Permalänk
Melding Plague

Razer Lachesis

Razers senaste gamingmus Lachesis har varit omtalad då den har en ny lasersensor på hela 4000 DPI. ”Överdrivet” säger många i diskussionsforumet, medan andra poängterar att det är bra att utvecklingen går framåt. 4000 DPI eller inte – Lachesis är Razers senaste och är därför mycket omdiskuterad. Men hur bra är den?

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mysko form.. ^^ Aldrig gillat Razer, men den ser ganska skön ut. Ajja, håller mig till min G5:a..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FabianWester
Mysko form.. ^^ Aldrig gillat Razer, men den ser ganska skön ut. Ajja, håller mig till min G5:a..

forutom att jag ej har en G5

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för roccat-testerna snart?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha, jag kanske borde byta mus nu när jag bytt till en större skärm.

Totalt onödig kommentar kanske, men kunde ni inte hittat något bättre än en ful handduk som underlag för bilderna? Har sett samma fula handduk i flera tester nu. Det ser mycket oprofessionellt och trist ut.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på roccat-testerna först innan jag bestämmer mig för att köpa en ny mus. Det finns ju så många all välja på nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Jag såg min älskling på bild i denna recension, MX500 ^^. Fast synd att de inte testade på Icemat. Min personliga favorit.

Permalänk
Avstängd

oj va ful den va

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den var riktigt vacker Kanske ska införskaffa mig i en sådan tillsammans med Lycosa tangentbordet när det kommer i lager.

Fast å andrasidan så har jag inga problem med min MX518 så kanske lägger pengarna på något annat..

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

I want one.
Min db smiskar i mitt tycke fortfarande allt som ms eller logitech har att erbjuda, så detta känns som ett bra nästa steg. Noterade dock att alla de negativa sakerna var förknippat med mjukvaran och inte musen i sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Tycker i alla fall att den skulle få "prisvärd" på sig. det är ju den (bästa) musen razer har pumpat ut för sitt pris.. och det dära med grafiken låter mer som mjukvara och inte hårdvara...

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Den här ser riktigt intressant ut Jag har ännu inte hittat någon mus som slår MX310.. kanske den här gör det Den verkar ha alla karaktärsdrag jag gillar... Symmetrisk, gjord för att styras med fingrarna och extraknappar på båda sidorna

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

I'm sticking to my deathadder

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Såg okej ut, men jag väntar fortfarande på Boomslang CE 2007, har stått "Coming Soon, Fall 2007" ett jäkla tag på deras sida nu.. Dags att röra på påkarna och lansera den nu, måste ha den, hoppas på ett lika bra test från SC som för Lachesis när den släppts

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Varför ha en guldplätterad kontakt när sladden inte är gjord av guld också. Va trött man blir på skit som inte hjälper nått -.-

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, fast jag väntar fortfarande på test av Roccats nya produkter, speciellt Kone

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Skitfula bilder, rent ut sagt. Dåligt ljus, dåliga inställningar på kameran och tråkigt underlag.
Är man högerhänt så ser jag ingen riktig anledning till att köpa en sådan här mus, om man nu är högerhänt så tror jag att man som gamer köper en mus som är utformad och optimerad för högerhänt, och inte något mellanting som "funkar bra" för både och.

Visa signatur
Permalänk

Tycker alla razors möss ser likadana ut. De är små o låga, något som inte passar mig. Men mest irriterande är att man inte kommer åt tumknapparna på ett lika naturligt sätt som på logitech mössen, som t.ex. MX518. Måste dras med en razor mus trots detta jag nämnt, för de är de enda som har en tillräckligt lång sladd.

Permalänk
Medlem

ge mig en xxl sweclockers musmatta

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
ge mig en xxl sweclockers musmatta

Ja, eller hur! väldigt snygga!
Öppna en shop, säg?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Skitfula bilder, rent ut sagt. Dåligt ljus, dåliga inställningar på kameran och tråkigt underlag.
Är man högerhänt så ser jag ingen riktig anledning till att köpa en sådan här mus, om man nu är högerhänt så tror jag att man som gamer köper en mus som är utformad och optimerad för högerhänt, och inte något mellanting som "funkar bra" för både och.

Håller till viss mån med dig, förstår inte heller vad grejen med det är.. Tycker det borde släppas två versioner av respektive modell istället för något mellanting, är själv vänsterhänt och jag är så less på att det aldrig släpps någon riktigt skön gamingmus för oss när högerhänta har typ 40 olika att välja på. Sedan när det minsann kom en mus vinklad för vänsterhanden så var den förstås trådlös, känns nästan som ett hån från Logitechs sida.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Tycker alla Razer möss är för små för handen faktiskt.
Gillar min MX518.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Avstängd

Hade Logitech MX1000 innan har Lachesis nu

Hade Logitech MX1000 innan har Lachesis nu...

Köpte ny mus delvis pga att jag tyckte mx1000 var relativt lachesis stor å klumpig och det var svårt att få precision med den. Fanns inte variabel DPI heller. Lachesis e en aning lättare så det går fortare att utföra de du vill på skärmen, tex du micrar lite lättare i wc3.

Ett av mina bästa köp, Lachesis äger! Macro funktionerna har jag fått användning för, riktigt najs... även profilbyten kan vara bra! Och att man kan öka eller minska DPI in-game e riktigt najs... spelade ut3 häromdagen och så kör jag med 1600 DPI med de flesta vapen, men 3200 DPI med rocket laugher.

brukar oftast köra med 1600 DPI eftersom jag har 1600x1200 upplösning då kan jag röra musen 1 inch för att flytta pekaren över hela skärmen, alltså jag kan teoretiskt sikta på varje pixel på skärmen => god precision!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Varför ha en guldplätterad kontakt när sladden inte är gjord av guld också. Va trött man blir på skit som inte hjälper nått -.-

Anledningen till att man oftast har guldplätterade kontakter på dyrare kablar, som hifi och i detta fallet en mus är att koppar leder ström bättre än guld, men koppar oxiderar och börjar då leda väldigt dåligt. Därför har man guld på kontakterna då guld inte oxiderar.

Permalänk

hahah EVERGLIDE ÄGEEEEERRRRR HAR EN EVERGLIDE TITAN ULTRAMAT SPECIALEDITION

Permalänk
Medlem

Angående 1000 Hz-grejen: finns "externa" program som fixar sånt, lite onödigt att sätta plus för det i recensionen

Permalänk

Håller mig till Min Rator M3 ännu på grund av sido vingarna ;D
Annars ifal jag vill byta så kommer denna nog va på listan, roccat verkar vara nice också ;D

Razer möss e för små för vissa händer ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Tycker alla razors möss ser likadana ut. De är små o låga, något som inte passar mig. Men mest irriterande är att man inte kommer åt tumknapparna på ett lika naturligt sätt som på logitech mössen, som t.ex. MX518. Måste dras med en razor mus trots detta jag nämnt, för de är de enda som har en tillräckligt lång sladd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Den här ser riktigt intressant ut Jag har ännu inte hittat någon mus som slår MX310.. kanske den här gör det Den verkar ha alla karaktärsdrag jag gillar... Symmetrisk, gjord för att styras med fingrarna och extraknappar på båda sidorna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Håller mig till Min Rator M3 ännu på grund av sido vingarna ;D
Annars ifal jag vill byta så kommer denna nog va på listan, roccat verkar vara nice också ;D

Razer möss e för små för vissa händer ;D

Äntligen säger jag bara. Jag är en sån som kör musen med bara fingrarna, och de flesta mössen som släpps är då för stora. Sitter på en gammal MX300 1000hz just för att den är liten och har godkänd precision.

Kanske kan bli en sådan här. Att man kan dra musen åt sidorna med hjälp av enbart pek och långfingret låter kanon.

Tack Razer.

Permalänk
Medlem

sämsta skitmus jag har testad.

Den är helt oergonomisk (får ont i handen av attt använda musen), tumknapparna är svåra att komma åt och den fungerar inte bra tillsamans med mitt moderkort (hittar inte tangentbordet/ musen vid boot)

Permalänk
Medlem

snygg mus! verkar bra.

Finns SweClockers musmattan att köpa med det trycket?:D

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate