Replays wc3 vilket program?

Permalänk
Medlem

Replays wc3 vilket program?

Ja har installerat om mitt operativsystem ett par gnger men wc3 funkar ju utan att behöva installera om det. Men jag hittar inte vilket program det r jag ska använda för att kolla på replays med. Då det inte är inskrivet i windows att det programmet ska öppna replayfilerna. Det jag behöver veta är vilket program som öppnar filerna så att jag kan styra dem till det.

TACK!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Replaysen spelas upp genom WC3 motorn då det skulle ta lång tid att spara en hel videosekvens. Så du spelar helt enkelt upp replay filerna genom spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Replaysen spelas upp genom WC3 motorn då det skulle ta lång tid att spara en hel videosekvens. Så du spelar helt enkelt upp replay filerna genom spelet

Ja det vet jag. Men när jag ska trycka på replayfilerna så frågar windows vilket program jag vill öppna det med. Väljer jag wc3 alltså filen som startar programmet så spelas inte replayen upp utan spelet startar som vanligt. har spelat upp replays förr. Men du kan väl kolla vilket program som replayfilen använder för att startas så att jag kan linka rätt fil till replayen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Men alltså... Replays i WC3 spelas upp i spelet. Inget konstigt program vid sidan om. Du kan inte associera ett program med replay-filen helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att förtydliga lite. Du kan alltså starta spelet och sen väjla replays (kommer inte ihåg vilken meny det ligger under...) och se dem där, om jag inte kommer ihåg helt fel.

Permalänk

Det är troligtvis så att replays kan köras direkt från explorer genom att associera dem med wc3-programmet men detta kräver förmodligen att någon flagga inkluderas i sökvägen vilket du saknar om du inte låtit associationen göras under installationen. Även jag kör wc3 oinstallerat men det kanske finns någon annan som kan kolla upp hur det görs (Folder Options i Windows kontrollpanel -> File Types -> *filtypen för wc3-replays* -> Advanced -> Edit (med open eller vad posten nu kallas vald).

Permalänk
Medlem

jaja. hittade det i spelet var man kollade på replays. Men De jag har i min banlistmapp måste jag ju isåfall lägga in i replaymappen i spelet för att se vilket inte ska behövas.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b