SimCity 4 krashar trots ny burk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006

SimCity 4 krashar trots ny burk?

Tjenare, har satt igång med lite SimCity 4 Deluxe igen. Har äntligen kommit igång och fått en fin stad på ett par tusen invånare men nu börjar spelet krasha?

Har läst lite på simtropolis och det är väll inte jätte ovanligt att det gör det men fortfarande så undrar jag vad det kan bero på? Gjorde det på min gamla P4 burk också.

Någon annan här som spelar/spelat lite SC4 och har liknande problem? Känns som att burken ska ha kapacitet till spelet. Processorn och RAM minnet är knappt ansträngt.

Irriterande när man sitter och det helt plötsligt kan hoppa ut i windows utan anledning, händer också när man sparar ibland. Kan det hänga ihop nåt med min överklockning kanske? Har testat alla program men datorn ska vara stabil och inte ha några extrema tempraturer.

MVH Jesper

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Sep 2005

För att utesluta om det är överklockningen som ger dig problem så ta bort överklockningen och lira lite. Funkar det, så får du minska din överklockning lite, funkar det inte så är det något annat spännande som knasar.

Har själv haft problem med att min överklockning vart lite för hög, i ett fåtal spel fick jag blåskärm, kanske 1/20 spel. Alla program som memtest och prime95 funkade i flera dagar, så jag var säker på att det inte var överklockningen. Hade det såhär i säkert ett halvår och trodde hela tiden att det var spelen som det var fel på. Sen så testade jag att nollställa klockningen och körde en lång spelsession över en helg och datorn funkade i alla de spelen som tidigare hade krånglat. Så jag fick höja volten 0.025V och sedan dess har det funkat kalas.

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::