Permalänk

kommer den bli tystare?

tjenare jag har en liten fråga, jag ska byta ut alla mina fläktar i mitt 900 chassi till noctua fläktar och styra dom med en fläktkontroll,

nu till den egentligen frågan skulle min dator bli någe tystare om jag satte in ljuddämpningsmattor? det mesta av ljuden kommer nog från luften som sugs in genom dom små hålen i fronten och sen från fläkten där bak där det också finns hål som luften måste ut igenom, så vad tror ni alla, kommer den bli tystare av mattorna eller måste jag byta ut gallret med om man ska bli av med i princip allt ljud?

Mvh//Krille

Permalänk
Medlem

Jag tror att du tjänar mer på att ta bort allt som stoppar luften (galler, kablar osv) och sen sänka fläkthastigheten, istället för att sätta i en massa dämpmattor.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Om det är chassifläktarna som låter mest så kommer datorn bli mycket tystare efter att du bytt till noctua fläktar.

Men sen måste du ju också veta följande saker: Låter grafikkortsfläkten mycket? Låter CPU kylarens fläkt mycket (om du har någon på den)? Låter Nätaggregatet mycket?

Om svaret på alla dem 3 frågorna är nej så skulle du kunna göra som du säger, köpa nya chassifläktar och ljuddämpningsmatter. Ljuddämpning hjälper bara om man vill tysta ner en redan tyst dator.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Ekner: men kommer det inte se konstigt ut utan gallren på en 900 ?

Zidust: hehe jag har en zalman mp600 eller vad den heter den låter lite tycker ja så den ska ja också byta ut till en noctua fläkt och på min cpu-kylare har jag en noctua redan o va det gäller mitt grafikkort så ska ja nog byta ut det mot en ny gts o sen fixa en ny kylare o sen en noctua fläkt på den med

men sen när ja gjort allt det bytt ut alla fläktar och så, skulle det hjälpa något med mattorna ?