Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Okt 2003

TV-serien Dexter

Någon som följer den? Är den bra? Måste ha fler serier att döda tid på nämligen.

Mihaha! :]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Jungeln
Registrerad
Dec 2004

Nope. Jag vägrar kolla på den serien. Tycker det har gått för långt i den här seriemördaridiolismen. Och veta att 13-15 åringar sitter och kollar på det och tycker det är skitcoolt får mig att må illa. Sedan att hjärnan är så formbar just i den åldern gör det hela värre, det är nog bara en tidsfråga innan skolskjutningar och andra hemskheter hör till vardagen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Maj 2002

Är den bra? Ja, enligt mig är det en av de bästa serierna som går för tillfället.

Amiga 500 - Vampire 500 V2
Pentax K-1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövånger
Registrerad
Jul 2004

Den är riktigt bra , ett måste att åtminståne ge chansen vilket jag antar att pago inte gjort överhuvudtaget.

[MAXIMUS VII Ranger][I7 4790K][16gb ram][R9 290][Samsung 850 Evo 250gb*2+1TB][Corsair AX850][Obsidian 800D][HP LP2475w][W7 Ultimate 64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lycksele
Registrerad
Sep 2004

Serien är underbart bra, väldigt värd att lägga ner några timmar på

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Nope. Jag vägrar kolla på den serien. Tycker det har gått för långt i den här seriemördaridiolismen. Och veta att 13-15 åringar sitter och kollar på det och tycker det är skitcoolt får mig att må illa. Sedan att hjärnan är så formbar just i den åldern gör det hela värre, det är nog bara en tidsfråga innan skolskjutningar och andra hemskheter hör till vardagen.

Najs, skylla på TV-serier och filmer istället för på föräldrarna som låter sin barn se sånt dom inte borde
Flytta till USA och bli åklagare nästa?

Jag tycker serien är skitbra, gillar dock inte Lili i den nya säsongen, tycker hon känns jobbig och inte hade behövt vara med över huvud taget.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Övik
Registrerad
Maj 2003

Galet bra serie!

Kan även rekomendera böckerna, skrivna av Jeff Lindsay, finns tre böcker ute.
Darkly dreaming Dexter, Dearly devoted Dexter och Dexter in the dark.

Om du börjar kolla nu så har du ju ca 20 avsnitt på 52minuter var att kolla på så du kommer ta död på många timmar.

Dinosaurs will die

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2002

Helt klart bästa serien just nu. Väldigt skön stämning och bra skådespeleri. Och bästa intro till en TV-serie någonsin!

MacBook Air

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Bra serie, men den slår inte Heroes.

CPU: AMD Ryzen 5 1600 MB: Gigabyte GA-AB350M Gaming 3 RAM: Corsair 16GB 2666MHz GPU: Gigabyte GTX 1050 Ti SSD: Samsung 850 EVO 500GB PSU: EVGA 600 BQ 600W Chassi:Corsair 270R Skärm: Acer 27" Predator XG270HU OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örkelljunga
Registrerad
Jul 2004

En av de bästa serierna på länge. Läs böckerna också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Trollhättan
Registrerad
Feb 2007

En klockren serie, den och House är det bästa som går nu.

Nu börjar det bli kallt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Är nog min absoluta favoritserie iaf. Slår alla andra serier på fingrarna imo.

Introt är riktigt bra också som redan nämnts. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
din root :>
Registrerad
Feb 2004

Håller med! Mycket bra serie Har dock inte lyckats kolla klart på första sesongen på grund av tekniskt strul...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Någon som sett trailern för söndagens avsnitt? Alltså det är bara ouh..

CPU: AMD Ryzen 5 1600 MB: Gigabyte GA-AB350M Gaming 3 RAM: Corsair 16GB 2666MHz GPU: Gigabyte GTX 1050 Ti SSD: Samsung 850 EVO 500GB PSU: EVGA 600 BQ 600W Chassi:Corsair 270R Skärm: Acer 27" Predator XG270HU OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wonderland
Registrerad
Jul 2004

Sjukt bra serie. Längesen jag såg en sån här bra serie. Dexter måste vara den bästa tv karaktären nånsin, så jävla iskall...

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Mar 2002

Den är rå på ett skönt sätt. Måste ses!

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Den är bra, men i vissa stunder känns inte skådespelet 100% vilket är synd... Tanken bakom serien är ju klockren

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2005

Tycker Dexter är grymt bra. En av de bästa serierna på TV just nu.

i5 4670k 4.4GHz | Asus Gryphon z87 | Corsair Vengeance 1600MHz 8GB | Gigabyte Geforce GTX 980 Ti G1 | Asus Xonar Essence STX | Corsair HX 750W | Crucial M4 128GB | Corsair Obsidian 350D | Dell U2515H | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg.
Registrerad
Aug 2002

Jupp, mycket bra serie. En av de få jag följer.

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2005

Säsong två avsnitt nio, trailer: (varning för eventuell spoiler som följer serien genom TV6). http://www.youtube.com/watch?v=amX-sK1Uwxo

Han verkar typ redigt körd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wonderland
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Säsong två avsnitt nio, trailer: (varning för eventuell spoiler som följer serien genom TV6). http://www.youtube.com/watch?v=amX-sK1Uwxo

Han verkar typ redigt körd?

Neeeeej! Va fan liksom. Älskar Dexter, serien får bara inte sluta. Serien är som en drog för mig, så beroendeframkallande...

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002

Ja ni, det där kan bli rätt svårt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2005

Är det bara jag som rådiggar Vince Masuka? Han är ju riktigt klockren.

Jag tror för övrigt det slutat med att Doakes blir anklagad och dömd för att vara TBHB, men Dexter får ångest och erkänner morden. Det hela slutar med att man får se honom få dödssprutan - de fadar sedan sakta bilden till hans begravning och man se Harry återförenas med Dexter på något övernaturligt sett. Hihi.

Alltså jag kan inte typ sluta tänka på denna serie. Jävligt jobbigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Det har ju kommit ut en 3dje bok och är på väg en fjärde så jag tror så länge de hovar in pengar så kommer alldeles säkert en till säsong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2002

På sätt och vis hoppas jag inte det blir en jobbig jävla långkörare som t.ex. Lost, det vore fan inte värdigt. Samtidigt är jag så jävla hooked på serien så det finns inte...men man kan inte få allt.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Det har ju kommit ut en 3dje bok och är på väg en fjärde så jag tror så länge de hovar in pengar så kommer alldeles säkert en till säsong.

Men det är bara den första säsongen som byger på en bok, den andra är helt påhittad och har egentligen inget att göra med den andra boken (förutom huvudkaraktärerna och vissa smådelar som är lånade).

Första säsongen stämmer inte heller riktigt med boken: http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter_%28TV_series%29#Plot_diff...

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Som många andra säger i tråden en riktigt bra serie, en av dom bästa som går nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HSTD
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Är det bara jag som rådiggar Vince Masuka? Han är ju riktigt klockren.

Masuka är helt underbar med sina kommentarer! Inga PK-kommentarer direkt

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002

Lätt bästa avsnittet hittils, fast jag fattar inte varför de inte kollade fingeravtryck på blod-skivorna innan de snackade med Dexter. Undra vad han gör med James.

Dold text
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Lätt bästa avsnittet hittils, fast jag fattar inte varför de inte kollade fingeravtryck på blod-skivorna innan de snackade med Dexter. Undra vad han gör med James.

Dold text

Sjukt bra avsnitt, tycker bara det blir bättre och bättre. Men är det inte han som kollar fingeravtryck också? Kanske ville dem säkerställa att det är samma blod som offren först? Sen så var ju lådan hos james så det räcker väl som bevis egentligen.

Trode först han dog, oftast gör man väl det om man blir strypt? Återstår att se vad som händer, är väl bara typ 2 avsnitt kvar.

Dold text