Call of Duty 4 error:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fagersta
Registrerad
Okt 2006

Call of Duty 4 error:(

hej alla:) jag har försökt mej på att spela COD4 men får upp en ruta om att spelet stängts av på ett felaktigt sätt sisst det spelades och frågan om jag vill starta i "safe mode" ställs... jag har provat att svara påde ja och nej och även installerat om spelet ett antal gånger och alltsamman utan resultat:S spelet startar inte bara:( nån som har nån aning om vad som kan tänkas lösa problemet? tack på förhand:)

//David

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Apr 2004

Testat starta från skivan? hade liknande problem om jag kommer ihåg rätt.

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2007

Sök efter en fil som heter mssmp3.asi, byt namnet på filen till mssmp3.asi.crap eller vad som helst och försök igen, polarn hade det problemet och det fixades efter det.

X2 6000+, 8800GT, 2048

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fagersta
Registrerad
Okt 2006

tack

tack så hemskt mycket för tipsen, ska prova nu:) föresten, hur kom han på att just mssmp3.asi skulle bytas namn på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2007

Faktist inge aning hur han kom fram till det, men funka gjorde det

X2 6000+, 8800GT, 2048

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Dec 2007

Om du spelar det över Steam så kan du testa med att ta bort Community In-Game, det var problemet för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2001

Ställ in english i Steamklienten, då tankas resterande filer hem och voila, funkis :-).

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|