman
Vad är det att diskutera om spelet igentligen? Bara undrar av ren nyfikenhet.

Tja man kan ju diskutera olika taktiker som i de flesta andra strategispel till exempel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Soffan
Registrerad
Feb 2004

Kan man lira Tiberium wars utan super weapons?

Macbook Pro 15" 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Kan man lira Tiberium wars utan super weapons?

I lan ja, man kan välja bort det i någon inställning. Hur spelar ni C&C då. Är ni.

*Fegis, bygger en bas större än USA med försvar som in i H*lvete
*Ruschare, bygger bara arme i början och tar waypoint i fiendens bas.
*Ekonomiskt, samlar massor med Tiberium, guld, pengar. Kalla det vad du vill.
*Utvecklare, satsar på att uppgradera allt och säkra inkomsten.
*Krigsherre, satsar 100% på en fet arme att krossa fienden med, är girig och tycker aldrig att den är tillräckligt stor.

*Eller kör ni blandat.

*Eller annat.

Att spela taktiskt är assvårt då varje fiende tänker olika.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

Jag är en blanding mellan Ruschare och utveckalare. Men ibland så bunkrar jag för att hitta fiendens svaghet. Sen skickar jag lite taktiska vapen lite flygförsvar osv på han/hon. Och det är då jag vinner :D.

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dorotea
Registrerad
Nov 2007

Känns skönt att få prata med några som har vart med om lite förr, och skönt att folk börjar diskutera här, men tyvärr ingen mIRC kanal ännu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scriptkiddie
Känns skönt att få prata med några som har vart med om lite förr, och skönt att folk börjar diskutera här, men tyvärr ingen mIRC kanal ännu

allvarligt talat finns det inte mycket att prata om egentligen.

Är det bara jag som tycker att slutet för NOD-campain är helt värdelöst? Ingenting händer ungefär. Sista banan var en mardröm, flera Mammoth Tanks kommer in i ens nystartade bas ca en minut efter att spelet startat. Scriptfel kanske men jag lyckades att ta över GDI-s överdrivna artilleri i mitten och bomba sönder deras baser.

Och de attackerade aldrig sista Phase Generatorn som hade 10% kvar, de bara åkte runt den.

Buggigt spel men det gjorde så att jag klarade det iaf ^^.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Ja det var inget bra slut. Kane går ju in i ett rum där han säjer ska vara dom högst uppsatta innom NOD. Dom får en inte se tex...

Det vore faktiskt kul om nästa spel blir så att NOD och GDI efter ca halva kampanjen går ihopa mot Scrin och kombinerar dom olika vapnen o maskinerna. En uppgraderbar Mammoth?? *drägel*

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.