Permalänk
Medlem

Fattar inte vad som är bra med laser. Jag hade en razer copperhead förut och den sög i precisionen jämfört med min logitech mx 518 som jag har nu som inte är en laser mus. Skön var den inte heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen skrivet i recensionen
Man kan trycka väldigt hårt på musen utan att det knakar något.

HAHA!

Om man ska va lite mer seriös så verkar det vara en väldigt bra mus, och bra pris också.
Men jag är riktigt nöjd med min copperhead, även om scrollhjulet har börjat bli lite knäppt.

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension!
Defenetivt att Lachesis är en kandidat när min gamla logitec muss rycker,
är det någon som vet när roccat släpper sin muss?

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk

Jag tycker för mycket kraft har lagts på mjukvaran. Dock är det kasst att de bara har mjukvara till Windows och sen firmware uppgradering till 32bitars Windows. Men det är klart att man lärde sig en hel del av recensionen. Dock höll jag på att somna vid halva ungefär.

Jag har haft musen ett tag och jag tycker inte att den är bekväm att använda. Deathadder känns mycket skönare eftersom man har handen klistrad mot ytan till skillnad mot Lachesis där man bara har bakre handflatan och främre delen av fingrarna i kontakt med ytan.

Sen kommer dessa irriterande hack vid slöa rörelser. Det märks mest av i hög DPI. Det är visst flera som har detta problemet. Jag skulle gissa att det skulle gå att fixa om man fick alla funktioner från mjukvaran till GNU/Linux. Helt katastrofalt jobbigt är det att använda så jag har bytt tillbaks till Deathadder med 1.25 firmware.

Sidoscroll saknar jag även från Microsoft musarna. Det är trist att Razer fortfarande inte implementerat detta.

Förutom alla stavfel heter det såvitt jag vet musar och inte möss.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk

Nu ska jag vara en uppstickare och surgubbe

Senaste musen jag hade i min ägo var en Razor Copper/Diamond och kostade ca 700:- och då förväntar man sig givetvis att den skall hålla samma höga kvalite om inte ännu högre som MS och Logitech. Detta är ju enligt hörsägen den ultimate tillverkaren av möss för gamers.

Och efter 14 månader så börjar den förbannade sladden att glappa?!? Helt obrukbar och 700:- borta. Inte konstigt kanske då sladden inte är mycket tjockare än en hörlurssladd på 100:- inear lurar. Men detta är alltså den enda mus som har gått sönder i vårt hem. Och vi har haft dubbel uppsättning de senaste 15 åren!

Nej jag skall då aldrig mera gå på den här överhypade bluffen. För mig blev det genast tillbaks till Logitech och deras trådlösa (MX Revolution). MX700 som jag bytte emot min Razor är äldre än 6år och tutar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med de två tidigare talarna som vurmar för Logitech MX518, jag har en också och det är f'n den bästa mus som någonsin gjorts oavsett pris. Laser är skräp, finns bara för att det låter häftigt så dom kan slänga på en fetare prislapp i min mening.

Kan även reka func archetype 1030 musmatta, grymt skön matta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coffee
snygg mus! verkar bra.

Finns SweClockers musmattan att köpa med det trycket?:D

samma fråga poppade upp i skallen när jag läste artikeln! den ser fan fräsch ut!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Så länge som jag inte kan flasha min Deathadder i Vista 64 blir det inga fler Razer för mig plus att deras knappar känns för tunna och sviktar för mycket.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

efter razers oförmåga att få fram ett par vettiga drivrutiner till leopard så kan jag ju bara konstatera att det aldrig mer blir en razer för mig.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se den testad på esreality

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

3.0 ftw ^^

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk

håller mig till min mx518 tål allt! (nästan iaf) vardagligt slit klarar den utmärkt klämt sladden ett antal gånger fungerar fortfarande och func surface 1030 är grym den knottriga sidan är bäst med mx518 iaf. vart fick ni den func mattan i svart?? och sweclockers mattan såg inte så ful ut heller. När testar ni roccats produkter börjar väll bli dags?? deras ena tangentbord var grymt snyggt.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar egentligen dessa nya möss som har interna minnen?

Att man behöver drivrutiner för att ställa in musen och ladda mjukvaruinställningarna som sensitivity, refresh rate och spelprofilerna förstår jag. Men hur ligger det till för knapparna, lysdioderna och DPI?

Om jag ställer in musen för första gången i Windows med hjälp av drivrutinerna och bestämmer att alla lysdioder ska vara släckta. Fungerar dessa inställningarna i andra operativsystem eller på en helt annan dator utan drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Meeennn, fick precis min Diamondback utbytt på garantin mot en ny Deathadder. Denna verkar ju bättre, speciellt vad gäller mina referenser såsom låg i höjd, symmetrisk design och lite fler knappar. Dessa samma saker som jag gillade med Diamondback. Deathadder har ju bara 2 extra på sidan medans Diamondback hade 4 och Lachesis har hela 7 stycken

Permalänk
Avstängd

måste.... ha.... jävlar va skön den verkar^^

FTW XD
"Lachesis ser ut som en korsning av någon äldre Razer-produkt och Batmobilen."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
3.0 ftw ^^

ja, det är en klassisk "död fisk" mus. har ett par m$ möss och ett par razer möss hemma. Vet man hur man ska hålla razer är de sjuksköna i spel... måste även säga att den är vädligt behaglig även annars, känner av minsta lilla rörelse.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Fick min Lachesis för 3 veckor sedan, tycker den fungerat riktigt bra.
Grymt glid, svårt att missa knapparna, grym precision.
Programvaran är bra och okompliserad imo.
Dryga pulserande blåa razer loggan gick att stänga av.
Jag kör den på en Q-pad XT-R

Hade en logitech MX Revolution innan som var grymt skön att hålla i så nya musen kändes sådär i början men efter någon vecka så var det inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

VART FÅR MAN TAG PÅ ERAN GRYMT SNYGGA SWECLOCKER MATTA ?!?!?!?! ETT MÅSTE JU !!!!! o jag vet caps lock 4 the win

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk

varför ska dom envisas med att göra möss som är åt helvete för låga för... annars jäkligt snygg design och som nån annan sa varför inte göra en höger och en vänster version istället för en hybrid. Är själv vänsterhänt men lärt mig köra med höger back in the days.. å knapparna som sitter på högersidan begriper då inte jag hur man ska komma åt å trycka på som högeranvändare...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi
VART FÅR MAN TAG PÅ ERAN GRYMT SNYGGA SWECLOCKER MATTA ?!?!?!?! ETT MÅSTE JU !!!!! o jag vet caps lock 4 the win

jag har en sån :D:D:D:D:D <3 sköna som fan! fick den gratis av en polare för han itne hade användning av den. tror han köpt den på nåt lan!

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Inte särskilt skön att hålla i, skumma kurver överallt, och det är inte det stora problemet. Mjukvaran är, som vanligt med Razer, under all kritik. (vi talar vista 64 här) När man väl fått den att fungera som den ska i 32 bitars så är användargränssnittet designat av en 14 åring på LSD som fått leka i paintshop för första gången.

Permalänk

Enligt mig är denna mus verkligen ful, obekväm och totalt meningslös. 4000DPI? Kom igen för katten. Programvaran är det ända med musen som jag ser som en bra grej. Kan man köpa programvaran utan mus?

Nej, tacka gudarna för Mx518.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hur många av alla som klagar har musen eller har suttit med den under några veckor?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiSlangen^^CL
hahah EVERGLIDE ÄGEEEEERRRRR HAR EN EVERGLIDE TITAN ULTRAMAT SPECIALEDITION

Ända mattan du ägt? Icemat sopar skiten under mattan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Varför ha en guldplätterad kontakt när sladden inte är gjord av guld också. Va trött man blir på skit som inte hjälper nått -.-

Guld leder sämre än koppar om jag inte kommer ihåg fel, däremot så oxiderar det mindre, därför som man använder guld i kontakten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zirxo
Guld leder sämre än koppar om jag inte kommer ihåg fel, däremot så oxiderar det mindre, därför som man använder guld i kontakten.

Helt rätt, silver är den metall som leder ström bäst men är inte lika resistant mot oxidation.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

All denna produktutveckling och så gör man musen symetrisk? 90% av användarna får kasst grepp för det ska vara rättvist för alla. Vadan denna dumhet? Själv kommer jag köpa en asymetrisk mus...

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Hur många av alla som klagar har musen eller har suttit med den under några veckor?

Det är det som är skillnaden mellan en som vet vad han/hon vill ha och är duktig jämfört med en som ska tvinga sig själv att tycka om något i ett par veckor. Jag är så självsäker och vet vad jag vill att jag skulle aldrig tycka om musen av den anledningen att den inte är bra för mig till exempel.

Mx518 från Logitech är absolut den bästa musen som existerat enligt mig och jag var väldigt svår att komma förbi i Cs också.
Det finns inte så många som spelar Cs som har Razor mus, undra varför?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det är det som är skillnaden mellan en som vet vad han/hon vill ha och är duktig jämfört med en som ska tvinga sig själv att tycka om något i ett par veckor. Jag är så självsäker och vet vad jag vill att jag skulle aldrig tycka om musen av den anledningen att den inte är bra för mig till exempel.

Mx518 från Logitech är absolut den bästa musen som existerat enligt mig och jag var väldigt svår att komma förbi i Cs också.
Det finns inte så många som spelar Cs som har Razor mus, undra varför?

Konstigt att din kommentar bara ökar min övertygelse om att du aldrig hållit i musen och därför försöker sälja dig som en kvalificerad förståsigpåare bara för att du läst ett par recensioner =D

För att majoriteten av alla kapitalister inte spelar CS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks

Tack vare ångerrätten går det nu utmärkt att beställa t.ex. en Lachesis, Sidewinder och en G9 från nätet och sedan skicka tillbaka de två (eller tre!) man tycker var sämst. I mitt fall höll inte Lachesis alls måttet jämfört med Sidewinder och G9. Gammla deathaddern är däremot ganska bekväm, men razers mjukvara är under all jävla kritik på alla produkter de har.

Lachesis är ingen vidare bra mus helt enkelt. Det känns som en lansering man var tvungna att göra för att ha en mus till julhandeln som är "ny" och inte gammal skåpmat.

Permalänk
Medlem

undrar fortfarande var man får tag på en sådan sweclocker mus matta ?! ett måste till jul

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.