Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Jag utgick ifrån att han körde dom i 850mhz?

(Kollade inlägg han skrivit på SweC tidigare)

Känns ju inte så smart nu efteråt, men jag körde dom i 900 Mhz med timingsen på 5-5-5-5-15 och ca 2.15 volt rekommenderade var 1.9. Fungerade uppenbarligen inte bra. Har bekräftat att det är minnena som är trasiga då jag testade alla fyra var för sig i en annan dator, som crashade nästan direkt under press och visade BSOD.

Hur som häls så är det bara o se glad ut och köpa nya, den här gången blir det troligen 2x2 Gigabyte. Är det någon som kör med Asus moderkort och OCZ minnen? Närmare bestämt dessa minnen:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070

Bra? Borde fungera med Asus kort eller? Hittar mycket lite information om dem överhuvudtaget.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Känns ju inte så smart nu efteråt, men jag körde dom i 900 Mhz med timingsen på 5-5-5-5-15 och ca 2.15 volt rekommenderade var 1.9. Fungerade uppenbarligen inte bra. Har bekräftat att det är minnena som är trasiga då jag testade alla fyra var för sig i en annan dator, som crashade nästan direkt under press och visade BSOD.

Hur som häls så är det bara o se glad ut och köpa nya, den här gången blir det troligen 2x2 Gigabyte. Är det någon som kör med Asus moderkort och OCZ minnen? Närmare bestämt dessa minnen:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070

Bra? Borde fungera med Asus kort eller? Hittar mycket lite information om dem överhuvudtaget.

Varför skickar du inte på RMA?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för att om Spec är på 1.9 som han säger så kan man ju inte skicka dom i RMA säger dom 1.9 är det det som gäller.

visst kan man vara oärlig och skicka dom ändå
man har ju ändå köpt dom? men det är upp till var o en..

som o clocka sitt moderkort o köra 1.9 på NB, så grillar du kortet..
du kan ju egentligen inte skicka det på RMA o säga att det "gick sönder" när det är handhavandes fel

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.