ändra spelets upplösning utanför spelet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

ändra spelets upplösning utanför spelet

Först och främst, ursäkta för ett dåligt namn på tråden men jag kom in på något annat...
Nu till frågan, min brorsa har installerat ett spel o hans skärm är ganska gammal och stödjer inte vissa upplösningar så jag undrar hur det är man ändrar för att få spelet att starta i en viss upplösning.
högerklicka på en genväg på skrivbordet och sen vid "Mål: "C:\Program\RACE 07 Offline\Race07.exe" så kan man lägga till något så den gör det men jag kommer inte ihåg vad man skulle lägga till.
Spelet Race 07 ligger på min dator, inte hans, han gillar inte såna spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Feb 2004

Det är nog olika från spel till spel, prova att googla efter information om spelet det gäller.

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Alltså jag förstår inte riktigt problemet. Det går ju och ändra i spelet antar jag?
Men om det är så att du ändrade upplösning och spelt kommer up på skärmen för att det är för högupplösning finns det 2saker man kan göra antar jag.

1. Ändra windows upplösningen till typ 800x600 eller pröva dig fram så borde spelet ställa om sig på något sätt, jag fick göra det när jag skulle köra Warhammer öhhh spelet och sen ändra vilken uplösning i spelet för att det skulle fungera.

2. högerclicka på iconen och gå till compatibility (komplabiliet lr ngt sånt på svenska natar jag ) kryssa i "Run program in 640x480" borde fungera då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Nov 2003

Det är kanske olika från spel till spel, men så här är det i Half-Life 2:

-width 800 -height 600

Set Width and Height of Window: width # -height #

Vet inte om detta hjälper, men du kan ju testa det.

Dale Lewill