Comhem-box utan abonnemang?

Permalänk

Comhem-box utan abonnemang?

Undrar om man kan köpa en beg. digitalbox och se kanalerna digitalt om man bor i en Comhem-lägenhet? Eller måste man ha ett abonnemang också från Comhem?

Permalänk
Medlem

Du har alltid grundutbudet som ingår i hyran.

För vissa är det 1,2 och 4
Vissa har 1,2,3,4,5,6,MTV,ZTV och några till.
Beror helt på hur generös din värd/förening är.

Och köper du bara en box, så kommer inte kanalerna komma av sig självt. De måste aktiveras. Så ja. Du måste ha ett abonemang.

Permalänk
Medlem

Analog-TV tillhör 80-talet (det sk grundutbudet)

Det frivisas inga digitala kanaler förutom några informationskanaler

Permalänk
Medlem

Alla digitalkanaler är kodade och kostar pengar i Comhems utbud. Inklusive de som är fria. (Borde vara olagligt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Alla digitalkanaler är kodade och kostar pengar i Comhems utbud. Inklusive de som är fria. (Borde vara olagligt)

Jag tog Medium 8 favoriter, och då ingår inte Tv3 och Kanal 5 utan de måste man välja som tillval. Men i analoga grundutbudet finns de, mycket mycket märkligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag tog Medium 8 favoriter, och då ingår inte Tv3 och Kanal 5 utan de måste man välja som tillval. Men i analoga grundutbudet finns de, mycket mycket märkligt.

Du ska snarare vara glad att du kan få både TV3 och Kanal5 digitalt överhuvudtaget

För ett år sedan fanns ingen av dessa kanaler i ComHem:s digitala utbud.

Tar man in digital-TV via satellit får man välja antingen Viasat (där TV3 ingår men inte kanal5) eller Canal Digital (där kanal5 ingår men inte TV3)

Det var först nu i våras som ComHem la in både kanal5 och TV3 i sitt digitala utbud efter diverse rättighets-strul.

Permalänk
Medlem

Pulver: Du kan ju få in båda världarna, dubbla LNB och dubbla kort. Men det kostar multum $$$ i längden.

Jag sitter själv comhem ansluten, och skulle jätte gärna få in digitalt. Men jag är inte sugen att lägga en 200 spänn i månaden på få ungefär samma kanaler jag har redan idag, plus lite annat skit man inte kommer se på.

Permalänk
Nyhetschef & forumansvar

Jag har ett grundutbud hos Comhem i min lägenhet... 1,2,3,4,5,6,8,MTV och massa annat skräp

Permalänk

Ok, tackar för alla svar.