Trackmania United. replays

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2007

Trackmania United. replays

Är det någon här inne på swec som vet om man kan ta en replay från en bana man har kört och spela upp den i vlc eller något annat video program.

Alltså jag vill ha videon när jag körde en speciell bana. om det går för man kan jhu trycka ''Wiew replay'' när man har kört klart den . Någon som vet ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthml
Registrerad
Sep 2007

Tror inte det. Replays i spel är oftast egna filformat. Du får använda Fraps eller liknande program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2007

sökte lite på google och det sägas att deras replays är spel tilverkarens egna fil men hittar ingen converter för de filerna :/ fixade fraps men när jag spelar in så blir det typ svarta streck i filmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

När man bygger en replayfunktion i ett spel så gör man oftast så att man lagrar data var allt i världen befinner sig, deras individuella status etc. (allt som krävs för att det ska se likadant ut när du väl tittar på din replay). Det är alltså ingen videoström som spelas in, detta för att spara processorkraft och hårddiskutrymme. Så det krävs med andra ord spelets egna motor för att driva en replay, detta är som sagt genomgående för alla spel där du kan spela in.

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
När man bygger en replayfunktion i ett spel så gör man oftast så att man lagrar data var allt i världen befinner sig, deras individuella status etc. (allt som krävs för att det ska se likadant ut när du väl tittar på din replay). Det är alltså ingen videoström som spelas in, detta för att spara processorkraft och hårddiskutrymme. Så det krävs med andra ord spelets egna motor för att driva en replay, detta är som sagt genomgående för alla spel där du kan spela in.

Mm som tex WC3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundby.Österbotten
Registrerad
Jul 2005

tror BF2 använde samma system

Mer Co-oP åt folket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

ladda ner binkvideo kanske?

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | EVGA G2 750W | Windows 10