Permalänk
Medlem

Köpte precis hem spelet från ebay med trummor och mic för $82, tyvärr var frakten på $85 men totalt 1042kr, 200kr mer än vad jag pröjsade för GH3 ^^
Hoppas det inte blir mer efter tullen, får se
Kommer bli roligt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Alltså är dom helt tokiga eller.. priserna är ju helt vansinnigt dyra ? och så måste man köpa spelet separat också..

EA has confirmed the price for Rock Band, following the European date announcement this morning.

Europe, unlike the US, will not get all of the instruments bundled together with the game.

Instead, you will have to fork out for an Instrument Edition at GBP 129.99 / EUR 169 - comprised of the drum kit, guitar and microphone - then buy the game separately for GBP 49.99 / EUR 69.99.

Anyone after the whole lot will be looking at a total of GBP 180 / EUR 240, then. That's rather more than in the US, where you can buy the game and all the instruments for USD 169 - equivalent to around GBP 85 / EUR 107.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat direkt. Såpass skönt att man kan få tag på konsolen billigare än vad spelet kostar komplett.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Den 23 Maj gäller tyvärr inte Sverige.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24285

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

EA har helt gått över alla gränser som finns för gamers i detta fallet. det räcker väl att vi kommer få betala för dlc? (vi krysslådare)

Jag kräker på ett sådant pengagirigt företag som inte ens kan ge vettig information.

att det skall kosta ~180 (runt 2200:- löst räknat) pund för ett jävla spel när en arcade editon på ett nytt xbox kostar under 1900:- är för f*n patetiskt.

skäms på er EA. Snacka om o våldta sina kunder i r****.

EDIT:

http://www.petitiononline.com/RockBand/petition.html

Skriv på!

kom igen, vi får hålla den här tråden vid liv

Permalänk
Medlem

Jag funderade länge på att importera det till min PS3, men jag gillar inte det faktum att sakerna har en förmåga att gå sönder ganska lätt (trumpedalen till exempel) så jag väntar snällt. Blir till Xbox 360 då och enligt webhallen kommer dom börja sälja det i Juni. Det känns alltid så osäkert när man inte har någon garanti. Drygt 2200kr går hela paketet på och det är ju inte så jävla kul kanske men ja, det får jag ta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har haft det i ca 3 veckor nu, mycket roligt spel, och att det funkar att köpa låtarna från det amerikanska psn gör inte saken sämre, köpte över 100 låtar bra variation med låtar. Inget har gått sönder hittills iaf och det är väldigt roligt ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om jag ska köpa trummorna och spelet på amazon.co.uk och undrar om folk har erfaranhet av Amazon.UK förut :)?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

jag har beställt från amazon.co.uk med swedbanks e-kort och det verkar än så länge bra dock beställde jag det bara för några timmar sen.

Men efter några minuter drog dom då pengarna iaf, och jag har läst på minhembio andra som beställt därifrån har fått sina packet lite mindre än en vecka efter.

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Sitter och funderar på om jag ska köpa trummorna och spelet på amazon.co.uk och undrar om folk har erfaranhet av Amazon.UK förut :)?

Jag har beställt mindre saker så som böcker och det har inte varit några problem alls.

Permalänk
Medlem

Vad kostar det på amazon o vad blir frakten?

Permalänk
Medlem

Beställde skiten nyss med express frakt, spännande att hur det blir.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Du blir nog inte missnöjd, Det är väldigt roligt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Såg att det är slutsålt till Xbox 360 från UK amazon, och brittiska Play vägrar skeppa det till resten av Europa, någon som vet någon annan bra site som man kan köpa ifrån?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem

Play brukade skeppa det till resten av Europa. Se till att du har valt Euro som valuta annars kommer det att stå att de inte skickar.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jävlar vad DHL är värdelösa. Från "Paketet kommer den 29" till "Det har vart problem till flygplatsen" till "vi kör inte ut till ditt postnummer regelbundet, kommer först på Torsdag nästa vecka" till ditt paket verkar trasigt till "Vill du hämta det själv är det inga problem" till "det är försent att hämta det, har redan skickats till våran bil avdelning, vänligen vänta tills torsdag". Express Frakt som tar två dagar my ass. Inte fan får man något för besväret heller, vare sig ifrån Amazon eller DHL. Ännu bättre är ju att man inte är ledig då heller och inte fan går det att be dem skicka det till jobbet, då Amazon måste ge sitt samtycke, faxa X antal lappar fram och tillbaka och gud vet vad.

Mycket till ett Rock Band party det blev ikväll.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har importerat från England (eller tyskland). Hur funkar det med DLC? Är i tyskland och funderade på att köpa med mig (om jag hittar det så klart) eftersom jag ändå har bil med mig.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Fick äntligen skiten efter en jävla mass jobb. Aldrig mer DHL.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Ni som har importerat från England (eller tyskland). Hur funkar det med DLC? Är i tyskland och funderade på att köpa med mig (om jag hittar det så klart) eftersom jag ändå har bil med mig.

/B

Alla låtar finns på Marketplace på 360:n och det är inga problem att köpa och köra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ett jävla rån är vad det är. Snart säljer dom väl trumsetet i delar också!

Permalänk
Medlem

UK Rock Band Band in a Box + Spel finns på spelbutiken för 2999 kr importerat och klart. Knappast billigt men det är direkt från svensk butik då iaf så man slipper lite strul.

Har tröttnat på att vänta på svensk release och köpte mig ett ex där nyss. Får se när det dyker upp.

Permalänk
Medlem

Har nöt sönder spelet som satan nu, fortfarande lika jävla kul. Inga krossade pedaler eller kassa trummor än så länge. Det enda direkta negativa är att gitarren är närmast värdelös. Svampig och jävlig. Känns ju mindre som en leksak än GH gurorna, men dom är fan så mycket enklare att spela snabba spår med.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Håller med, va hem till Lind78 igår och provspelade Rockband och de lever helt klart upp till mina förväntningar förutom gitarren som va rätt kass, tyvärr. Så ska man fila snabba spår blir de till att lira med GH2/3 gitarrerna.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

alltså rockband 2 då?
vad händer med det?

Funderar på att beställa rockband men va fan rock band 2 snackade dom ju om på e3

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

November räknas det väl släppas i staterna om jag inte kommer ihåg fel.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Släpade själv hem rock band kiet:et från NY när jag kom hem för ett par dagar sen. Riktigt skoj!

Rock Band 2 kommer i USA att släppas under september månad till xbox 360 och oktober månad till PS3. Kommer att importera spelet från videogamesplus.ca när det släpps. Fan vad najs det kommer bli med Megadeth - Peace Sells!

Permalänk
Medlem

Ifall någon har missat det så är spelet släppt nu i Sverige förövrigt, dock endast till 360 som resterande delen utav Europa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Var och inhandlade instrument kit på siba imorse, äntligen får man spela trummor. Får dock se om jag orkar sjunga nån annan låt än enter sandman.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

nåt udda med min mic och min gitarr, på gitarren kan man inte boosta ibland hur mycket man lyfter upp gitarren, och ibland räcker det att man tittar snett på den för att det skall dra igång, min mic verkar inte ens funka nåt, den registreras inte på konsollen, har jag missat nåt tro

/Daniel

Permalänk
Medlem

Sådär är GH3 guran också, du får använda den ett tag så typ självkalibrerar den sig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
nåt udda med min mic och min gitarr, på gitarren kan man inte boosta ibland hur mycket man lyfter upp gitarren, och ibland räcker det att man tittar snett på den för att det skall dra igång, min mic verkar inte ens funka nåt, den registreras inte på konsollen, har jag missat nåt tro

/Daniel

Du måste använda en handkontroll för att kunna använda mikrofonen. Vill du även sjunga samtidigt som du kör ett instrument funkar det bra att använda ett vanligt headset. Alltid lika roligt att köra Bas och sång på Expert och lira Blinded By Fear. Ösa och skrika som fan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum