Nvidia Geforce 9-serien i februari nästa år

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce 9-serien i februari nästa år

Den senaste tiden har det talats mycket om Geforce 8800 GT och det kommande GTS-kortet baserat på G92-kärnan. Nu har det dock dykt upp lite ny information om den kommande Geforce 9-serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Skall bli intressant o se hur mycket bättre serien kommer prestera!

Permalänk
Medlem

Mysigt, kanske man ska vänta in o se om man köper ett sånt i stället då.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

kanske skall man aldrig köpa något och vänta och se vad som kommer runt hörnet varje månad? jag tror jag gör så... bah! 8800GTS kommer ju rocka marknaden och spelen... sedan kommer ju top, oc och så vidare komma för de lata som inte kan klocka själv hehe

själv är jag latast och kör stock oftast...

och för den som vill lägga max 2500kr så är 8800GT också en frälsare..

Permalänk

Undra hur dessa presterar. Ska bli intressant om kriget mellan R700 och G90 men som vanligt så lanserar väl AMD 6 månader efter så det får väl bli Nv iår igen tyvärr.

Anledningen till varför jag skriver som jag gör är för att ryktena säger Q3-Q4 2008 för R700 så jag är i alla fall inte intresserad och vänta så länge.... igen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

yes yes yes äntligen de jag har väntat på

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Så ja...äntligen börjar det hända saker.
Ge mig nu!!!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Eh???

Permalänk
Medlem

Jösses .. dem kör verkligen på för fullt ...!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Va??

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

dont drink and go to swec lol

Permalänk
Medlem

Var det inte Nvidia som sa att DirectX10.1 var ett totalt slöseri?
De snackar så mycket skit - och nu kör de själva med detta...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Som sagt, Don't drink and go on the Internetz.

Jag vill ha mer uppgifter på AMDs R700-krets.

Citat:

Undra hur dessa presterar. Ska bli intressant om kriget mellan R700 och G90 men som vanligt så lanserar väl AMD 6 månader efter så det får väl bli Nv iår igen tyvärr.

Anledningen till varför jag skriver som jag gör är för att ryktena säger Q3-Q4 2008 för R700 så jag är i alla fall inte intresserad och vänta så länge.... igen.

ATi har inte till vana att lansera sina produkter sent bara för att 2900XT lanserades sent i Maj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Håller med alla andra. Va?! :S

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

ska köpas absolut har vänta så länge nu (2 år sedan förra dator köpet)

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

nVIDIA rent av sprutar ju ur sig nya kort!

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Översättning:

Detta är verkligen vad jag har väntat på! Men jag hoppades på att ATI skulle komma med något värre än nVidia så att AMD får in lite mer pengar och såldes kan utveckla bättre processorer än Intel, mestadels för att få lite konkurrens på marknaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Vem sa du saknade en strumpa?

Och till er som sitter på ett GTX/GT/Ultra, vadå äntligen?! Ni har ju för böveln hyggliga kort, med en underdrift av guds nåde.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Vem sa du saknade en strumpa?

Och till er som sitter på ett GTX/GT/Ultra, vadå äntligen?! Ni har ju för böveln hyggliga kort, med en underdrift av guds nåde.

Nej detta är verkligen äntligen!!!

Ända sedan jag köpte min 30" har jag "gnällt" över att det inte finns grafikkort som orkar driva skärmen i spel och att köpa ett GTX till skulle ge så lite.

Att för mig direkt köpa nästan generation och köra det i SLI kommer ge en enorm prestandaförändring för mitt system och jag slipper exempelvis köra på Low i Crysis i native upplösning.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Yeeeeeeeees! ny serie! Hejdå 8800 GTS 640mb G80!
Får hoppas på någelunda prestanda ökning, får hoppas jag har råd med Mammakort och CPU med, har mkt annat på gång

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEEES! :P:P:P
Frågan är bara om man ska köpa 65 nm i februari eller 55 nm i juni, frågan är hur stor skillnaden kommer att bli...Vad tror ni?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
YEEEEEEEEEEEEEEEES! :P:P:P
Frågan är bara om man ska köpa 65 nm i februari eller 55 nm i juni, frågan är hur stor skillnaden kommer att bli...Vad tror ni?

Antar att, som det stog i artikelen, att D9E skall vara den mest högprestanda grafikkortet i GF9 serien... Så undrar vad som är grejen med D9P Som har 55nm. Kanske att den klockar bättre och är svalare, plus att dom vill nog vara jämna med HD3000 serien som använder 55nm.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuong
Antar att, som det stog i artikelen, att D9E skall vara den mest högprestanda grafikkortet i GF9 serien... Så undrar vad som är grejen med D9P Som har 55nm. Kanske att den klockar bättre och är svalare, plus att dom vill nog vara jämna med HD3000 serien som använder 55nm.

Aja, orkar nog inte vänta till juni ändå
Bara att börja spara nu, så man kan köpa sig ett sådant direkt när det kommer, vad tror ni prismässigt, 4000 kr för GTX:et (för att konkurrera med AMD), är det möjligt? Känns dom dom inte kommer att ta ut över 5000-lappen som dom gamla GTX:en...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk

Hehe, detta sa jag till en arbetskamrat förra veckan. Att det Geforce 9 kommer i februari, senast Mars. Detta var en ren gissning. Hade lite rätt

Det är otroligt bra. Då är det dags att uppgradera sin sunkiga burk.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Det är verkligen vad jag har väntat på men hoppades på att ATI skulle komma med något värre än ATI så att AMD får inte lite mer pngar och deras CPUern blir värre än Intels, bara mest så att marknaden får lite konkurans

Ursäktar mitt inlägg lite tidigt på morgonen men blev bara glad att det ska komma ut ny serie så strunta i vad jag har skrivit innan

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju att dom släpper det bästa kortet först av dom nya som jag fattade det. Blir ju superbra. Hoppas bara dom är energisnåla så man slipper köpa nytt agg.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Ursäktar mitt inlägg lite tidigt på morgonen men blev bara glad att det ska komma ut ny serie så strunta i vad jag har skrivit innan

SUPRICE

men kommer det inte en ny serie ibörjan av varje år?

tycker det inte verkar vara så mycket nya tekniker i generation-9 ;/ eller är det bara jag som inte är så insatt längre?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

YEY:D hoppas priserna blir som 8800GT/S's priser! Då blir det ett sånt kort direkt!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Inaktiv

D9E nästa?

Permalänk
Medlem

Då blir det kanske dags att uppgradera i februari-mars då.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]