Nytt grafikkort eller chippa mitt PS2?

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort eller chippa mitt PS2?

Behöver lite hjälp här. Har de senaste dagarna blivit jäkligt sugen på en del spel som finns ute på marknaden. Problemet är bara att jag numera bor i Skottland och måste chipa för att kunna spela spelen som säljs här. Och till PC har jag inte ett tillräckligt grafikkort.

Så har slutligen kommit fram till två val!

Alt. 1

Jag köper ett nytt grafikkort och vips kan jag spela de nya spelen! Totalkostnad blir då 2000:- eftersom jag isåfall kommer köpa ett 8800GT.

Alt. 2
Jag chippar mitt Playstation 2. Ca 700:- inkl. montering. 10 st högkvalitéts DVD-R skivor ca 300:-. Totalpris 1000:-

Frågan är dock vad som är smartast. Till PC finns det fler spel som jag är intresserad av. Men spelen till PS2 är jäkligt billiga här och det är skoj att sitta ett gäng och spela.

Det är mina tankegångar. Hur skulle ni resonerat?

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Medlem

pc skulle då jag välja.

Men ja lira då ps3.

Har du inte alternativet att lämna in ps2an m.m... mot ett ps3 med pengar mellan då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
pc skulle då jag välja.

Men ja lira då ps3.

Har du inte alternativet att lämna in ps2an m.m... mot ett ps3 med pengar mellan då?

Klart jag har. Men då får jag lägga ungefär 3000-4000:- emellan. Och de pengarna är jag inte beredd att spendera.

Ju mer jag tänker på det lutar det i alla fall mot ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Avstängd

Sen när fick sverige egen regionskod?
Finns Evvropa, USA, Asien, Australien (samma som EU har jag för mig).. och en massa annat jag inte kommer ihåg

Och så vitt jag vet så ligger både skottland och sverige i Evvropa, behövs det chippas då?

(Vet hur man stavar Europa men måste jävlas med dom som inte kan uttala Euro...Evvro )

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag som trodde att Skottland också körde PAL, tänk så fel man kan ha...

Men jag personligen hade valt PS2, finns många väldigt roliga spel till den.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk

Skottland är ju också ett pal land så du skall inte behöva chippa konsolen för att spela ps2 spel där.

Permalänk
Medlem

Är det så alltså!? Kan man kolla upp detta på något sätt? Räcker det att PAL loggan finns på spelfodralet?

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K_Brs
Är det så alltså!? Kan man kolla upp detta på något sätt? Räcker det att PAL loggan finns på spelfodralet?

Står det PAL på fodralet så fungerar det på din PS2:a.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Du får ju betydligt finare grafik på PC'n, men det finns roliga rollspel till PS2 Jag personligen, hade köpt ett grafikkort...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Du får ju betydligt finare grafik på PC'n, men det finns roliga rollspel till PS2 Jag personligen, hade köpt ett grafikkort...

Visst är det jobbigt att välja? Yikes

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sen när fick sverige egen regionskod?
Finns Evvropa, USA, Asien, Australien (samma som EU har jag för mig).. och en massa annat jag inte kommer ihåg

Och så vitt jag vet så ligger både skottland och sverige i Evvropa, behövs det chippas då?

(Vet hur man stavar Europa men måste jävlas med dom som inte kan uttala Euro...Evvro )

Vad är det med Evvropa?;) Ryssland är väl den andra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vad är det med Evvropa?;) Ryssland är väl den andra.

Goddamit, you kick me in the nutts.. ryssarna glömer jag jämt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K_Brs
Är det så alltså!? Kan man kolla upp detta på något sätt? Räcker det att PAL loggan finns på spelfodralet?

Jag har bott i england och kan intyga att spelen där fungerar lika bra som som man köper i sverige utan chippning.