Komplett.se dåliga på svar

Permalänk
Medlem

Komplett.se dåliga på svar

Mailade komplett.se en fråga om en av deras datorer deras novemberkampanj dator + bildskärm.

Mailade för dryga 1,5vecka sen och fortfarande inte fått något svar.

Eftersom de inte har behagat att svara så köpte mina bekanta grejerna på ett annat ställe. Jag ställde frågan eftersom de inte är så datorkunnniga.

Om de inte svarar innan ett köp så tror jag inte de svarar efter ett köp.

Tummen ner för Komplett.se

Permalänk
Medlem

Japp sen finns det något som heter TELEFONEN, jag brukar använda den när det är något jag vill veta med kort varsel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Japp sen finns det något som heter TELEFONEN, jag brukar använda den när det är något jag vill veta med kort varsel.

Givetvis kan man ringa. Men på 1,5vecka bör de ha hunnit svara på en enkel fråga via mail.

Det är en principsak.

Permalänk
Hedersmedlem

När ett företags främsta informationskanal är via internet, bör man prioritera och säkerställa dess funktion.
Fast skicka gärna ett nytt mail efter någon vecka, mail kan fastna i spamfilter ibland.

Företag som ignorerar mig som kund ignorerar jag tillbaka. Då betalar jag hellre mer till annat företag för att bli nöjd.

Komplett's trend på senaste tiden verkar ha sjunkit mer och mer inom alla områden: rma, service, kontakt, lager O_o. Undra om hela styrelsen och personalstyrkan bytts ut.
Snart försvinner deras goda rykte, om dom inte skärper sig.

Permalänk
Medlem

Precis mitt tycke service och kontakt är viktigt. Det är jue det man i slutändan får nöjda kunder på.

Permalänk
Medlem

komplett har jag redan övergett sen dom hade lagerproblem och det verkar ändå inte ha blivit bättre ett par månader senare.

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Vi har som målsättning på Komplett.se att samtliga mail inkommna alla dagar (08:00-17:00), ska besvaras samma dag. Detta är något som vi håller stenhårt på under hela året.

Målsättningarna för vår kundservice är högt ställda, men vi jobbar ändå alltid på att förbättra dessa. Det som vi märkt av i vissa fall är att våra mail fastnar i skräpfiltret på tex hotmail-konton. Detta är något vi har svårt att påverka.

Kort sagt så låter vi naturligtvis inte ett enda mail ligga i 1,5 veckor innan det besvaras, och i detta fallet så har helt enkelt något gått fel.

Har du möjlighet så får du jättegärna sända mig ett PM med din epostadress, så kan jag undersöka vad som skett med din förfrågan. Med lite tur är det något vi kan åtgärda så att det inte sker igen

Med vänliga hälsningar
Jonas Grönbäck
Komplett.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
komplett har jag redan övergett sen dom hade lagerproblem och det verkar ändå inte ha blivit bättre ett par månader senare.

Samma här!! Köpte jämt från komplett förr,men lev problemen och deras ganska höga priser nu gör att jag bara kör från Db och Dh nu!

Permalänk
Medlem

Känner inte igen mig i det hela , Komplett har alltid snabbt svarat på mina frågor , även support frågor på E-post har fungerat bra , även RMA .

Men bäst fungerar Telefon .

Permalänk
Medlem

Har nu fått svar via pm. Vilket då gick smidigt.